[2.8 D] Pajero 2.8 II 1997 3drzwi - luzny wał napedowy |
Autor |
Wiadomość |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 06-10-2017, 14:45 [2.8 D] Pajero 2.8 II 1997 3drzwi - luzny wał napedowy
|
|
|
Witam. Mam pytanie do doświadczonych kolegów jaki powinien być luz na tylnym wale jak go poruszam w prawo w lewo na postoju na luzie?? U mnie jest jakieś 30-35 stopni i nie wiem czy nie za dużo bo mi bije coś z tyłu jak zmieniam biegi lub dodaję i ujmuję gazu podczas jazdy??
Krzyżaki całe, poduszki wydaje się że też a bicie jest cały czas? Czy to luz na moście, czy na skrzyni z reduktorem ale jak bym wiedział ile ten luz na wale może mieć stopni skrętu (bezwładu) to bym był mądrzejszy gdzie szukać??
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
majner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014 Posty: 31 Skąd: polska
|
Wysłany: 06-10-2017, 18:43
|
|
|
wał powinien mieć luz 16 mm max |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 06-10-2017, 19:01
|
|
|
Kolego a orientujesz sie co moze byc przyczyna tak duzego luzu u mnie? Czy to na moscie czy na skrzyni z reduktorem i jak to sprawdzic najlepiej? |
|
|
|
 |
majner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014 Posty: 31 Skąd: polska
|
Wysłany: 06-10-2017, 19:04
|
|
|
majner napisał/a: | wał powinien mieć luz 11 mm max |
[ Dodano: 06-10-2017, 19:05 ]
najpierw sprawdź gdzie ten luz na początek krzyżaki
i czy nie ma wycieków oleju |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2017, 19:09
|
|
|
dokładnie, zobacz najpierw czy luz jest na reduktorze czy w moście, skoro ruszasz na postoju na luzie wałem czyli zapewne masz taki luz w moście i dlatego takie uderzenia idą przy zmianie biegu |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 06-10-2017, 19:40
|
|
|
To duzy problem jest do usuniecia gdy sie okaze ze to most? Tez tak podejrzewalem a wyciekow nie mam nigdzie.
To moje 1 pajero i mam od kilku tygodni a chciałbym go zrobic by sluzyło kilka lat. |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2017, 20:34
|
|
|
Szczerze... to taniej Cię wyniesie kupienie drugiego mostu, niż naprawa tego. Problem może być żeby znaleźć w bardzo dobrym stanie, ale w bardzo przyzwoitym stanie są dostępne.
Problem przy naprawie tego mostu, pierwszy jaki widzę to płaczący mechanicy. Talerz względem wałka atakującego ustawia się dzięki podkładkom, które trzeba mieć żeby wyregulować wszystko. Ogólnie jak ktoś wie to większego problemu nie ma |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 07-10-2017, 07:10
|
|
|
Witam kolegów.
Wracając do mostu to widziałem że są firmy które zajmują się ich regeneracja tylko ciekawe czy idzie wysłać same "wnętrzności" do regulacji i czy da się je wyciągnąć z mostu? Bo powiem szczerze cały most wyciągać to trochę przewalone??
Drugie moje pytanie czy te luzy to mogą być na talerzu i wałku atakującym czy też na półosiach, co jest bardziej prawdopodobne??
[ Dodano: 07-10-2017, 07:30 ]
Dodam jeszcze, że most nie huczy, nie wyje i jest bardzo cichy.
[ Dodano: 07-10-2017, 19:50 ]
Ok kolegi MAJNER dostałem dokładną instrukcję jak zmierzyć luzy itd. Trochę muszę zweryfikować swoje pomiary bo nie jest tak źle jak myślałem. Dzisiaj zmierzyłem luz na moście i mam 8-10 mm więc w normie.
Nie mniej chciałem zapytać co może być powodem tego bicia jak zmieniam biegi i szybko ujmuję i dodaję gazu? Ponadto jak jadę na małych obrotach 1000-1400 strasznie budą mi trzepie?? Ponadto co daje dokręcenie nakrętki na wałku atakującym bo czytałem że tam się dokręca trochę jak za dużo ...... Właśnie co daje dokręcenie tej śruby i kiedy się to robi??
Wiem, że dużo tych pytań ale wybaczcie.
[ Dodano: 14-10-2017, 20:42 ]
Witam kolegow. Musze napisac bo nie usiadlem na tylku z tematem. Pojechalem do Rzeszowa moim Pajero i wstapiłem do zakladu 4x4 MKMServis i chlopaki mi szybko zdiagnozowali bicie z tyłu. Otóż wał tylni mam wybity a dokładnie ten przegub homokinetyczny przy reduktorze. Jest tam spory luz a moi koledzy mechanicy tego nie zauwazyli. Poza tym poducha pod skrzynia do zmiany. Widac ze goscie znaja sie na 4x4 i moge ich polecic. Problem jest z kupieniem takigo wału a troche juz internet przewertowalem. Jest to Pajero Il Classic 2.8 TD 1997 3 drzwi skrzynia manual. Wał ma 53-54 cm dlugosci od flanszy mostu do śrub przy mocowaniu do reduktora bo mierzylem na zamontowanym w aucie. Jak ktos ma do tego modelu to prosze o info, chetnie kupie w dobrym stanie.
[ Dodano: 20-10-2017, 10:49 ]
Wał wymieniony. Bicie prawie na 80% ustało i aż "głupio" się sprzęgło teraz puszcza bo nic nie wali.
Te 20% bicia to takie głuche odgłosy od wybitych poduszek ale już jest o niebo lepiej. Poduszki wymienię jak dam Pajero do konserwacji to wtedy napiszę czy pomogło na całkowity "amen". Od razu zmienię gumy i tuleje tylnych wahaczy wzdłużnych. Napiszę jak to zrobię.
Ten luz na przegubie przy reduktorze był niewielki i nie spodziewałem się, że tak może to walić ale jednak 120 KM robi swoje i mały odgłos ruszania ręką to nie moc silnika
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|