Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
3,2 did nie umie utrzymać obrotów
Autor Wiadomość
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 17-07-2017, 08:03   3,2 did nie umie utrzymać obrotów

Opis usterki:W czasie jazdy na reduktorze (czy na wysokiej skrzyni nie wiem,nigdy nie męczę skrzyni niepotrzebnie) jak autko zaczyna sie kopać (np utknie w jakiejś dziurze,stromy podjazd z piaskiem itp) po przerzuceniu na drugi bieg (automat) silnik wkręca sie na 4 tys utrzumuje obroty ok 2-3 sekund i spadają na 2 tys,znowu wkręca się na 4 tys i znowu spadają na 2 tys i tak w kółko. Gdzie szukać przyczyny? Na drodze nie zauważyłem nigdy takiego zachowania.
_________________

 
 
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-07-2017, 08:19   

kurpi napisał/a:
W czasie jazdy na reduktorze (czy na wysokiej skrzyni nie wiem,nigdy nie męczę skrzyni niepotrzebnie)

Możesz trochę jaśniej? bo nie skumałem :)

Który rocznik modelowy samochodu?
To co opisujesz wygląda na działanie systemu ograniczającego moc silnika w przypadku wykrycia poślizgu. Dziwne, bo przy włączonym reduktorze system powinien się automatycznie zdezaktywować.
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 17-07-2017, 13:59   

plochu napisał/a:
kurpi napisał/a:
W czasie jazdy na reduktorze (czy na wysokiej skrzyni nie wiem,nigdy nie męczę skrzyni niepotrzebnie)

Możesz trochę jaśniej? bo nie skumałem :)

Na wysokiej czyli na 4hlc i 4 h :D
Rok 2004 polift ,po właczeniu reduktora wyłącza stabilizację,także nie powinno niby mocy odcinać,problem pojawia się jak jest stałe duże obciażenie (np piaszczysty lub stromy trawiasty podjazd i koła zaczynają tracić przyczepność) skrzynia przeżuci na 2 silnik dojdzie do3-4 tys i nagle obroty spadają do 2 i zaczyna się huśtawka od 2do 4.Mocy mu nie brakuje bo na 1 spowrotem nie przeżuci,ale nie idzie utrzymać stale wysokich obrotów.
_________________

 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 17-07-2017, 21:46   

To nie jest usterka. Tak sterowany jest układ napędowy. U mnie jest to samo. Też uważam, że tak nie powinno być. Tak jak przy ruszaniu ze skrzyżowania przy poślizgu jednego z kół długo jest włączona redukcja mocy co może prowadzić do wypadku. Przy zahamowaniu na dziurze ABS z kolei wyłączy całkowicie hamowanie i można bardzo łatwo wylądować w czyjejś du...ie :mrgreen:
:mrgreen:
_________________

 
 
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-07-2017, 00:53   

Koledzy... ale przecież macie magiczny guziczek, który wyłącza to ustrojstwo. Hamulce różnicowe dalej będą działać, ale nie będzie "dusił" silnika. Ja na luźniejszych nawierzchniach zawsze wyłączam nawet jak na jednej osi jadę. Przy załączonym reduktorze (4LLc) oczywiście odłącza sam.

kurpi napisał/a:
problem pojawia się jak jest stałe duże obciażenie (np piaszczysty lub stromy trawiasty podjazd i koła zaczynają tracić przyczepność) skrzynia przeżuci na 2 silnik dojdzie do3-4 tys i nagle obroty spadają do 2 i zaczyna się huśtawka od 2do 4.Mocy mu nie brakuje bo na 1 spowrotem nie przeżuci,ale nie idzie utrzymać stale wysokich obrotów.

Tu raczej doszukiwał bym się problemu w działaniu automatycznej skrzyni, która w niewłaściwym momencie przerzuca bieg, potem następuje poślizg, utrata momentu, próba zbicia biegu itp. - moje rozwiązanie jest takie, że jak wiem, że przez błoto ładuję to wrzucam ręczną preselekcję położeń. Przeszkody wodne, błotne, piaskowe, podjazdy... zawsze na jednym przełożeniu.

Tutaj też chciał bym dodać ciekawostkę, o której nie wszyscy wiedzą. Pajero (od III generacji po lifcie) ma zintegrowany również system EBAC czyli wspomagania hamowania silnikiem. Jest niesamowicie przydatny na stromych zjazdach w terenie, ale należy go umiejętnie aktywować :) EBAC w sposób naturalny jest dopełnieniem wcześniejszej wersji ATC.
Na czym dokładnie polega działanie? Przy zjeździe i hamowaniu silnikiem wszytko jest ok do czasu kiedy wszystkie koła dotykają podłoża. Jeżeli, któreś straci przyczepność to w ogólnym rozrachunku z hamowania silnikiem nici. EBAC w takiej sytuacji przyhamowuje odpowiednio koła aby zapewnić maksymalną wydajność hamowania silnikiem. Nie należy go mylić z systemem kontroli zjazdu, który ma za zadanie utrzymać stałą prędkość na zjazdach.

O ile ATC (nawet po wyłączeniu ESP) jest cały czas aktywne niezależnie od ustawień napędu to uruchomienie EBAC następuje tylko w przypadku jazdy na 4LLc (napęd na 4 koła + blokada dyfra centralnego + reduktor) oraz konieczne jest włączenie ręcznej preselekcji przełożeń skrzyni automatycznej i wybranie "1". W innych warunkach nie aktywuje się.
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 18-07-2017, 06:06   

Plochu piekny opis działania dla potomnych :D Co do magicznego guziczka,to nie wiem czy krótkie wersje mają wogóle stabilizację i czy jest tam co wciskać. Co do mojej usterki,to skrzynia nie próbuje przerzucać spowrotem na 1 ,a usterka wystepuje niezależne czy jade w trybie manualnym czy auto.Jeśli dobrze myślę,to jakby mu mocy brakowało to skrzynia sama by przełączyła bieg z 2 na 1,ale ja mam tylko huśtawkę obrotów i koniec.Pozatym wszystkie wspomaczacze jazdy działaja perfekt przyprawiając o zawał serca niejednego patrolowca :D
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.