Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dwa rozlaczne pytania - brudzenie felg i tempomat
Autor Wiadomość
tur 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-2013, 22:43   Dwa rozlaczne pytania - brudzenie felg i tempomat

Cześć,

1. Czy brudzą wam się na potęgę felgi z przodu ? U mnie przód jest brudny, tył - prawie idealnie czysty. Może się czepiam nieistotnych szczegółów, po prostu mnie to zaciekawiło.

2. Macie problemy z włączeniem tempomatu ? Uruchamiam go (przycisk ON - ten duzy na dole) a potem przy probie juz konkretnego wlaczenia (maly przycisk na gorze, ten ktory tez zwieksza predkosc) czasem sie udaje, a czasem nic - pomimo kilkukrotnego wciskania, trzymania przez chwile wcisnietego czy innych dziwnych operacji, ktore wykonywalem w weekend.

Pozdrawiam,
Tomek
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-2013, 22:54   

1. oryginalne klocki są totalnie do bani. Zmienisz na inne, tańsze i lepsze i jak ręką odjął :) . Piszczeć też będą mniej/wcale
2. tempomat włączasz po odpuszczeniu gazu. Zrób test, rozpędź się, odczekaj chwilę i dopiero wciśnij. Jak nie załapie / łapie losowo - to musisz udać się do serwisu
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2013, 22:54   

1. Przednie hamulce hamuje mocniej niż tylne więc wytwarza się tam więcej pyłu z klocków niż z tyłu a jeśli z tyłu masz bębny, to na felgach nie zobaczysz w ogóle pyłu. Ma na to wpływ także styl jazdy, często młodzi kierowcy więcej hamują hamulcami kiedy można biegami.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 05-11-2013, 01:11   

Ale z tyłu są tarczo-bębny.
Ogólnie hamujesz zbyt delikatnie, temu bardziej pracuje Ci przód i z tego powodu masz większe zapylenie na przednich felgach. Staraj się częściej hamować do granicy włączenia ABS wówczas popracuje cały układ. Przy zbyt delikatnym traktowaniu hamulców w Lancerach bywały przypadki zapieczenia się cylinderków zacisków na tylnej osi, potem cylinderek się blokuje i nierównomiernie wycierają się klocki, a nawet przegrzewa tarcze. I wydatek murowany. Trzeba raz na kilka tygodni po katować hamulce na jakimś pustym placu, żeby odzyskały trochę wigoru :mrgreen: .
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-11-2013, 06:56   

Trik napisał/a:
Trzeba raz na kilka tygodni po katować hamulce na jakimś pustym placu, żeby odzyskały trochę wigoru :mrgreen: .


E tam nie przesadzaj bo po katowaniu to murowana wymiana przednich tarcz. Wystarczy raz na jakiś czas (tak co miesiąc może dwa) jak jest pusta okazja na drodze to tak ze setki wcisnąć mocno, żeby się ASB włączył i zazwyczaj trzeba jeszcze docisnąć żeby tył zaczął hamować tak ja ma hamować...

Bo jak się lekko hamuje (emerycko) to tył może w ogóle nie pracować, a wtedy cylinderek to raz, ale prowadniczki się zastoją i po naciśnięciu zostaną co doprowadzi do jednostronnego przegrzania tarczy i zwichrowania.

A przednie koła się zawsze będą mocniej piliły, ale z moich obserwacji wynika, że bardzo dużo zależy od wilgotności. Teraz zazwyczaj jest koło 90%, a wtedy ten cały pył się przykleja. Latem po prostu się nie przykleja. A klocki i tarcze w ASX-ie są jakieś inne. Znaczy rzadziej się wichrują niż w OII czy Lancerze.
 
 
Krzych1 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2013, 08:15   

Jeżeli dobrze pamiętam, tempomat włącza się dopiero od 40 km/h.
 
 
szczypior77 
Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DiD Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2015, 14:02   

Wedrowiec napisał/a:
1. oryginalne klocki są totalnie do bani. Zmienisz na inne, tańsze i lepsze i jak ręką odjął :) . Piszczeć też będą mniej/wcale


Cześć, czeka mnie wymiana. Co polecasz?
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2015, 16:17   

tur napisał/a:
2. Macie problemy z włączeniem tempomatu ? Uruchamiam go (przycisk ON - ten duzy na dole) a potem przy probie juz konkretnego wlaczenia (maly przycisk na gorze, ten ktory tez zwieksza predkosc) czasem sie udaje, a czasem nic - pomimo kilkukrotnego wciskania, trzymania przez chwile wcisnietego czy innych dziwnych operacji

Tempomat aktywujesz przyciskiem, który zmniejsza prędkość ("coast/set" a nie "acc/res")
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2015, 17:49   

szczypior77 napisał/a:
Wedrowiec napisał/a:
1. oryginalne klocki są totalnie do bani. Zmienisz na inne, tańsze i lepsze i jak ręką odjął :) . Piszczeć też będą mniej/wcale


Cześć, czeka mnie wymiana. Co polecasz?

też wymieniam, pojutrze. Zamówione i odebrane


klocki przód
http://henkiel.com.pl/690...B4388---PRZOD-?
klocki tył
http://henkiel.com.pl/709...ER---OS-TYLNA-?
tarcze przód ferodo
http://henkiel.com.pl/731...--OS-PRZEDNIA-?
TARCZE TYŁ FERODO NIE OSIĄGALNE
POLECAM TARCZE BOSCH 140ZŁ SZT LUB TAŃSZE ABE CENA 105ZŁ SZT
PROSZĘ ZADZWONIĆ TEL. 601472084

to wyżej mail ze sklepu (nr tel. też do sklepu, nie do mnie ;) )
 
 
booli 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-11-2015, 11:18   Re: Dwa rozlaczne pytania - brudzenie felg i tempomat

tur napisał/a:

2. Macie problemy z włączeniem tempomatu ? Uruchamiam go (przycisk ON - ten duzy na dole) a potem przy probie juz konkretnego wlaczenia (maly przycisk na gorze, ten ktory tez zwieksza predkosc) czasem sie udaje, a czasem nic - pomimo kilkukrotnego wciskania, trzymania przez chwile wcisnietego czy innych dziwnych operacji, ktore wykonywalem w weekend.


W instrukcji jest napisane jak obsługiwać tempomat:

Założenia:
- najwyższy bieg
- prędkosc powyzej 60km/h

Uruchamia sie go przez wlaczenie samego tempomatu (zapalona dioda cruise contro), a nastepnie 3 sek przytrzymanie przelacznika w pozycji "set", po tym mozesz puscic i przelacznik i pedal gazu.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-11-2015, 15:21   

Cytat:
a nastepnie 3 sek przytrzymanie przelacznika w pozycji "set", po tym mozesz puscic i przelacznik i pedal gazu

że co?
puszczasz gaz i wciskasz przycisk, wszystko (musi być włączone wcześniej cruise)
 
 
apot 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-04-2016, 13:57   

Tak jak pisze Wedrowiec.
Przycisk "w dół", odpuszczam gaz i działa bez zarzutu.

Przyciskiem "do góry" można przywrócić prędkość po odhamowaniu lub naciśnięciu "Cancel".

Używam regularnie i nigdy nie miałem problemu.
 
 
dziks 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2017
Posty: 10
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 04-09-2017, 14:57   

1) są też klocki z mieszanki o niższym pyleniu - w poprzednim aucie zamieniłem standardowe na właśnie takie i problem brudnych felg zniknął.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.