wyłączająca się turbina 2.0 DID |
Autor |
Wiadomość |
Ola_93PL
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Maj 2017 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2017, 09:52 wyłączająca się turbina 2.0 DID
|
|
|
Witam wszystkich.
Od kwietnia tego roku jestem szczęśliwą posiadaczką Outlandera II z 2007 roku. Zaraz po zakupie wymieniłam w swoim autku sprzęgło, koło dwumasowe oraz rozrząd. Jednak od pewnego czasu mam problem: podczas jazdy wyłącza mi się turbina. Nie jest to regularne i nie występuje cały czas. Nie jest to także zalezne od wysokości obrotów. Dodaję gazu i w pewnym momencie czuję, że turbina się odłącza i auto całkowicie traci moc (120 km/h to maks ile pojedzie). Czy ktoś miał podobny problem i mógłby doradzić mi jaka może być przyczyna i co należy sprawdzić w pierwszej kolejności? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-05-2017, 14:25
|
|
|
podjedź do mechanika - albo zawór EGR do czyszczenia, albo przepustnica, ale bardzo prawdopodobna zawalona sadzą turbina. Jak ktoś jeździł oszczędnie i powoli to ostatnia z wymienionych. Zalej jakieś paliwo premium i przegoń autko z 200km trzymając 4000obrotów, może pomoże. Diesel nie jest przeznaczony do krótkich tras i oszczędnej jazdy. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kenwa95
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Tu i uwdzie
|
Wysłany: 04-06-2017, 21:58
|
|
|
Witam mam podobny problem. Kupiłem Outlandera II 2007 2.0 DiD 140kM. Jazda po mieście super bez żadnych zastrzeżeń turbina pracuję jak należy jest moc jest super. Jazda po za miastem 90km/h też nie stanowi problemu. Problem pojawia się na autostradzie. Jadę autostradą 140km/h przez jakiś czas po czym zwalniam przed tirem i próbuje znowu nabrać prędkości i auto wchodzi w jakiś tryb awaryjny czy coś, bo nie chce w ogóle przyspieszać. Jakby ze z 140kM zrobiło się 40kM. Dodam jeszcze, że gdy jadę z dużymi obrotami przez jakiś czas to pojawiają się drgania na kierownicy i dziwny dźwięk z silnika. Byłem w ASO powiedzieli, że turbina się przeładowuje i trzeba oddać do regeneracji koszt 3000zł. Turbinę mi zregenerowali, ale nic to nie dało. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 04-06-2017, 22:16
|
|
|
to domagaj sie zwroty kasy od tych czubkow bo auta nie naprawili
to nie wina turbiny tylko czujnikow ktore steruja turbina |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Ola_93PL
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Maj 2017 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2017, 13:46
|
|
|
Dziękuję za rady, w tym tygodniu pojadę do mechanika i posprawdzam. Jak tylko będę coś wiedzieć napiszę. |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 443 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 15-06-2017, 19:54
|
|
|
I jak ? Problem rozwiązany ? Odcięcie turbo następuje na każdym biegu czy tylko przy próbie rozpędzenia auta na najwyższym biegu? |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 22-06-2017, 17:25
|
|
|
To może byc nadal problem z softem-niby poprawiali, zmieniali a i tak Outek potrafi dostać śpiączki podczas jazdy... Nie polecane przy wyprzedzaniu TIRa ale jak sytuacja czysta-zgaś silnik (tak w czasie jazdy) i odpal ponownie...Jak jest strach albo sytuacja nie teges to na pobocze i to samo. |
|
|
|
 |
Ola_93PL
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Maj 2017 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2017, 18:22
|
|
|
Hej, w piątek odebrałam auto z warsztatu. Okazało się, że był zepsuty centralny sterownik podciśnienia turbiny. Nie znalazłam nigdzie używanych, wiec kupilam oryginal z aso- koszt 1000zl + jakis uszlachetniacz. I faktycznie samochod chodz o wiele lepiej, nieizle przyspiesza. Ale dwa razy odlaczyla mi sie turbina - raz jak pocisnelam go do 4 tys obrotow, a raz na piatym biegu przy 2,5 tys. Bylam z powrotem w warsztacie i powiedzieli mi, ze z powodu jazdy z uszkodzonym sterownikiem, w silniku mogla sie zebrac sadza. Zalecili mi dolac do paliwa przy tankowaniu uszlachetniacza (stp czy cos takiego) i wyjezdzic caly bak oraz ma razie nie cisnac auta na wysokich obrotach. Pojeżdze i zobacze czy problem ustapil, na pewno sie podziele informacja czy problem minal.
[ Dodano: 18-07-2017, 19:03 ]
Niestety problem nie zniknął. Wstawiłam auto ponownie do warsztatu i okazało się najgorsze- uszkodzona uszczelka pod głowicą... Silnik bierze olej i znika płyn chłodniczy |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 18-07-2017, 20:08
|
|
|
ale masz kolezanko pecha |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Ola_93PL
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Maj 2017 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-07-2017, 08:27
|
|
|
Nie wiem teraz, robić, sprzedać...? Wstępna wycena mechanika to koszt 3000-3500zł. Z jednej strony szkoda, bo zrobiłam w nim rozrząd, sprzęgło, dwumase i ten sterownik podciśnienia turbiny (w sumie okolo 7 tys. zainwestowałam) a tak naprawde nie miałam szansy poczuć jak outek chodzi.... |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 19-07-2017, 13:01
|
|
|
zostaw
napraw i ciesz sie z jazdy
za duzo juz wlozylas w auto
swoja droga jak mozna tak jezdzic zeby ciagnac silnik pod 4 tys
ja to bym wogole policzyl na palcach 1 reki kiedy tyle obrotow przekroczylem i to w moich wszystkich autach
i zeby nie bylo nie jezdze emerytalnie
jestem z zawodu mechanikiem i wiem jak korzystac z mozliwosci silnika
podkrecam od 2 do 3 tys zaleznie od warunkow na drodze |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Ola_93PL
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Maj 2017 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-07-2017, 13:26
|
|
|
Ja też tak nie jeżdze i zmieniam biegi przy 2-3 tys. Chciałam tylko zobaczyć czy turbina się odłączy.
A myślisz, że ta uszczelka może być przyczyną tego, że turbina się odłącza? Czy oprócz tego czeka mnie jeszcze jej regeneracja? |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 19-07-2017, 14:15
|
|
|
uszczelka to inna usterka
turbina steruja czujniki ktore wezykami podaja podcisnienie na gruszke ktora otwiera lapatki lub upuszcza jesli za duze
jak mechanik podlaczy pod komputer auto odpowiednim programem tyo powinien widziec ktory czujnik niesprawny |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Ola_93PL
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Maj 2017 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-07-2017, 14:56
|
|
|
Kurcze czyli jeszcze inna przyczyna... A może być tak, że przez tą uszkodzoną uszczelkę ten sterownik co wymieniłam (centralny sterownik podciśnienia turbiny) może dostawać złe dane i przez to odłączać turbinę?
Na kartce którą dostałam z warsztatu od mechanika jest napisane coś takiego "błąd turbiny -> przeciągnięcie" Wiesz może co to może oznaczać, bo ten drugi mechanik nie bardzo wiedział co autor miał na myśli |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 443 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 19-07-2017, 18:14
|
|
|
Ja bym sprawdził czy gruszka chodzi bez oporów, czy z nią wszystko ok. A po tym szukał dalej. |
|
|
|
 |
|