Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
ścina opony z przodu po zewnętrznej stronie
Autor Wiadomość
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 21-09-2017, 11:45   ścina opony z przodu po zewnętrznej stronie

Panowie mam pytanie, końcem marca robiłem zawieszenie z tyłu i ustawiałem całą geometrię przód i tył. O ile tył się uspokoił i opon nie tnie to z przodu po około 8tyś km od robienia tnie opony nadal od zewnątrz. Obie jednakowo zużyte, na geometrii w marcu nie stwierdzono luzów teraz ja też po przeglądnięciu całego przodu nie znalazłem żadnych luzów. W aucie podczas jazdy nie ma żadnych stuków, auta nie ściąga. Jak było gorąco to przy ostro pokonanym zakręcie popiskiwały z przodu opony. Co może być nie tak.
 
 
rav.11 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 8
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 21-09-2017, 13:30   

Od marca minęło już kilka miesięcy. Każde najechanie na krawężnik czy w dziurę może spowodować przestawienie zawieszenia. Mógł tez pojawić się minimalny luz w przednim zawieszeniu i cos wymaga wymiany. Pisk opon podpowiada, ze niezbędna jest ponowna wizyta na stacji kontroli. Szkoda opon.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 21-09-2017, 16:24   

luk2501, zmień stację i zrób jeszcze raz geometrię, od tego trzeba zacząć, w dobrych punktach będą mieli katalogi z fabrycznymi wartościami i zakresami tolerancji. Spróbuj zamienić koła na osiach.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 21-09-2017, 22:33   

Stacja to jedna z lepszych w moim mieście bosch serwis z dobrą opinią jeżeli chodzi o geometrię. Byłem przy ustawianiu tył poszedł szybko a z przodem się chwilę się bawili i twierdzili że był mocno poza normami. Dostałem wydruk wszystko na zielono. Około miesiąc temu robiłem konserwację i wtedy zauważyłem że przód ścina dalej więc przełożyłem przód na tył. Opony letnie i tak już do wywalenia ,ale szkoda zimowek. Pojadę gdzie indziej sprawdzić luzy i jak wszystko będzie ok to ustawię zbieżność.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 21-09-2017, 22:47   

luk2501, jedź tam, gdzie nie mają 3D, tylko robią na starych przyrządach, albo na linkach. Mi na 3D nie potrafili porządnie ustawić zbieżności, dopiero jak pojechałem do zakładu, gdzie mieli stare przyrządy do ustawiania i ustawili jak należy, to się wszystko uspokoiło - auto przestało ściągać.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-09-2017, 08:08   

wrzuć foto tego wydruku.
 
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 22-09-2017, 11:40   

https://www.fotosik.pl/zdjecie/cf0cd47f365f6e9e
Panowie i widzicie coś niepokojącego w tym wydruku.
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-09-2017, 14:06   

a może to.... za mało powietrza w kole lub/i za szybko jeździsz w zakrętach.
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 25-09-2017, 15:11   

Powietrza bije zawsze do każdego auta ponad stan, i często kontroluję więc to można wykluczyć.
Samochodem jeżdżę bardzo spokojnie. Na środę dopiero znalazłem wolny termin na geometrie.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-09-2017, 16:19   

luk2501, powietrza powinno być tyle, ile na plakietce podał producent. Ciśnienie powinno być sprawdzane na "zimno", czyli przed jazdą, a nie po/w trakcie.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 25-09-2017, 18:31   

Byłem dzisiaj w innej stacji na przeglądnięciu zawieszenia, sprawdzono szczegółowo przód i tył, nic nie znaleziono, zero luzów diagnosta zaproponował wymianę tulei w przednich wahaczach ze śrubą pionową czyli tylną, bo miał kilka podobnych przypadków że wszystko ok a opony ścina. Co Wy na to.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-09-2017, 19:44   

Zastosuj poradę kol. Bzyk_R1 :
Bzyk_R1 napisał/a:
luk2501, zmień stację i zrób jeszcze raz geometrię, od tego trzeba zacząć, w dobrych punktach będą mieli katalogi z fabrycznymi wartościami i zakresami tolerancji

I nie chodzi tutaj o stację diagnostyczną, chociaż dobrze że sobie podjechałeś na SKP i auto sprawdziłeś, bo do geometrii (nie mylić ze zbieżnością) zawieszenie musi być w 100% sprawne.

luk2501 napisał/a:
Stacja to jedna z lepszych w moim mieście bosch serwis z dobrą opinią jeżeli chodzi o geometrię.

Na temat zarówno części, jak i serwisu Bosch opinie są...powiedzmy, że podzielone i zazwyczaj mocno skrajne. Ja osobiście omijam Boscha szerokim łukiem, ale ja, to ja - każdy ma wolna wolę i swoje typy.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 02-10-2017, 12:36   

Okazało się że cała geometria jest do bani. Jednak to tył był daleko po za normami. Jeżeli regulacja przodu nie przyniesie rezultatu to diagnosta stwierdził że wtedy będziemy szukać gdzie indziej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.