Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Katalizator dziurawy jak sitko - na co wymienić ?
Autor Wiadomość
Kaiskeloo 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0V6 24V 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-09-2017, 21:38   [3.0 V6] Katalizator dziurawy jak sitko - na co wymienić ?

Witam,

Przerabiał ktoś może temat wymiany katalizatora? Ceny nowego w oryginale przerażaja :shock: (numer katalogowy MR464564) i słabo z dostępnością. Jakieś zamienniki, sprawdzone katalizatory uniwersalne? A może szukać używki ? Wycięcie raczej nie wchodzi w rachubę.
 
 
lapa16 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 88
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-09-2017, 22:02   

Stary wez to sobie wytnij i wstaw rure i z glowy..
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 12-09-2017, 08:46   

Używka bez sensu, ale są katy uniwersalne, kiedyś miałem taki, w innej marce auta. Wstawienie pustego powodowało dudnienie pod autem, wiec do auta wrócił wtedy nowy kat ale już nie oryginał.
 
 
boczek140 
Forumowicz


Auto: Pajero I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 80
Skąd: Chotomów
Wysłany: 12-09-2017, 09:18   

Jedź do jakiegoś speca od tłumików, dobierze ci od jakiegoś innego auta. ja miałem kiedyś meśka c320 V6 cena w Aso kosmos, zamienników było brak. W warsztacie dobrali mi od jakiegoś VW, zapłaciłem za katalizatory (wymieniłem od razu dwa) i robotę z 1500 zł.


katalizator dobiorą Ci do Pojemności auta, jak masz 3.0 to dopasują nawet od jakiegoś 1.6 na każdy kolektor. tak żeby sondy nie wariowały. Przynajmniej jeśli dobrze pamiętam tak to robili u mnie.
 
 
lapa16 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 88
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-09-2017, 11:01   

Katalizator mozna wyciąć bez konsekwencji i wstawic rure, nie ma nic głośniej a sondy za katem zadnej nie ma wiec nic nie zwaryjuje..
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-09-2017, 12:52   

boczek140 napisał/a:
Katalizator mozna wyciąć bez konsekwencji

Taki jesteś tego pewny ?
A nie zapomniałeś przypadkiem o takim jednym malutkim drobiazgu, który nazywa się "przegląd okresowy" ??
Auto z wyciętym katalizatorem nie przejdzie przeglądu. Dotąd owszem, dawało się to czasami załatwić, ale uwzględnij, że zmieniły się czy zmienią przepisy dotyczące przeglądów okresowych. I raczej już żaden diagnosta nie będzie ryzykował raz - utraty dobrze płatnej pracy, a dwa - odpowiedzialności karnej.
Pomijam już taką drobnostkę, jak wyjazd takim autem poza granicę Polski. A zarówno niemiecka, jak i czeska policja nie lubi Polaków (w sumie nie wiadomo dlaczego, przecież Polacy to katolickie sumienie Europy i w ogóle aniołki), i potrafi auto dokładnie skontrolować na drodze, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości dowalić niezłym mandatem. Ale jak kogoś stać...w końcu, kto bogatemu zabroni ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
tomekr 
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 46
Skąd: Kleszczów (Kraków)
Wysłany: 12-09-2017, 14:58   

Tak jak koledzy powyżej piszą, załóż uniwersalny. Ja taki problem przerabiałem już kiedyś tylko w BMW zasilanym gazem. Oryginalny katalizator kosztował 6500zł a tłumikarz z zakupem i wspawaniem uniwersalnego wziął niecałe trzy stówy. Byłem potem tym autem na przeglądzie oraz na analizie spalin i wszystko było w normie. W Sporcie są dwa katalizatory ale to nie powinno stanowić problemu.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 12-09-2017, 15:10   

lapa16 napisał/a:
Katalizator mozna wyciąć bez konsekwencji

...to na co go fabryka wstawiła?
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
lapa16 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 88
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-09-2017, 15:16   

Emisja spalin i inne narzucone przepisy przez UE
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 13-09-2017, 17:15   

lapa16 napisał/a:
narzucone
Aha...
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.