Czy ktoś z Was jeździ na alufelgach Dotz Hammada ? |
Autor |
Wiadomość |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 13-10-2009, 11:10 Czy ktoś z Was jeździ na alufelgach Dotz Hammada ?
|
|
|
Witam,
pewnie jak wiecie Alcar sprzedaje do L200 z Super Selektem felgi z otworem na piastę 110 mm (jak wiadomo Elcia ma piastę 90 parę mm). U mnie wywołuje to drżenie całego samochodu podczas jazdy pow. 100 km/h. Zmieniano mi nakrętki na samocentrujące, wyważano koła 10 razy, dokręcano nakrętki do granic wytrzymałości i nic nie pomaga. Alcar i jego dealer twierdzi, że większy otwór na piastę i centrowanie na śrubach to normalka i ten model musi tak mieć. Niestety dopiero teraz dochodzę do wniosku, że trzeba zrobić tak jak jest fabrycznie. Jak myślicie zastosowanie pierścieni centrujących pomoże ? |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 13-10-2009, 11:43
|
|
|
temat byl atakowany rok temu. Niektorzy twierdza ze centrowanie na srubach to dobry pomysl. Przy nakretkach takich jak w Eli i Hiluksie nie ma na to szans. Zostaje wiec metoda na piascie. Kupno felg oryginalnych za 2k sztuka tez dla odwaznych
pierscienie na dokladne wymiary OK!
pozdrawiam |
|
|
|
 |
fazacz
Forumowicz

Auto: L200 rok 2006 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 77 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-10-2009, 12:21
|
|
|
Ja mam felgi i specjalnie toczone śruby do centrowania w kształcie stożku i centruje idealnie. |
_________________ FazacZ
Mitsubishi L200 2.5DID 167KM
Felga Mak G-Five czarna 20 cali
Yokohama ADVAN S.T. V802 285/45R20 112Y
Radio CB Albrecht AE 6890
Osłony Asfir: Silnik Skrzynia Bak
Wyciągarka: PW 45 12V
 |
|
|
|
 |
PiotrasL200
Mitsumaniak

Auto: L200 Intense '07 manual 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 90 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-10-2009, 16:14
|
|
|
Ja mam założone hammady dark: 8 x 17, które mają otwór centrujący 110mm. L200 (KAOT) na piaście ma zdaje się 67,1mm. OK. Ale w tym przypadku osiowanie felgi nie następuje na piaście tylko na >szpilkach< tak jak w niektórych ciężarówkach. Trzeba koniecznie kupić specjalny zestaw nakrętek np: AEZ ZJX1 stożek 60'. Nakretka taka wypełnia w 100% otwór w feldze i przykręca się je specjalna nakładką na klucz, którą wkładasz w nakretkę a nie na nią jak normalnie. Hammady i zestaw ZJX1 mają certyfikaty, więc kichy żadnej nie powinno być. Aha - w tym przypadku nie stosujemy żadnych pierścieni centrujących np. 110/67,1 bo osiowanie wystepuje na szpilkach.
Oczywiście, najlepiej by było, żeby centrowanie było na piaście a nie na śrubach, ale kiedy ja chciałem kupić alufele na lato wyboru nie bylo.
Jacek, objawy takie jak opisałeś miałem i ja identyczne, ale tylko wtedy, gdy przełozyłem fabryczne Bridgestony na hammady. Drżenie miałem też po wyjeździe z salonu na fabrycznych felach i oponach. Gdy wywaliłem bridgestony drżenie cudownie zniknęło i na fabrycznych felach i na hammadach osiowanych na śrubach. Może to jakaś felerna seria opon? |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 10-11-2009, 08:55
|
|
|
Założyłem pierścienie redukujące z 110 na 67,1 i jest WRESZCIE OK, a ja się 30 tys. km mordowałem. Żadnych wibracji od 0 do 160 km/h. Jednak centrowanie na śrubach to nie był dobry pomysł. Niedouczeni w tym Alcarze są.
Pozdr |
|
|
|
 |
PiotrasL200
Mitsumaniak

Auto: L200 Intense '07 manual 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 90 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-11-2009, 10:49
|
|
|
Witam!
Jacek daj na PW jakieś dane i cenę nt. takich pierścieni. Mi co prawda wszystko gra ale może kupię? Nawet nie wiedzialem, że są takie pierścienie (czy zrobiłeś na zamówienie?).
Czy po założeniu pierścieni da radę założyć oryginalne kubki do felg?
pzdr |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 10-11-2009, 11:10
|
|
|
Zrobił mi je ślusarz : 120 pln materiał (alu) i 100 pln robocizna na miejscu w 40 minut. Montowanie w feldze samemu - lekko młotkiem wbić i zakładać na piastę - łatwizna. Niestety oryginalne kubki bez przeróbki nie wchodzą (ale i tak miały wykwity rdzy). Oczyściłem piastę i pomalowałem ją wraz z pierścieniem czarnym lakierem - wygląda nieźle. Teraz jadąc śpię spokojnie, że mi 2 tony masy nie wisi na tylko na śrubach.
Pzdr |
|
|
|
 |
kusy26
Nowy Forumowicz
Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 1 Skąd: Piwniczna - Zdrój
|
Wysłany: 10-07-2017, 19:10
|
|
|
Witam, czy ktoś sobie poradził z felgami Dotz w Elce przy pomocy kupionych pierścieni centrujących? Chciałbym się dowiedzieć gdzie można takie kupić. Istnieje też opcja wykonania takich u tokarza/ślusarza ale mam obawy, czy to wyjdzie. Na materiał najlepsze byłoby aluminium to raz. Dwa średnica piasty - 67.1. Trzy średnica otworu w feldze - tego nie umiem zmierzyć bardzo dokładnie, czy ślusarz lub tokarz sobie poradzi? No i jaka grubość takiego pierścienia - tego też nie wiem. Nie chce ryzykować zakupu śrub centrujących, bo na ich temat opinie są mieszane, więc pozostaje zastosowanie pierścieni.
[ Dodano: 13-07-2017, 15:22 ]
Problem rozwiązany - zakupiłem pierścienie centrujące 110/67.1 z tworzywa za 16 zł/komplet. Pasują jak ulał Pozostaje kwestia przerobienia dekielków. |
|
|
|
 |
|