Elm 327 do Lancera 2.0 did 2008? |
Autor |
Wiadomość |
Dooomino
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2017 Posty: 62 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 16-08-2017, 09:09 Elm 327 do Lancera 2.0 did 2008?
|
|
|
Witam orientuję się ktoś jaki elm będzie współpracować z naszym 2.0 did? Muszę sobie zdiagnozować autko a nawet nie mam czym, odkładam z dnia na dzień i tak się już miesiąc ciągnie to wszystko |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Dooomino
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2017 Posty: 62 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 22-08-2017, 09:55
|
|
|
Najważniejsze czy działała z tym niemieckim silnikiem wiem, że z benzyniakami nie było problemu się połączyć |
|
|
|
 |
BodzioBDG
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback InStyle CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 32 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27-09-2017, 22:56
|
|
|
Hej, ostatnio sam nabyłem interfejs diagnostyczny.
Kwestią jest, w jaki sposób chcesz się łączyć z nim?
1) poprzez telefon
2) poprzez komputer
1) Telefon: masz dwie opcje:
1a) Bluetooth
- wolniejsza komunikacja - opóźnienie do około 1 maks 2 sek (u mnie pokazuje opóźnienie w milisekundach ~200ms)
- komórka szybko zużywa baterię, ale jednocześnie może korzystać z danych komórkowych do połączenia z Yanosikiem
- oczywiście kwestia posiadanej wersji bluetooth w tel
(u mnie tel obsługuje bluta w ver 4.0 a interfejs mam 3.0)
1b) WiFi
- bardzo szybko komunikacja z interfejsem
- ja podróżuję z Yanosikiem a że jednocześnie chciałem widzieć odczyt z interfejsu więc gdyby był on na WiFi nie mógłbym korzystać z neta dla navi (jest coś takiego że włączone dane komórkowe i WiFi "kłócą" się o dostęp do danych)
2) poprzez komputer
- WiFi
- Bluetooth
- Kabel
Generalnie po moich poszukiwaniach polecam brać przede wszystkim:
- nie najtańszy (chociaż możesz mieć farta i trafić taki z tymi samymi funkcjami co te najdroższe)
- nie najdroższy - większość ma te same funkcje co te ze średniej półki
- zależało mi na tym aby sam się wzbudzał - czyli żebym nie musiał za każdym razem go wkładać/wyjmować aby działał (na autostradzie przy 140 mogłoby to być kłopotliwe) - co prawda nie trzymam go na stałe w gnieździe OBD ale nie chciałem sobie ograniczać pola manewru na przyszłość
- generalnie bardzo dobre recenzje (co sam potwierdzam) posiada interfejs z serii:
ICar (najlepiej brać najnowszą wersję ICar 3 , który posiada najnowsze sterowniki itepe)
+ najlepszy producent, z najmniejszą ilością złych opinii to Vgate
A więc polecam:
Vgate ICar 3
Ja za niego zapłaciłem 64,90zł
A dlaczego ten? Jest względnie nowy - wydany w przeciągu ostatnich 2 może lat, co oznacza że posiada możliwie dużo protokołów komunikacyjnych co zwiększa Twoje szanse na to aby obsłużył model Twojego auta. //lipa była kupić interfejs i żeby akurat ten nie mógł się połączyć z Twoim autem co nie?
A czemu nie tańszy? Np. taki za 20 zł? A to dlatego że po pierwsze przesyła może iść z Chin więc czekasz nawet i miesiąc czasu, a dwa że może nie mieć akurat tego protokołu komunikacyjnego jaki jest właśnie Tobie potrzebny... a nie ma go bo jest np. stary
Mała lista:
Telefon i tablet Android:
- iCar2 bluetooth 3.0
- iCar2 WiFi
- iCar 3 bluetooth 3.0
- iCar 3 WiFi
iPhone, iPad:
- iCar2 bluetooth 4.0
- iCar2 WiFi
- iCar3 WiFi
Laptop PC:
- iCar2 bluetooth 3.0
- iCar2 WiFi
- iCar 3 bluetooth 3.0
- iCar 3 WiFi
- ELM327 USB |
|
|
|
 |
Dooomino
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2017 Posty: 62 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 29-09-2017, 23:37
|
|
|
Ale połączy się to z klekotem? |
|
|
|
 |
BodzioBDG
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback InStyle CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 32 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30-09-2017, 02:44
|
|
|
U mnie w SB 2009 Pb95 zasilanym podtlenkiem gazu chodzi bez problemu.
Kupując zestaw z alledrogo zazwyczaj masz 14 dni na zwrot jeśli interfejs nie zadziała.
Najlepiej szukaj u siebie w mieście (albo na wsi jeśli mieszkasz w Stolycy) unikniesz kosztów wysyłki. Co najwyżej będziesz stratny około 15 max 30 zeta za wysyłek w obie strony...
Większym problemem według mnie jest jakiego programu użyjesz do podłączenia!?!?
Ja mam u siebie bezpłatne (pobrane ze sklepu Play):
- OliviaDrive - rewelacja!
- Torque (Lite) - średni - peła wersja pewnie lepsza
- EOBD Facile - może być
- Piston
Jest jeszcze Polski SPDProg - podobno rewelacja - ale nie wiem bo nie używałem ale na YT są z nim filmiki.
Pamiętaj tylko że interfejs diagnostyczny taki tani do 500-1000zł pozwoli Ci co najwyżej zajrzeć w kwestie związane z silnikiem i tym co się z nim łączy tzn. spalanie, poziom paliwa - kwestia jakie czujniki masz w aucie.
Nie licz na to że za pomocą interfejsu na OBD zaprogramujesz radio albo czy się dowiesz czy masz np. moduł bluetooth do tego potrzebne komputery diagnostyczne z troszkę wyższej półki (gdzieś widziałem zestaw dla Lancera, którym można by wszystko zrobić w okazyjnej cenie 12000 zł.) |
|
|
|
 |
Dooomino
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2017 Posty: 62 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 01-10-2017, 10:01
|
|
|
W tym problem.. z benzyną każdy elm dostępny w internecie się połączy. Za 12 tyś mamy ktsa który łączy sie nam z każdym pojazdem, co cen.. w tych zestawach najdroższa jest licencją programu nie sam sprzęt
Klekota którego mam mogę zdiagnozować tylko takim ktsem, cdifem i td oczywiście mówię o wykonaniu logów parametrów rzeczywistych , rzeczy typu usunięcie błędów mnie nie interesują |
|
|
|
 |
|