 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kompletny wydech z nierdzewki Pajero SWB 2.5 |
Autor |
Wiadomość |
Garrett
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 17 Skąd: OPR
|
Wysłany: 10-10-2017, 17:08 Kompletny wydech z nierdzewki Pajero SWB 2.5
|
|
|
Jak w temacie, na wtorek czyli za tydzień, jestem umówiony na spawanie kompletnego wydechu i w związku z tym mam kilka pytań:
- czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę?
- katalizator wylatuje na pewno, teraz zastanawiam się nad tym czy pozbyć się środkowego i zostawić końcowy (oczywiście nowy przelotowy) i końcówka z tyłu jak oryginalnie? Czy (bardziej przychylam się do tej opcji) nowy przelot w środku i końcówka wydechu przed tylnym kołem z boku.
Druga opcja zaoszczędzi mi ciągnięcia rury przez cały wóz, nie wiem tylko czy delikatnie wystająca końcówka z boku wozu nie przysporzy problemów. Czy może ktoś przerabiał temat?
Rzecz jasna foty wrzucę przed i po robocie, napisze co i jak. Z góry dzięki za sugestie. |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 10-10-2017, 22:47
|
|
|
Jak już tak robisz i nie chcesz mieć problemów na przeglądzie, chyba że Ci podbiją przegląd bez problemu, to wstaw strumienice imitująca katalizator,
Rura z boku nie przysporzy problemu, tylko musi być wypuszczona według przepisów po stronie kierowcy. Jest jeden problem, będzie głośny. Z boku znacznie bardziej słychać jak chcesz mieć przelotowy. Jak wydech wypuścisz z tyłu to też będzie głośny ale kierowca aż tak tego nie odczuje przerabiałem na takie i takie |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
CICHY J.G.
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Wrz 2017 Posty: 50 Skąd: JELENIA GÓRA
|
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 11-10-2017, 01:10
|
|
|
Że się tak zapytam - po co wydawać pieniądze na kwasiaki do takiego auta ?? Przecież zwykły wydech w dieslu trzyma tyle lat, że ... w sumie nigdy nie wymianiałem wydechu w dieslu |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
Garrett
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 17 Skąd: OPR
|
Wysłany: 11-10-2017, 01:15
|
|
|
Dzięki Michał za wskazówki. Jana sprawa że będzie imitacja katalizatora, zapewne (biorąc pod uwagę wiek tego który jest zamontowany obecnie) o takiej samej sprawności jeśli chodzi o ekologię.
Strona pasażera jest o wiele łatwiejsza bo bardziej po lewej biegnie fabryczna instalacja, od środkowego tłumika jest do progu może 30 cm, tuż przed mocowaniem wachacza. Zobaczę jutro jak czy jakoś sensownie da się poprowadzić wylot nas prawą stronę (mówimy o RHD).
Przeglądy to było pierwsze o co pytałem i co mnie interesowało - tutaj będzie tak jak być powinno. Muszę tylko doczytać czy określona jest strona pojazdu na której ma znajdować się wydech.
Co do głośności, pamiętam kiedyś na trasie - jadąc T4 2.4D - na jednej pauzie wyciągnąłem oderwany już tłumik końcowy, różnica dla ucha była ledwie wyczuwalna. Później tylko skróciłem to co wstawało za tłumik środkowy i tyle w temacie. Nigdy nie miałem problemów.
Zostawię sobie opcję zmiany środkowego na większy może. W razie jakby faktycznie był nieznośny ryk - bo tego nie chcę. Połączenie na flanszowe z obydwu stron powinno zostawić wystarczająco opcji. |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2017, 10:04
|
|
|
Jeśli mówimy o RHD a jeździsz w Polsce tak? bo już nie wiem. Polskie przepisy mówią że wydech nie może wychodzić na prawą stronę, czyli przy RHD, tak samo jak LHD musi być po lewej ( napisałem od strony kierowcy ponieważ myślałem że mówimy LHD).
W 2.5 szczerze to takiego przelotowego nie robiłem ale wiem jak brzmi 2.8 w II i 3.2 w III, tam przelotowy tłumik sprawdza się tylko w rajdach przy normalnej jeździe jest zdecydowanie za głośno |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
Garrett
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 17 Skąd: OPR
|
Wysłany: 15-10-2017, 23:09
|
|
|
Dzięki Michał za wskazówki. Nie w Polsce, na wyspach jeżdże. Tutaj z tego co szukałem, czytałem, to nie może być głośniej niż 98dB. Co do strony z której ma znajdować się wydech nic nie znalazłem. Będę jeszcze pytał u źródła, czyli na stacji kontroli pojazdów. Nie upieram się na wylot z boku, ale przyznam że chciałbym spróbować. Zostawię sobie opcję, jak wcześniej pisałem, dołożenia jeszcze jednego tłumika w razie jakby było za głośno.
Prowadziłeś wylot w boku, bo na prawą stronę tyko trochę lipa że zbiornikiem paliwa, trochę zawala dostęp. Czy jest jakaś odległość od karoserii bądź plastików którą powinienem zachować? Wiadomo że nie będzie przylegał koniec, ale też nie chcę żeby wisiał tuż przy ziemi.
Jeszcze raz dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
|
|