Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1,6 - nie równa praca, szarpanie
Autor Wiadomość
supiadi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,6 103 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Świętochłowice
  Wysłany: 08-07-2017, 12:49   Carisma 1,6 - nie równa praca, szarpanie

Witam, pisze tuatj na forum bo już nie mam pomysłu co do mojego problemu..
Jakieś tydzien temu przyjechałem samochodem do sklepu normalnie, po wyjściu ze sklepu, odpaliłem samochód i zaczął nie równo pracować, po ruszeniu szarpanie i to bardzo duże. Wyskoczył Check Engine. Jakoś z tym szarpaniem wróciłem powoli do domu. I teraz pytanie.. Dlaczego tak się stało? W samochodzie 2 msc temu zostały wymienione cewki. W tym tygodniu wymieniłem mu jeszcze przewody zapłonowe, świece oraz wyczyściłem przepustnice ! Minimalnie się polepszyło bo już tak obroty nie falują na biegu jałowym :)
A i podczas jazdy minimalnie słabiej szarpie na benzynie niż na gazie, ale na biegu jałowym i na gazie i na benzynie pracuje tak samo... Bardzo proszę o pomoc, nie chce go oddawać jak narazie do mechanika bo wolałbym sobie to zrobić sam :(

DODAJE LINK DO FILMIKU
https://www.youtube.com/watch?v=NvO6LLH1csg
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-07-2017, 13:10   

supiadi napisał/a:
Wyskoczył Check Engine

Silniki 1.6 103 KM montowano w latach 2000-2004, czyli wersja poliftowa. Wiec samemu sobie kodu błędu nie wymrugasz.
Trzeba podłączyć auto pod komputer, i sprawdzić, co mu dolega. Bez tego to jest zgadywanie, i możesz na ślepo pół auta wymienić.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
supiadi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,6 103 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 08-07-2017, 13:19   

Właśnie, zapomniałem dopisać że podłączyłem do niego komputer i wyskoczył mi błąd P0304 czyli wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-07-2017, 13:47   

A jakie cewki zamontowałeś? Jeśli to na pewno wersja 103KM to przejrzyj dokładnie cewkę i fajkę na tym cylindrze bo ten problem na 90% jest z tym związany. Jeśli było bo to tylko na LPG to mógłby jeszcze być problem z wtryskiwaczem gazowym.
 
 
supiadi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,6 103 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 08-07-2017, 13:55   

Cewki średniej półki, nie pamiętam jakiej firmy. Zostały wymienione ponieważ samochód szarpał przy niższych obrotach szczególnie na gazie ale dało się z tym jeździć. Byłem wtedy z tym u gazownika i stwierdził że cewki do wymiany natychmiast i za niedługo przewody oraz świece, Po wymianie cewek problem znikną. Co do cewek jeszcze to zamieniliśmy cewki miejscami i błąd wyskakiwał nadal ten sam..
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-08-2017, 12:09   

miałem 2 dni temu podobny problem, zaśniedział styk między przewodem zapłonowym 4-tego cylindra a fajkocewką cylindra nr.1, nie było dobrego przewodzenia prądu i świeca nie dawała iskry, wyskoczył mi czek engine, samochód stracił połowę mocy, na szczęście ja mam cariII z 2000 z czerwonym znaczkiem na masce, u mnie jeszcze można błędy wy-mrugać, nie potrzeba podłączać kompa jak w późniejszych wersjach z białym znaczkiem, wy-mrugało mi błąd 44, czyli cewki

wymontuj fajkocewkę tą która daje napięcie poprzez ten długi przewód zapłonowy i dokładnie obejrzyj wnętrze styku, jeśli jest zaśniedziałe to masz odpowiedź na swoje pytanie

PS. wtyk przewodu zapłonowego musi wejść bardzo głęboko do fajkocewki, upewnij się przy okazji czy prawidłowo jest wetknięty, albo użyj miernika elektrycznego, opór elektryczny przewodów zapłonowych nie powinien być większy niż 20kΩ

PS2. jeśli to nie pomoże warto obejrzeć sprężynkę na końcu przewodu zapłonowego, mogla się podgiąć, albo złamać i nie daje styku elektrycznego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.