Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej w zbiorniku wyrównawczym chłodzenia
Autor Wiadomość
sledz91 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer CS0 2003 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 24
Skąd: Olkusz
Wysłany: 25-09-2017, 20:10   Olej w zbiorniku wyrównawczym chłodzenia

Witam. Wymieniałem dzisiaj lampy i coś mnie tknęło żeby sprawdzić poziomy płynów. Tak sobie sprawdzam a tu zonk. W zbiorniku wyrównawczym,a raczej na bagnecie widzę olej. Główne podejrzenie to oczywiście uszczelka pod głowicą, ale z tego co czytałem to może być też nieszczelna chłodnica oleju, ale czy te auto ją w ogóle posiada ? ;> Czy możliwe, że rok po remoncie silnika mogła już pójść uszczelka? Zrobiłem przez ten czas około 20 tys kilometrów.
 
 
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2017, 20:51   

sledz91,
Co wchodziło w zakres remontu?
Sprawdziłeś kompresję?
_________________
My rifle is my best friend. It is my life.
 
 
sledz91 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer CS0 2003 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 24
Skąd: Olkusz
Wysłany: 25-09-2017, 21:06   

W zakres remontu wchodziło: regeneracja głowicy/zaworów, frezowanie tłoków i nowe pierścienie, wymieniona pompa wody, rozrząd, termostat, uszczelki: głowicy, pokrywy zaworów, kolektora dolotowego i wydechowego oraz wymiana świec i przewodów.

Nie sprawdzałem kompresji bo zorientowałem się dzisiaj i nie miałem kiedy do mechanika podjechać, bo sam raczej tego nie dam rady zrobić.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 26-09-2017, 19:40   

Jakiej firmy uszczelkę pod głowicę zakładałeś?
_________________
SMK
 
 
sledz91 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer CS0 2003 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 24
Skąd: Olkusz
Wysłany: 26-09-2017, 19:59   

Ciężko stwierdzić bo na paragonie mam tylko numer podany,a po wpisaniu w "google" nic nie pokazuje. Numer to MU10159000 a cena to 112 zł, według tego co mam na paragonie od mechanika
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-09-2017, 20:05   

sledz91 napisał/a:
10159000
Taki sam numer ma AJUSA
Wypłucz układ chłodzenia i obserwuj czy zjawisko powróci, być może po sciagnieciu glowicy czesc oleju dostala sie do kanałów chlodniczych i moze mechanik tego nie wyplukał
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sledz91 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer CS0 2003 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 24
Skąd: Olkusz
Wysłany: 26-09-2017, 20:37   

Wypłukać układ chłodzenia to raczej nie jest ciężka sprawa, ale nigdy tego nie robiłem. Napiszę krótko jak według mnie to trzeba zrobić i prosiłbym o poprawienie mnie jeśli coś źle powiedziałem bo nie chcę ( tak by się wydawało ) prostej rzeczy (popsuć).
1. Odkręcić korek chłodnicy oraz potem korek spustowy u dołu chłodnicy i zlać cały płyn. - na ciepłym silniku czy zimnym?
2. Zalać układ wodą destylowaną oraz później ją zlać - zagrzać wcześniej silnik czy nie?
3. Powtórzyć czynność 2/3 razy.
4. Zalać nowy płyn przez chłodnice. - ile wchodzi płynu w układ chłodzenia w tym silniku?
5. Zagrzać silnik i uzupełnić braki - uzupełniać przez chłodnicę czy zbiornik wyrównawczy? ( zawsze się nad tym zastanawiałem bo co ludzie to inne opinie na ten temat słyszałem )
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 26-09-2017, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 26-09-2017, 22:45   

Jest jeszcze korek spustowy w bloku. Z samej chłodnicy nie zlejesz całości.
A jak wygląda sytuacja pod korkiem oleju i w chłodnicy? Nie pojawił się czasem osad w stylu majonezu?
W zbiorniku wyrównawczym widać olej na powierzchni czy tylko minimalnie na bagnecie wyszło?
Ubywało coś z płynu lub oleju po remoncie?
 
 
qbus_b
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2017, 07:56   

Tutaj znajdziesz kilka moich uwag i zdjęć z wymiany płynu. Powinno pomóc.

http://forum.mitsumaniaki...ht=ch%B3odniczy
 
 
sledz91 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer CS0 2003 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 24
Skąd: Olkusz
Wysłany: 27-09-2017, 14:38   

rudi88 napisał/a:
Jest jeszcze korek spustowy w bloku. Z samej chłodnicy nie zlejesz całości.
A jak wygląda sytuacja pod korkiem oleju i w chłodnicy? Nie pojawił się czasem osad w stylu majonezu?
W zbiorniku wyrównawczym widać olej na powierzchni czy tylko minimalnie na bagnecie wyszło?
Ubywało coś z płynu lub oleju po remoncie?


Pod korkiem oleju i na bagnecie oleju nie widać żadnych osadów. W zbiorniczku widać olej. sięga gdzieś do 1 cm na bagnecie, a z tego co zauważyłem to bagnet nie sięga do samego dna zbiornika.
Oleju ubywało, ale wszystko w granicach rozsądku i normalnej eksploatacji, czyli około 100ml na 1,5-2 tysiące km.
Płyn chłodzący, wstyd się przyznać, sprawdziłem raz i było to w lipcu tego roku przed wyjazdem na urlop. Był brak, ale nie wydało mi sie to dziwne po takim okresie czasu.

qbus_b napisał/a:
Tutaj znajdziesz kilka moich uwag i zdjęć z wymiany płynu. Powinno pomóc.

http://forum.mitsumaniaki...ht=ch%B3odniczy


Fajnie dzięki, przydało się :) A powiedz mi jeszcze w jaki sposób odpowietrzyłeś układ, bo tam piszesz że nie znalazłeś korka do odpowietrzenia tam gdzie wskazywała instrukcja.
Ostatnio zmieniony przez sledz91 28-09-2017, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 27-09-2017, 20:09   

Tu układ się sam odpowietrza. Ważne żeby zalać chłodnicę do pełna i zbiornik wyrównawczy do maximum. Później po nagrzaniu i schłodzeniu skontrolować stan w zbiorniczku.
Jeśli korek na chłodnicy jest sprawny to wyrzuci powietrze a zaciągnie płyn ze zbiorniczka. U mnie korek miał już sparciałe uszczelki i nie zaciągał płynu ze zbiorniczka. Nowy kupiony za 16 złotych i już wszystko działa.
Były założone nowe śruby do głowicy czy stare? Kolega robił remont swojego i dali stare śruby, po dwóch miesiącach się głowica podniosła. Do mojego daliśmy nowe.
Po remoncie zrobiłem swoim dopiero 5,5 tyś ale oleju nie wziął nawet grama.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.