[II 2.0 DID] Dziwne zachowanie silnika podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2018, 18:51 [II 2.0 DID] Dziwne zachowanie silnika podczas jazdy
|
|
|
Witam wszystkich,
Od wczoraj mam dziwny objaw podczas jazdy na 4 biegu wzwyż.
Przyśpieszam do jakiś 3500 obrotów, nagle obroty spadają o jakieś 500-700 i dalej rosną normalnie. Dzieje się tak tylko czasami. Jak raz się przydarzy, to później w trakcie trwania tej samej jazdy jest ok. Wrażenie jest takie, jakby ślizgało się sprzęgło, tylko, że samochód przyśpiesza - na 4 biegu przy 3500 obrotów demonem przyspieszenia to ten silnik nie jest, więc ciężko mi powiedzieć, czy przyspiesza normalnie.
Nie ma żadnych objawów zużytej dwumasy, a przy niższych biegach nie ma żadnych dziwnych zachowań, ani uślizgów.
Dzisiaj wracając z pracy wlałem lepsze paliwo. Dopiero po 30 minutach jazdy mogłem spróbować wejść na 4b i wkręcić go bardziej, to miał tylko czkawkę na ułamek sekundy i dalej śmigał bez problemów - aż mi było go żal od testowego katowania.
Ma ktoś jakiś pomysł, który mógłby mnie na coś nakierować oprócz sprzęgła? Na razie nie wiem, czy ma jakieś błędy, bo czekam na iCar'a 2. |
|
|
|
 |
jachu1111
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 , 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2018 Posty: 48 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 18-07-2018, 21:04
|
|
|
Trzeba sprawdzić błędy , może jakieś beda |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-07-2018, 09:25
|
|
|
To niestety raczej sprzęgło. Dzisiaj sprawdziłem na 5 do 2700 obr. wkręca się normalnie. Po przekroczeniu jakby dostał doładowanie i od 2700 obroty rosną do ok. 3200, ale nie przekłada się to na napęd, bo samochód przyspiesza liniowo. Po czym obroty spadają do jakiś 2900 i dalej przyspieszają obroty razem z prędkością. Dzisiaj miałem okazję bardziej go przetestować i stało się tak kilka razy pod rząd.
Na biegach od 1 do 3 jest ok. Na 4 czasami, ale krócej się "ślizga".
Występuje to tylko przy mocnym depnięciu w gaz. Jak operuję pedałem delikatniej, to tego nie ma. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-07-2018, 12:51
|
|
|
spróbuj na tempomacie przyspieszyć na 6biegu pod górkę jak sprzęgło to tempomat nie przyspieszy |
_________________
 |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 19-07-2018, 14:08
|
|
|
zawalony jest smok pompy paliwa w zbiorniku
trzeba wyjac pompe z czujnikami i przeczyscic siateczke
dojscie do zbiornika jest pod wykladzina pod lewym siedzeniem pasazera w 2 rzedzie |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2018, 09:12
|
|
|
kajos, silnik wchodzi na obroty, więc paliwo dostaje normalnie. Oczywiście sprawdzę, ale wydaje mi się, że to raczej nie to.
lexus, Wczoraj wrzuciłem 5 pod górkę miał problem z przyspieszaniem bez tempomatu. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-07-2018, 09:48
|
|
|
tempomat powinien się rozłączyć ,ale to co piszesz to może być sprzęgło ale powinny być inne objawy np. wsteczy zgrzytajęcy, niski pedał sprzęgła.,a może coś podcieka na sprzęgło jakiś zimering czy coś |
_________________
 |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2018, 11:06
|
|
|
No właśnie nic nie zgrzyta - biegi wchodzą dobrze, pedał ok. Brak jakichkolwiek innych oznak zużycia sprzęgła. Obstawiam właśnie, że coś podcieka, albo nie do końca dobrze dociska. Dziwne tylko, że przy niższych biegach na tych obrotach jest OK. Problem zaczyna się od 4 biegu. Jak jeżdżę spokojniej, to jest ok., więc "podziadkuję" do niedzieli i zobaczę tą pompę. Jak się okaże, że to nie to, to już zaklepałem w hurtowni komplet sprzęgła i wstępnie umówiłem się do chłopaków na Oliwskiej.
Co do sprawdzenia tempomatu, to raczej ciężko, bo nie mam gdzie wrzucić 6ki pod górkę na tempomacie. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-07-2018, 14:42
|
|
|
lexus napisał/a: | tempomat powinien się rozłączyć ,ale to co piszesz to może być sprzęgło ale powinny być inne objawy np. wsteczy zgrzytajęcy, niski pedał sprzęgła.,a może coś podcieka na sprzęgło jakiś zimering czy coś | niekoniecznie. U mnie przed padnięciem nie było żadnych innych objawów niż uślizgi |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-07-2018, 16:57
|
|
|
No to jeszcze bardziej mnie upewnileś.
Chciałem zajrzeć do tej pompy, jak pisał kajos, ale po przemyśleniu nie widzę w tym sensu, a brak mi czasu na profilaktyczne czyszczenie. Silnik wchodzi na obroty i ewidentne ma przerwy w odpowiednim przenoszeniu napędu. Ciekawe, że auto ma dopiero 144 tyś pewnego przebiegu i już problem ze sprzęgłem. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 21-07-2018, 21:20
|
|
|
no tak sie objawia chwilowy brak paliwa bo pompa nie moze pociagnac zeby podac do obciazonego silnika paliwa
w dluzszym okresie w koncu dojdzie do zapchania smoka
po kilku minutach pusci bo gdy silnik nie pracuje,pompa stoi to nie zaciaga paliwa i paprochy zejda na dol
gdy znowu zacznie pracowac pompa po jakims czasie zassa paprochy i zapcha znowu sie smok
troche wyobrazni poprostu trzeba |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-07-2018, 23:13
|
|
|
msokol napisał/a: | ..... Ciekawe, że auto ma dopiero 144 tyś pewnego przebiegu i już problem ze sprzęgłem. | ja wymieniałem przy przebiegu 82kkm, z czego 20kkm po delikatnym wirusie |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-07-2018, 07:01
|
|
|
kajos, chwilowy brak paliwa objawia się chwilowym wzrostem obrotów nie przedkładającym się na napęd na wyższych biegach?
Zrobiłem diagnostykę iCar’em 2 i sdprogiem - jest czysto. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 22-07-2018, 09:14
|
|
|
msokol napisał/a: | Dzisiaj sprawdziłem na 5 do 2700 obr. wkręca się normalnie. Po przekroczeniu jakby dostał doładowanie i od 2700 obroty rosną do ok. 3200, ale nie przekłada się to na napęd, bo samochód przyspiesza liniowo. Po czym obroty spadają do jakiś 2900 i dalej przyspieszają obroty razem z prędkością. |
kajos napisał/a: | troche wyobrazni poprostu trzeba | aby powiązać takie objawy z zapchanym smokiem pompy paliwa to trzeba mieć bardzo dużą wyobraźnię jak szef ASO Mitsubishi w Rzeszowie albo bajkopisarz
Dla mnie to ewidentnie objawy początków końca sprzęgła. Przy okazji warto wymienić simering oraz dwumasę.
Ori sprzęgło w Outkach jest słabe i nie ma nadmiarów, więc przy napędzie na 4 koła i dynamicznej jeździe szybko leci. Zamiennik LUK przelatał u mnie kolejnych ponad 70kkm bez żadnych objawów zużycia, a później sprzedałem Outka. Ale takie zużycie to i tak daleko do Subaru - tam szef na PL w prasie wysyłał kierowców na kursy jazdy nowoczesnym dieslem z napędem na 4 koła, a dopiero później Subaru obniżało moc w serwisach, bo nie potrafili policzyć sprzęgła dla diesla i zrobili jak do benzyniaka, a to trochę inny poziom Nm i leciały po kilkunastu kkm. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2018, 22:42
|
|
|
No i wszystko jasne.. Wymienione sprzęgło i gitara. Przy okazji została jednak wymieniona dwumasa i kilka innych rzeczy. Ślizgało się na wyższych biegach, ale po wymianie auto ma zupełnie inną dynamikę. Kilka razy mi nawet zgasł Po wymianie dwumasy i tylnej poduszki pod silnikiem (bo była w fatalnym stanie) auto przepięknie odpala bez żadnych drgań, na które wcześniej specjalnie nie zwróciłem uwagi, ale teraz widzę różnicę.
No, ale jedna rzecz jest niepokojąca - zobaczymy, co powiedzą chłopaki, bo w środę do nich jadę na wymianę uszczelki pod pompą paliwa - pedał jest twardszy niż przed wymianą. Sprzęgło, jakby ciężej chodziło. Nie jest to co prawda jakaś męczarnia, ale jest ciężej. Przed wymianą chodziło bardzo delikatnie. |
|
|
|
 |
|