Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 D] Pajero 2.8 II 1997 3drzwi - luzny wał napedowy
Autor Wiadomość
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 06-10-2017, 14:45   [2.8 D] Pajero 2.8 II 1997 3drzwi - luzny wał napedowy

Witam. Mam pytanie do doświadczonych kolegów jaki powinien być luz na tylnym wale jak go poruszam w prawo w lewo na postoju na luzie?? U mnie jest jakieś 30-35 stopni i nie wiem czy nie za dużo bo mi bije coś z tyłu jak zmieniam biegi lub dodaję i ujmuję gazu podczas jazdy??
Krzyżaki całe, poduszki wydaje się że też a bicie jest cały czas? Czy to luz na moście, czy na skrzyni z reduktorem ale jak bym wiedział ile ten luz na wale może mieć stopni skrętu (bezwładu) to bym był mądrzejszy gdzie szukać??

Pozdrawiam.
 
 
majner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 06-10-2017, 18:43   

wał powinien mieć luz 16 mm max
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 06-10-2017, 19:01   

Kolego a orientujesz sie co moze byc przyczyna tak duzego luzu u mnie? Czy to na moscie czy na skrzyni z reduktorem i jak to sprawdzic najlepiej?
 
 
majner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: polska
Wysłany: 06-10-2017, 19:04   

majner napisał/a:
wał powinien mieć luz 11 mm max


[ Dodano: 06-10-2017, 19:05 ]
najpierw sprawdź gdzie ten luz na początek krzyżaki
i czy nie ma wycieków oleju
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 06-10-2017, 19:09   

dokładnie, zobacz najpierw czy luz jest na reduktorze czy w moście, skoro ruszasz na postoju na luzie wałem czyli zapewne masz taki luz w moście i dlatego takie uderzenia idą przy zmianie biegu
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 06-10-2017, 19:40   

To duzy problem jest do usuniecia gdy sie okaze ze to most? Tez tak podejrzewalem a wyciekow nie mam nigdzie.
To moje 1 pajero i mam od kilku tygodni a chciałbym go zrobic by sluzyło kilka lat.
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 06-10-2017, 20:34   

Szczerze... to taniej Cię wyniesie kupienie drugiego mostu, niż naprawa tego. Problem może być żeby znaleźć w bardzo dobrym stanie, ale w bardzo przyzwoitym stanie są dostępne.

Problem przy naprawie tego mostu, pierwszy jaki widzę to płaczący mechanicy. Talerz względem wałka atakującego ustawia się dzięki podkładkom, które trzeba mieć żeby wyregulować wszystko. Ogólnie jak ktoś wie to większego problemu nie ma
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 07-10-2017, 07:10   

Witam kolegów.
Wracając do mostu to widziałem że są firmy które zajmują się ich regeneracja tylko ciekawe czy idzie wysłać same "wnętrzności" do regulacji i czy da się je wyciągnąć z mostu? Bo powiem szczerze cały most wyciągać to trochę przewalone??
Drugie moje pytanie czy te luzy to mogą być na talerzu i wałku atakującym czy też na półosiach, co jest bardziej prawdopodobne??

[ Dodano: 07-10-2017, 07:30 ]
Dodam jeszcze, że most nie huczy, nie wyje i jest bardzo cichy.

[ Dodano: 07-10-2017, 19:50 ]
Ok kolegi MAJNER dostałem dokładną instrukcję jak zmierzyć luzy itd. Trochę muszę zweryfikować swoje pomiary bo nie jest tak źle jak myślałem. Dzisiaj zmierzyłem luz na moście i mam 8-10 mm więc w normie.
Nie mniej chciałem zapytać co może być powodem tego bicia jak zmieniam biegi i szybko ujmuję i dodaję gazu? Ponadto jak jadę na małych obrotach 1000-1400 strasznie budą mi trzepie?? Ponadto co daje dokręcenie nakrętki na wałku atakującym bo czytałem że tam się dokręca trochę jak za dużo ...... Właśnie co daje dokręcenie tej śruby i kiedy się to robi??

Wiem, że dużo tych pytań ale wybaczcie.

[ Dodano: 14-10-2017, 20:42 ]
Witam kolegow. Musze napisac bo nie usiadlem na tylku z tematem. Pojechalem do Rzeszowa moim Pajero i wstapiłem do zakladu 4x4 MKMServis i chlopaki mi szybko zdiagnozowali bicie z tyłu. Otóż wał tylni mam wybity a dokładnie ten przegub homokinetyczny przy reduktorze. Jest tam spory luz a moi koledzy mechanicy tego nie zauwazyli. Poza tym poducha pod skrzynia do zmiany. Widac ze goscie znaja sie na 4x4 i moge ich polecic. Problem jest z kupieniem takigo wału a troche juz internet przewertowalem. Jest to Pajero Il Classic 2.8 TD 1997 3 drzwi skrzynia manual. Wał ma 53-54 cm dlugosci od flanszy mostu do śrub przy mocowaniu do reduktora bo mierzylem na zamontowanym w aucie. Jak ktos ma do tego modelu to prosze o info, chetnie kupie w dobrym stanie.

[ Dodano: 20-10-2017, 10:49 ]
Wał wymieniony. Bicie prawie na 80% ustało i aż "głupio" się sprzęgło teraz puszcza bo nic nie wali.
Te 20% bicia to takie głuche odgłosy od wybitych poduszek ale już jest o niebo lepiej. Poduszki wymienię jak dam Pajero do konserwacji to wtedy napiszę czy pomogło na całkowity "amen". Od razu zmienię gumy i tuleje tylnych wahaczy wzdłużnych. Napiszę jak to zrobię.
Ten luz na przegubie przy reduktorze był niewielki i nie spodziewałem się, że tak może to walić ale jednak 120 KM robi swoje i mały odgłos ruszania ręką to nie moc silnika :)

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.