Dwa rozlaczne pytania - brudzenie felg i tempomat |
Autor |
Wiadomość |
tur
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2013, 22:43 Dwa rozlaczne pytania - brudzenie felg i tempomat
|
|
|
Cześć,
1. Czy brudzą wam się na potęgę felgi z przodu ? U mnie przód jest brudny, tył - prawie idealnie czysty. Może się czepiam nieistotnych szczegółów, po prostu mnie to zaciekawiło.
2. Macie problemy z włączeniem tempomatu ? Uruchamiam go (przycisk ON - ten duzy na dole) a potem przy probie juz konkretnego wlaczenia (maly przycisk na gorze, ten ktory tez zwieksza predkosc) czasem sie udaje, a czasem nic - pomimo kilkukrotnego wciskania, trzymania przez chwile wcisnietego czy innych dziwnych operacji, ktore wykonywalem w weekend.
Pozdrawiam,
Tomek |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2013, 22:54
|
|
|
1. oryginalne klocki są totalnie do bani. Zmienisz na inne, tańsze i lepsze i jak ręką odjął . Piszczeć też będą mniej/wcale
2. tempomat włączasz po odpuszczeniu gazu. Zrób test, rozpędź się, odczekaj chwilę i dopiero wciśnij. Jak nie załapie / łapie losowo - to musisz udać się do serwisu |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-11-2013, 22:54
|
|
|
1. Przednie hamulce hamuje mocniej niż tylne więc wytwarza się tam więcej pyłu z klocków niż z tyłu a jeśli z tyłu masz bębny, to na felgach nie zobaczysz w ogóle pyłu. Ma na to wpływ także styl jazdy, często młodzi kierowcy więcej hamują hamulcami kiedy można biegami. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 05-11-2013, 01:11
|
|
|
Ale z tyłu są tarczo-bębny.
Ogólnie hamujesz zbyt delikatnie, temu bardziej pracuje Ci przód i z tego powodu masz większe zapylenie na przednich felgach. Staraj się częściej hamować do granicy włączenia ABS wówczas popracuje cały układ. Przy zbyt delikatnym traktowaniu hamulców w Lancerach bywały przypadki zapieczenia się cylinderków zacisków na tylnej osi, potem cylinderek się blokuje i nierównomiernie wycierają się klocki, a nawet przegrzewa tarcze. I wydatek murowany. Trzeba raz na kilka tygodni po katować hamulce na jakimś pustym placu, żeby odzyskały trochę wigoru . |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-11-2013, 06:56
|
|
|
Trik napisał/a: | Trzeba raz na kilka tygodni po katować hamulce na jakimś pustym placu, żeby odzyskały trochę wigoru . |
E tam nie przesadzaj bo po katowaniu to murowana wymiana przednich tarcz. Wystarczy raz na jakiś czas (tak co miesiąc może dwa) jak jest pusta okazja na drodze to tak ze setki wcisnąć mocno, żeby się ASB włączył i zazwyczaj trzeba jeszcze docisnąć żeby tył zaczął hamować tak ja ma hamować...
Bo jak się lekko hamuje (emerycko) to tył może w ogóle nie pracować, a wtedy cylinderek to raz, ale prowadniczki się zastoją i po naciśnięciu zostaną co doprowadzi do jednostronnego przegrzania tarczy i zwichrowania.
A przednie koła się zawsze będą mocniej piliły, ale z moich obserwacji wynika, że bardzo dużo zależy od wilgotności. Teraz zazwyczaj jest koło 90%, a wtedy ten cały pył się przykleja. Latem po prostu się nie przykleja. A klocki i tarcze w ASX-ie są jakieś inne. Znaczy rzadziej się wichrują niż w OII czy Lancerze. |
|
|
|
 |
Krzych1
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 83 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-11-2013, 08:15
|
|
|
Jeżeli dobrze pamiętam, tempomat włącza się dopiero od 40 km/h. |
|
|
|
 |
szczypior77
Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DiD Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 15-11-2015, 14:02
|
|
|
Wedrowiec napisał/a: | 1. oryginalne klocki są totalnie do bani. Zmienisz na inne, tańsze i lepsze i jak ręką odjął . Piszczeć też będą mniej/wcale
|
Cześć, czeka mnie wymiana. Co polecasz? |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 15-11-2015, 16:17
|
|
|
tur napisał/a: | 2. Macie problemy z włączeniem tempomatu ? Uruchamiam go (przycisk ON - ten duzy na dole) a potem przy probie juz konkretnego wlaczenia (maly przycisk na gorze, ten ktory tez zwieksza predkosc) czasem sie udaje, a czasem nic - pomimo kilkukrotnego wciskania, trzymania przez chwile wcisnietego czy innych dziwnych operacji |
Tempomat aktywujesz przyciskiem, który zmniejsza prędkość ("coast/set" a nie "acc/res") |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
booli
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-11-2015, 11:18 Re: Dwa rozlaczne pytania - brudzenie felg i tempomat
|
|
|
tur napisał/a: |
2. Macie problemy z włączeniem tempomatu ? Uruchamiam go (przycisk ON - ten duzy na dole) a potem przy probie juz konkretnego wlaczenia (maly przycisk na gorze, ten ktory tez zwieksza predkosc) czasem sie udaje, a czasem nic - pomimo kilkukrotnego wciskania, trzymania przez chwile wcisnietego czy innych dziwnych operacji, ktore wykonywalem w weekend.
|
W instrukcji jest napisane jak obsługiwać tempomat:
Założenia:
- najwyższy bieg
- prędkosc powyzej 60km/h
Uruchamia sie go przez wlaczenie samego tempomatu (zapalona dioda cruise contro), a nastepnie 3 sek przytrzymanie przelacznika w pozycji "set", po tym mozesz puscic i przelacznik i pedal gazu. |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2015, 15:21
|
|
|
Cytat: | a nastepnie 3 sek przytrzymanie przelacznika w pozycji "set", po tym mozesz puscic i przelacznik i pedal gazu |
że co?
puszczasz gaz i wciskasz przycisk, wszystko (musi być włączone wcześniej cruise) |
|
|
|
 |
apot
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2015 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-04-2016, 13:57
|
|
|
Tak jak pisze Wedrowiec.
Przycisk "w dół", odpuszczam gaz i działa bez zarzutu.
Przyciskiem "do góry" można przywrócić prędkość po odhamowaniu lub naciśnięciu "Cancel".
Używam regularnie i nigdy nie miałem problemu. |
|
|
|
 |
dziks
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2017 Posty: 10 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 04-09-2017, 14:57
|
|
|
1) są też klocki z mieszanki o niższym pyleniu - w poprzednim aucie zamieniłem standardowe na właśnie takie i problem brudnych felg zniknął. |
|
|
|
 |
|