[EA5A/W 2.5] Kierownica ciężko chodzi - gumowata |
Autor |
Wiadomość |
raftrusz
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1998, 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 9 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 12-06-2017, 08:43 [EA5A/W 2.5] Kierownica ciężko chodzi - gumowata
|
|
|
Witajcie,
Od jakiegoś czasu mam problem z układem kierowniczym. Auto to Galant 2.5v6 z 1998 roku.
Objawy:
- Kierownica chodzi z wyczuwalnym oporem, w cały zakresie, od lewego skrajnego skrętu do prawego.
- Aby obrócić kołem kierownicy muszę zacisnąć dłoń na kole. Nie mogę skręcać jedną dłonią sposobem na „hello wacek ”.
- Podczas wychodzenia z zakrętu, po puszczeniu koła kierownica nie odbija. Muszę „wracać” kołem do pozycji jazdy na wprost. Z tego powodu czasami ciężko „wcelować” w swój pas.
- W początkowej fazie obrotu, gdy zaczynam kręcić kierownicą, czuję, że muszę pokonać jakiś opór. Jakby coś trzymało. Gdy pokonam opór skręcenie jest zbyt duże i muszę korygować wracając kołem. Gumowate zachowanie. Jest to największy problem.
Co do tej pory sprawdziłem.
- Byłem 2 razy na podnośniku u mechanika i niczego nie znalazł. Nic nie stuka, nic nie skrzypi. Nic nie stoi dęba.
- W ciągu ostatnich 6 miesięcy wymieniłem gumy stabilizatora, jeden wahacz prosty, przeguby kulowe układu kierowniczego.
- Płyn jest.
- Brak odgłosów z pompy czy maglownicy.
Podczas szybkiej jazdy np. powyżej 100 km/h muszę zachować czujność. Nie mogę precyzyjnie kierować kierunkiem jazdy, ponieważ chcąc pokonać opór kierownicy używam zbyt dużej siły a to przekłada się na zbyt dużą zmianę kierunku jazdy. Kończy się myszkowaniem po pasie ruchu. Trudno wcelować w drogę. Wydaje mi się, że taki stan jest od około 3 miesięcy. Być może było już wcześniej, ale nie zwracałem na to uwagi.
Możecie poradzić, co i jak sprawdzić. Może macie jakieś patenty, jak testować poszczególne elementy?
Z góry dziękuję za zainteresowanie.
Rafał |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-06-2017, 08:56
|
|
|
Na początek warto sprawdzić łożyska mcpersona - amortyzatorów oraz sworznie wahaczy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-06-2017, 09:54
|
|
|
plecho1 napisał/a: | warto sprawdzić łożyska mcpersona | nie ma czegoś takiego w Galancie EA (poza wersją USA) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-06-2017, 10:48
|
|
|
Faktycznie jest tam wielowahacz i jest to inaczej rozwiązane a więc warto przyjrzeć się temu górnemu skrętnemu mocowaniu. |
|
|
|
 |
raftrusz
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1998, 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 9 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 12-06-2017, 11:54
|
|
|
Przyglądałem się, nawet w okularach. Pomacam jeszcze, może wyczuję drgania.
Czy jest tam jakaś kalmitka lub czy można to porządnie przesmarować bez rozbierania? |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-06-2017, 13:24
|
|
|
plecho1 napisał/a: | przyjrzeć się temu górnemu skrętnemu mocowaniu. |
Niczego takiego nie ma
Sprawdziłbym geometrię na początek. Jeśli ok to bym rozpiął jednak cały dół i sprawdził:
- jak działa sama maglownica po wypięciu końcówek,
- z jakim oporem ruszają się sworznie, przede wszystkim wahaczy dolnych prostych, potem giętych (bananów),
- z jakim oporem ruszają się drążki w jabłkach oraz dam końcówki.
Coś powinno wyjść wtedy |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Lucek_37
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Lip 2016 Posty: 124 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 12-06-2017, 13:54
|
|
|
A przy samej maglownicy nie było nic krecone? Od spodu masz śrubę która teoretycznie po dokręceniu powinna delikatnie kasować luz na listwie ale jeśli jest za mocno dokręcona to wtedy dzieją się podobne rzeczy do opisanych przez Ciebie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-06-2017, 21:31
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Sprawdziłbym geometrię na początek | Dokładnie. Koła przednie nie stoją w negatywie? Jakie sprężyny są zamontowane, seryjne czy obniżające? |
|
|
|
 |
raftrusz
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1998, 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 9 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 13-06-2017, 22:51
|
|
|
Dzięki za rady. Pewnie w przyszłym tygodniu rozepnę i coś posprawdzam.
Tymczasem czekam na powrót żonki i auta. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2017, 02:27
|
|
|
Hugo napisał/a: | komarsnk napisał/a: | Sprawdziłbym geometrię na początek | Dokładnie. Koła przednie nie stoją w negatywie? Jakie sprężyny są zamontowane, seryjne czy obniżające? |
To pierwsze i jedyne, co przychodzi do głowy.
To na prawdę robi różnicę, gdy geometria z przodu delikatnie zmieni sie w negatyw... |
|
|
|
 |
raftrusz
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1998, 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 9 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 20-11-2017, 19:49
|
|
|
Dochodzenie niczego szczególnego nie wykazało.
Zbieżność sprawdzona z innej przyczyny i jest prawidłowa.
Odpięliśmy przednie zawieszenie od maglownicy. Wszystko chodzi w rękach.
Górne mocowania (taki banan) też zostały rozkręcone.
Podejrzenie pada na maglownicę, ale tego na razie nie będę ruszał.
Poczekam, aż choroba się rozwinie.
Temat do zamknięcia.
Dzięki za poświęcony czas. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-11-2017, 22:09
|
|
|
A może pompa już słabo daje |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|