Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Kierownica ciężko chodzi - gumowata
Autor Wiadomość
raftrusz 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 1998, 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 9
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 12-06-2017, 08:43   [EA5A/W 2.5] Kierownica ciężko chodzi - gumowata

Witajcie,
Od jakiegoś czasu mam problem z układem kierowniczym. Auto to Galant 2.5v6 z 1998 roku.

Objawy:
- Kierownica chodzi z wyczuwalnym oporem, w cały zakresie, od lewego skrajnego skrętu do prawego.
- Aby obrócić kołem kierownicy muszę zacisnąć dłoń na kole. Nie mogę skręcać jedną dłonią sposobem na „hello wacek ”.
- Podczas wychodzenia z zakrętu, po puszczeniu koła kierownica nie odbija. Muszę „wracać” kołem do pozycji jazdy na wprost. Z tego powodu czasami ciężko „wcelować” w swój pas.
- W początkowej fazie obrotu, gdy zaczynam kręcić kierownicą, czuję, że muszę pokonać jakiś opór. Jakby coś trzymało. Gdy pokonam opór skręcenie jest zbyt duże i muszę korygować wracając kołem. Gumowate zachowanie. Jest to największy problem.

Co do tej pory sprawdziłem.
- Byłem 2 razy na podnośniku u mechanika i niczego nie znalazł. Nic nie stuka, nic nie skrzypi. Nic nie stoi dęba.
- W ciągu ostatnich 6 miesięcy wymieniłem gumy stabilizatora, jeden wahacz prosty, przeguby kulowe układu kierowniczego.
- Płyn jest.
- Brak odgłosów z pompy czy maglownicy.

Podczas szybkiej jazdy np. powyżej 100 km/h muszę zachować czujność. Nie mogę precyzyjnie kierować kierunkiem jazdy, ponieważ chcąc pokonać opór kierownicy używam zbyt dużej siły a to przekłada się na zbyt dużą zmianę kierunku jazdy. Kończy się myszkowaniem po pasie ruchu. Trudno wcelować w drogę. Wydaje mi się, że taki stan jest od około 3 miesięcy. Być może było już wcześniej, ale nie zwracałem na to uwagi.

Możecie poradzić, co i jak sprawdzić. Może macie jakieś patenty, jak testować poszczególne elementy?

Z góry dziękuję za zainteresowanie.
Rafał
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-06-2017, 08:56   

Na początek warto sprawdzić łożyska mcpersona - amortyzatorów oraz sworznie wahaczy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-06-2017, 09:54   

plecho1 napisał/a:
warto sprawdzić łożyska mcpersona
nie ma czegoś takiego w Galancie EA (poza wersją USA)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-06-2017, 10:48   

Faktycznie jest tam wielowahacz i jest to inaczej rozwiązane a więc warto przyjrzeć się temu górnemu skrętnemu mocowaniu.
 
 
raftrusz 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 1998, 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 9
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 12-06-2017, 11:54   

Przyglądałem się, nawet w okularach. Pomacam jeszcze, może wyczuję drgania.
Czy jest tam jakaś kalmitka lub czy można to porządnie przesmarować bez rozbierania?
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-06-2017, 13:24   

plecho1 napisał/a:
przyjrzeć się temu górnemu skrętnemu mocowaniu.

Niczego takiego nie ma :)
Sprawdziłbym geometrię na początek. Jeśli ok to bym rozpiął jednak cały dół i sprawdził:
- jak działa sama maglownica po wypięciu końcówek,
- z jakim oporem ruszają się sworznie, przede wszystkim wahaczy dolnych prostych, potem giętych (bananów),
- z jakim oporem ruszają się drążki w jabłkach oraz dam końcówki.
Coś powinno wyjść wtedy
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Lucek_37 
Forumowicz


Auto: Galant EA5W 2.5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Lip 2016
Posty: 124
Skąd: Puławy
Wysłany: 12-06-2017, 13:54   

A przy samej maglownicy nie było nic krecone? Od spodu masz śrubę która teoretycznie po dokręceniu powinna delikatnie kasować luz na listwie ale jeśli jest za mocno dokręcona to wtedy dzieją się podobne rzeczy do opisanych przez Ciebie.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-06-2017, 21:31   

komarsnk napisał/a:
Sprawdziłbym geometrię na początek
Dokładnie. Koła przednie nie stoją w negatywie? Jakie sprężyny są zamontowane, seryjne czy obniżające?
 
 
raftrusz 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 1998, 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 9
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 13-06-2017, 22:51   

Dzięki za rady. Pewnie w przyszłym tygodniu rozepnę i coś posprawdzam.
Tymczasem czekam na powrót żonki i auta.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 14-06-2017, 02:27   

Hugo napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Sprawdziłbym geometrię na początek
Dokładnie. Koła przednie nie stoją w negatywie? Jakie sprężyny są zamontowane, seryjne czy obniżające?

To pierwsze i jedyne, co przychodzi do głowy.
To na prawdę robi różnicę, gdy geometria z przodu delikatnie zmieni sie w negatyw...
 
 
 
raftrusz 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 1998, 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 9
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 20-11-2017, 19:49   

Dochodzenie niczego szczególnego nie wykazało.

Zbieżność sprawdzona z innej przyczyny i jest prawidłowa.
Odpięliśmy przednie zawieszenie od maglownicy. Wszystko chodzi w rękach.
Górne mocowania (taki banan) też zostały rozkręcone.

Podejrzenie pada na maglownicę, ale tego na razie nie będę ruszał.
Poczekam, aż choroba się rozwinie.
Temat do zamknięcia.

Dzięki za poświęcony czas.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-11-2017, 22:09   

A może pompa już słabo daje
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.