 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma 1,6 - nie równa praca, szarpanie |
Autor |
Wiadomość |
supiadi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,6 103 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2017 Posty: 3 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 08-07-2017, 12:49 Carisma 1,6 - nie równa praca, szarpanie
|
|
|
Witam, pisze tuatj na forum bo już nie mam pomysłu co do mojego problemu..
Jakieś tydzien temu przyjechałem samochodem do sklepu normalnie, po wyjściu ze sklepu, odpaliłem samochód i zaczął nie równo pracować, po ruszeniu szarpanie i to bardzo duże. Wyskoczył Check Engine. Jakoś z tym szarpaniem wróciłem powoli do domu. I teraz pytanie.. Dlaczego tak się stało? W samochodzie 2 msc temu zostały wymienione cewki. W tym tygodniu wymieniłem mu jeszcze przewody zapłonowe, świece oraz wyczyściłem przepustnice ! Minimalnie się polepszyło bo już tak obroty nie falują na biegu jałowym
A i podczas jazdy minimalnie słabiej szarpie na benzynie niż na gazie, ale na biegu jałowym i na gazie i na benzynie pracuje tak samo... Bardzo proszę o pomoc, nie chce go oddawać jak narazie do mechanika bo wolałbym sobie to zrobić sam
DODAJE LINK DO FILMIKU
https://www.youtube.com/watch?v=NvO6LLH1csg |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-07-2017, 13:10
|
|
|
supiadi napisał/a: | Wyskoczył Check Engine |
Silniki 1.6 103 KM montowano w latach 2000-2004, czyli wersja poliftowa. Wiec samemu sobie kodu błędu nie wymrugasz.
Trzeba podłączyć auto pod komputer, i sprawdzić, co mu dolega. Bez tego to jest zgadywanie, i możesz na ślepo pół auta wymienić. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
supiadi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,6 103 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2017 Posty: 3 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 08-07-2017, 13:19
|
|
|
Właśnie, zapomniałem dopisać że podłączyłem do niego komputer i wyskoczył mi błąd P0304 czyli wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-07-2017, 13:47
|
|
|
A jakie cewki zamontowałeś? Jeśli to na pewno wersja 103KM to przejrzyj dokładnie cewkę i fajkę na tym cylindrze bo ten problem na 90% jest z tym związany. Jeśli było bo to tylko na LPG to mógłby jeszcze być problem z wtryskiwaczem gazowym. |
|
|
|
 |
supiadi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,6 103 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2017 Posty: 3 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 08-07-2017, 13:55
|
|
|
Cewki średniej półki, nie pamiętam jakiej firmy. Zostały wymienione ponieważ samochód szarpał przy niższych obrotach szczególnie na gazie ale dało się z tym jeździć. Byłem wtedy z tym u gazownika i stwierdził że cewki do wymiany natychmiast i za niedługo przewody oraz świece, Po wymianie cewek problem znikną. Co do cewek jeszcze to zamieniliśmy cewki miejscami i błąd wyskakiwał nadal ten sam.. |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-08-2017, 12:09
|
|
|
miałem 2 dni temu podobny problem, zaśniedział styk między przewodem zapłonowym 4-tego cylindra a fajkocewką cylindra nr.1, nie było dobrego przewodzenia prądu i świeca nie dawała iskry, wyskoczył mi czek engine, samochód stracił połowę mocy, na szczęście ja mam cariII z 2000 z czerwonym znaczkiem na masce, u mnie jeszcze można błędy wy-mrugać, nie potrzeba podłączać kompa jak w późniejszych wersjach z białym znaczkiem, wy-mrugało mi błąd 44, czyli cewki
wymontuj fajkocewkę tą która daje napięcie poprzez ten długi przewód zapłonowy i dokładnie obejrzyj wnętrze styku, jeśli jest zaśniedziałe to masz odpowiedź na swoje pytanie
PS. wtyk przewodu zapłonowego musi wejść bardzo głęboko do fajkocewki, upewnij się przy okazji czy prawidłowo jest wetknięty, albo użyj miernika elektrycznego, opór elektryczny przewodów zapłonowych nie powinien być większy niż 20kΩ
PS2. jeśli to nie pomoże warto obejrzeć sprężynkę na końcu przewodu zapłonowego, mogla się podgiąć, albo złamać i nie daje styku elektrycznego |
|
|
|
 |
|
|