 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Odbijający zamek centralny 1,9DiD |
Autor |
Wiadomość |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 30-11-2014, 22:43 Odbijający zamek centralny 1,9DiD
|
|
|
Koledzy mam problem z odbijającym zamkiem centralnym...objaw jest następujący, zamykam z pilota lub kluczyka i klik-klik otwiera się od razu po zamknięciu. Aby zamknąć trzeba z 3 razy zamykać, gdy raz się zamknie nie odbija już ponownie. Słupki w drzwiach wszystkie idą w dół. Wygląda tak, jakby stycznik nie dawał informacji o zamknięciu drzwi i łapał losowo albo coś się blokowało. Co sprawdzić? Super by było, gdyby nie trzeba było rozbebeszać drzwi.... |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2014, 22:49
|
|
|
Trudno sprawdzić bez rozbebeszania drzwi, na początku można sprawdzić który zamek jest odpowiedzialny za odbijanie (odpinając pojedyńczo drzwi z wiązki na słupku i sprawdzać zamykanie) po znlezieniu winowajcy trzeba zdemontować słupek i okreslić przyczyne, czy wynika z wypracowania zamka czy też warunków atmosferycznych |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 30-11-2014, 23:03
|
|
|
Problem z tym, że problem występuje tylko po postoju, czyli musiałbym rozbebeszyć jedne drzwi, zamknąć auto odczekać do rana i sprawdzać...
"odpinając pojedyńczo drzwi z wiązki na słupku i sprawdzać zamykanie" - o jakim słupku mówisz? |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-12-2014, 06:33
|
|
|
O słupku drzwiowym, tam jest taka manszetka a w niej wiązka z kostką |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 06-12-2014, 16:06
|
|
|
Mając wolne sobotnie popołudnie zabrałem się za temat...sukces miejmy nadzieję jest, ale chyba jednak połowiczny. Rozpocząłem od szukania metody na odpięcie wtyczek tylnych drzwi od kierowcy, rozebrałem osłonę słupka i rozpiąłem wtyczkę, tak samo zrobiłem dla tylnych drzwi pasażera. Efekt bez zmian czasami odbijało. Zabrałem się za drzwi przednie ale już tak łatwo nie było...po 20 minutach nurkowania pod kokpitem, zrezygnowałem z szukania wtyczki i zacząłem dobierać się do tapicerki. I tu natrafiłem na problem, odkręciłem wszystkie wkręty ale nie umiałem wyszarpać tapicerki - jest gdzieś zablokowana na górnej krawędzi przy szybie, zaniechałem dalszego siłowania się by czegoś nie połamać. Odgiąłem tapicerkę i rozciąłem folię (niestety oderwanie folii jest niemożliwe-targa się w oczach). Odpiąłem siłownik, tak samo poczyniłem z drzwiami pasażera. Bez zmian. Zrezygnowany przypomniałem sobie, że są jeszcze piąte drzwi, gdzie dostęp do siłownika okazał się najprostszy. Odpiąłem siłownik - sukces, nie odbija...Nie cieszę się na zapas, ponieważ po kilku otwarciach-zamknięciach układ normalnie się zamykał, będę obserwował przez kilka dni...zobaczymy.
W trakcie tych prac zacząłem się zastanawiać jak działa ten układ - w wiązce drzwi tylnych są tylko dwa kable - podejrzewam, że zasilanie i masa - skąd układ wie, że jest otwarty lub zamknięty? i czy całkowite odpięcie jednego układu (np. tylnych drzwi) system nie traktuje jako brak sygnału i zawsze będzie odbijał?
Jeżeli byłby to zamek klapy bagażnika co się mogło zepsuć, czy należy wymienić cały zamek z siłownikiem czy układ jest rozbieralny?
Taki mam zamek: Zamek
Z dobrych rzeczy odnalazłem przekaźnik od centralnego więc w razie musu wiem jak szybko wypiąć
Druga sprawa czym podkleić folię? Na razie podkleiłem srebrną taśmą zbrojoną 3M, ale na przyszłość przydało by się coś lepszego... |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-12-2014, 16:34
|
|
|
Jeśli do siłownika dochodzą tylko 2 przewody to sterownik nie wie o stanie pracy tego siłownika czyli czy jest zamknięty czy otwarty. przy otwieraniu lub zamykaniu podaje tylko zasilanie o odpowiedniej polaryzacji czyli przy zamykaniu w jednym przewodzie jest plus a w drugim minus a przy otwieraniu odwrotnie. Natomiast jeśli do siłownika dochodzi 5 przewodów to dwa oczywiście to zasilanie a 3 to sterowanie sterownikiem czy ma otworzyć czy zamknąć zamki. Jeden z tych trzech przewodów to masa a dwa pozostałe to sterujący. Kiedy np. drzwi zamykamy kluczem to włącznik krańcowy umieszczony w siłowniku złącza masę z jednym sterującym i podaje wtedy masę tym przewodem do sterownika. Przy zamykaniu złącza masę z drugim. Jeśli zamek odskakuje, to może być tak, że przycięła się taka krańcówka sterująca w pozycji otwierania lub przewód sterujący odpowiedzialny za otwieranie gdzieś ma zwarcie do masy. Dodatkowo winny może też być przełącznik w kabinie do otwierania i zamykania centralnego. Takie krańcówki powinny być w obydwu przednich drzwiach jeśli jeśli mają wkładki do otwierania kluczem oraz oczywiście zamek bagażnika jeśli tez można nim wyzwolić centralny. |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 06-12-2014, 17:06
|
|
|
Faktycznie, dwa przewody szły tylko do tylnych drzwi, po pięć do przednich i klapy bagaźnika. Jak na razie obserwacja, jak okaże się, że to klapa bagażnika zacznę od rozbiórki siłownika, na pierwszy rzut oka wyglądał na rozbieralny, poza tym bardzo prosto wpaść na to jak działa (wszystko na wierzchu). Dam znać co i jak |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-12-2014, 17:57
|
|
|
Sterowanie powinno działać z klapy bagaznika, dodatkowo jezeli to hatchback to warto sprawdzić wiązke w przelotce między kabiną a tylną klapa (lewy górny róg) lubią tam pekac kabelki, jezeli pozostałe będa dobre to wina raczej bedzie tkwioć w samej centralce (nieprawidłowo działajaca krańcówka) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 06-12-2014, 23:37
|
|
|
Stawiam właśnie na krańcówkę przy zamku, świadczyło by o tym zachowanie centralnego (czasami złapie za drugim razem czasem za piątym), gdyby był to problem złamanego kabla, to moim zdaniem, albo by zamykał za pierwszym razem albo w ogóle. Jak wygospodaruję czas to podejdę do tematu ponownie..na razie działa bez zarzutu, tylna klapa otwierana z ręki.
[ Dodano: 07-12-2014, 19:00 ]
Znalazłem w manualu opis działania zamka, mam koncept jak sprawdzić czy wiązka czy zamek. Sygnał na pinach 1 i 2 jest dla mnie jasny co trzeba podać, ale co z pinami 3-5 czy mam je zmostkować czy podać jakiś sygnał?
Chyba kolega plecho1 odpowiedział na moje pytanie w powyższym poście. Ze schematu i Twojego opisu wynika, że masa jest na pinie 4 i zwieranie pinu 3 lub 5 z masą informuje sterownik, że zamek zamknięty lub nie. Najprościej popróbować na żywym organiźmie i spróbować zwierać piny we wtyczce by wykluczyć lub potwierdzić uszkodzenie wiązki ...tak samo można sprawdzić sam siłownik, czy zwiera piny 3z4 i 4z5 przy przestawieniu kluczyka lub podania zasilania bezpośrednio.
[ Dodano: 14-12-2014, 18:41 ]
Jednak układ działa troszkę inaczej...sygnał nie jest ciągły i piny 3-5 nie są zwierane na stałe. Następuje tylko chwilowe zwarcie w trakcie zamykania-otwierania zamka. Wyglada na razie na to, że wystarczyło przeczyścić. Gdyby, ktoś miał z tym problem służę pomocą.
Poniżej zdjęcie otwartego siłownika.
 |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
zmc29
Forumowicz
Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 64 Skąd: zmc
|
Wysłany: 08-08-2017, 18:49
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jeśli do siłownika dochodzą tylko 2 przewody to sterownik nie wie o stanie pracy tego siłownika czyli czy jest zamknięty czy otwarty. przy otwieraniu lub zamykaniu podaje tylko zasilanie o odpowiedniej polaryzacji czyli przy zamykaniu w jednym przewodzie jest plus a w drugim minus a przy otwieraniu odwrotnie. Natomiast jeśli do siłownika dochodzi 5 przewodów to dwa oczywiście to zasilanie a 3 to sterowanie sterownikiem czy ma otworzyć czy zamknąć zamki. |
Witam
Ja mam niestety siłownik (drzwi kierowcy) na 4 piny, który chyba kończy swój żywot bo podczas zamykania "stuka" kilkakrotnie i potem zamyka. Wymontowałem go i odkręciłem od zamka i podczas swego działania "w ręku" też stuka, więc czyszczenie zamka który zamyka/otwiera już mu nie pomoże.
Poza tym mój odłączony siłownik po naciśnięciu na ten ruchomy element nie odbija. Mam możliwość zakupu używki 2 pinowej i ona odbija.
Niestety nie mogę dostać siłownika 4 pinowego tylko 2 pinowe. Zastanawiam się czy może "mechanikę" da się przełożyć z siłownika 2 pinowego do 4 pinowego. Ktoś coś wie? |
|
|
|
 |
|
|