Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.6] Zmiana silnika na inny
Autor Wiadomość
patryk1994_2010 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero/Montero 87' 2.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 5
Skąd: NYSA
Wysłany: 16-02-2014, 09:07   [2.6] Zmiana silnika na inny

Witam wszystkich, jestem tu nowy, wczoraj stałem sie posiadaczem Mitsubishi Montero z 87 roku, wersja 2-drzwiowa, a mianowicie mam w nim silnik 2.6 z gazem, silnik jest w tragicznym stanie, wszedzie przedmuchy ,olej z kazdej uszczelki i ledwo co chodzi, postanowiłem wymienić silnik na 2.0 lub 2.5 mercedesa badz 1.9 td vw , czy ktoś juz robił coś takiego ? głownie chodzi mi o flansze łącząca silnik z skrzynią, czy moze ktoś ma namiary na kogos kto wykonuje takie rzeczy ?
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-02-2014, 09:40   

patryk1994_2010 napisał/a:
postanowiłem wymienić silnik
:shock: to poszukaj mitsubishi anglika i przełóż cały komplet. Przeszczepy z innymi silnikami kończą się sporymi dodatkowymi wydatkami. Żeby miało to ręce i nogi to musisz to zrobić w warsztacie który specjalizuje się w takich przekładkach chyba że kupiłeś tylko i wyłącznie do upalania w błocie to preparaty chemiczne do "ratowania" silnika , a jest ich całe mnóstwo różnych firm :) Lub remont kapitalny silnika->> chyba taniej wyjdzie
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 16-02-2014, 11:30   

patryk1994_2010, W chwili obecnej sam przygotowuje się do wymiany silnika u siebie, nie jest to silnik seryjny więc przeróbek jest od groma. koszt odnosnie kupna silnika i doprowadzenia go do stanu jakies 3,5 tys. nie licząc wlasnej robocizny. Podgląd silnika w temacie http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=84362, Przerobienie misy olejowej, kolektora ssacego, wiązki elektrycznej oraz x innych rzeczy. Za zmianą silnika miała iść flansza do obecnej skrzyni biegów lecz z racji na to ze mam skrzynie Easy Select zdecydowałem się na wymiane na Super Select i dołożeniem mostów z SS lecz narazie muszę sie troszkę wstrzymać z racji na $$. Problem flanszy mam już rozwiązany ( miałem trzy opcje, z racji na to co już posiadałem wybralem najrozsadniejszą opcje) i czekam na zamówione części, skrzynia jest już w drodze, będzie jutro :) Planowany termin przekładki kwiecien/maj o ile wcześniej nie znajdzie się kupiec na silnik (auto cały czas w eksploatacji). Prace nad wymianą podjałem w grudniu, od połowy grudnia już miałem silnik i cały czas cos się robi po godzinach pracy a juz mamy połowe lutego.

Dla jasności flasza nie rozwiązuje połączenia silnika ze skrzynia, istotnymi elementami są rowniez:
- rozrusznik od strony silnika,
-sprzęgło, tarcza sprzęgłowa bo nie sadzę abyś dobrał silnik z identyczną srednica i ilością frezów na wałku chyba, ze srednica tarczy będzie taka sama to mozesz założyc tarczę od Miska a sprzęgło od silnika zaszczepianego,
- grubość flanszy z racji na spasowanie wałka skrzyni
- zawieszenie silnika/ poduszki ale to najmniejszy problem.
- elektryka to juz mniejszy problem ale wazne abyś mial całe sterowanie silnika.

jednym słowem jezeli sam nie robisz przekłądki licz sie z kosztami ponieważ sa to giga godziny spędzone na przygotowaniu wszystkiego a nikt za darmo tego nie zrobi. Ja przekladkę robie sam dla siebie wiec czego nie zrobie teraz to będę sie meczyl pozniej.

tak czy inaczej skoro już kupiłeś Pajero to gratuluję i życzę mile spędzonego czasu w jego towarzystwie :) Gdybyś mial jakieś pytania pisz, jeżeli chcesz to w bierzącym temacie - moze komuś się to przyda na przyszłosc a jak nie to priv.

pozdrawiam
 
 
patryk1994_2010 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero/Montero 87' 2.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 5
Skąd: NYSA
Wysłany: 16-02-2014, 12:39   

Głównie interesuje mnie wykonanie flanszy, robocizne bez problemu wykonam sam i mam tez kilka silników do wyboru ale głownie interesuje mnie ten z vw 1.9 lub 2,5 mercedesa
 
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 16-02-2014, 13:16   

patryk1994_2010, skoro zamierzasz robic sam przekładke silnika to w wykonaniu flanszy wiele pomoc nie moge na odleglosc. podpowiem tylko tyle, aby bylo ci latwiej ze sprzęgłem to sprawdz srednice tarcz sprzegłowych i sprobuj dostosowac sie pod tą z Pajero (srednica zewnetrzna) chyba, ze dasz gdzieś tarcze do przekucia ale to koszt ok 200zl.

jakiej mocy sa silniki z mercedesa i VW ?
 
 
patryk1994_2010 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero/Montero 87' 2.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 5
Skąd: NYSA
Wysłany: 16-02-2014, 15:33   

Silnik vw 1.9 TD 75 km a mercedes 2.5 90 km, mysle ze na zwykła jazde w pola to spokojnie wystarczy, nie mam zamiaru jezdzic po bagnach itd . Ale gdyby ktos z forumowiczów miał namiary na kogoś kto mógłby wykonać taką flansze byłbym bardzo wdzieczny
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-02-2014, 17:09   

patryk1994_2010 czegoś nie rozumiem :mrgreen: silnik od Mitsubishi 2,5 ma podobne parametry co mercedesowy a robota o wiele mniejsza przy przeszczepie z innego Mitsubishi 2,5. Myślałem że chcesz zaszczepić jakąś potęgę np 200kM :wink: Angliki na pewnym forum chodzą w granicach 4tyś . gdzie, na jakim forum po przeszczepie mercedesowego, będziesz pytał się o ewentualne porady ?
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 16-02-2014, 17:40   

patryk1994_2010, Rozumiem Ciebie, masz silnik na podwórku i chcialbys go wykorzystać ale to bez sensu bo koszt przekladki bedzie wiekszy od remonru obecnego silnika. jawaldek, ma w 100% racje. silnik ktory ja wsadzam do swojego ma 205KM wiec jeszcze jest w tym sens.

nie chodzi o to aby Ciebie zniechecic do modyfikacji lecz ... nie oplaca sie.

p.s. flanszy nikt ci nie zrobi nie majac na miejscu silnika i skrzyni. a jezeli tak bardzo tego pragniesz to przywieź go do mnie bo trzeba zrobic wiele pomiarow co do mm i wylapac wspoółosiowość. - teraz sobie przemyśl transport, koszt mojej robocizny i materiał. transport +materiał = minimum 1000 zl.

[ Dodano: 16-02-2014, 17:44 ]
a moze chcesz kupic malucha z 90KM silnikiem HONDY ? w serii ma 24KM
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-02-2014, 19:55   

Trudno zrobię komuś reklamę ale za 2100 i w odległości +/- 200km od Ciebie patryk1994_2010 to chyba gra warta świeczki. Link masz na PW.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
boczek140 
Forumowicz


Auto: Pajero I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 80
Skąd: Chotomów
Wysłany: 10-06-2017, 19:58   

Witam wszystkich.

NA początku chciałem się przywitać bo na forum jestem nowy. Jestem posiadaczem Pajero I, które kończę remontować, praktycznie od podstaw. Zamontowany był silnik 2,6 który przez własne zaniedbanie szlak trafił. Kupiłem drugi też 2,6 i ten również szlak trafił.

I ty mam do Was pytanie co z tym fantem robić ??? Czy bawić się w kapitalny remont ? czy ewentualnie udałoby się wsadzić jakiś inny silnik np. od PII, wiem że najmniej przeróbek jest z 2,5 TD ale boje się że kupie kolejne padło ... w końcu te silniki mają już swoje lata więc raczej nie dostanę żadnego w dobrym stanie.

Byłbym wdzięczny za rady

Pozdrawiam
Konrad

[ Dodano: 10-06-2017, 20:58 ]
Ewentualnie rozważę remont starego silnika. Tylko przy 2,6 występują dwie głowice jedna ma jakieś zaworki. Pytanie tylko czy sam blok jest ten sam ? Może ktoś się orientuje ??

Pozdrawiam
Konrad
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.