Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż wyciągarki
Autor Wiadomość
Robaq 
Nowy Forumowicz

Auto: L200, 2008 r, easy select
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-11-2017, 13:23   Montaż wyciągarki

Witam,
Temat co prawda już wcześniej "lekko" poruszony na łamach forum, ale chciałbym go odświeżyć i na nowo "przewałkować.
Ze względu na to, że zacząłem się bawić swoją L-ka w off-road weekendowy i czasami rajdowy (w klasie turystyk - oczywiście), kilka razy do wyciągnięcia z opresji był potrzebny drugi samochód z kinetykiem, albo z wyciągarką jak nie było możliwości użycia kinetyka.
Apetyt rośnie i udało mi się zarazić cała rodzinę w zabawę w błocie - ale nie chciałbym ich zrazić czekaniem kilka godzin na ciągnik jak się gdzieś w pojedynkę wkleimy.
Stąd moje kilka pytań:

- Czy ktoś podzieli się doświadczeniami z procesu montażu wyciągarki i późniejszej jej eksploatacji (widziałem zdjęcia Stopiw Garage - ale może ktoś jeszcze podzieli się informacjami)? Gzie zamontowaliście przekaźnik, jak z dostępem do wtyczki, żeby podpiąć przewodowego pilota, jak z dostępem do dźwigni sprzęgła na wyciągarce, gdzie zamontowaliście odłącznik prądu?

- Na jakiej płycie montażowej zamontowaliście swoje wyciągarki? Ja rozważam płytę Heavy Cruiser Light albo takie coś: https://store.xj-jeep.com/mitsubishi-l200-2006-15-plyta-montazowa-wyciagarki-pod-oryginalny-zderzak-p-1828.html

- Jakie są wasze doświadczenia z tak nisko zainstalowaną wyciągarką (ciągłe jej topienie w błocie przy zabawie w off-road)?

- Jakie macie "patenty" na montaż czegoś z tyłu, za co można by szarpać kinetykiem bez obawy zabicia kierowcy "holownika" (ostatnio musiałem nurkować w błocie, żeby zapiąć linę za wieszak resora jak już pseudo zderzak wygiął się na bok - ale użyć kinetyka się bałem. L-ke wyciągałem wyciągarką)?
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 05-12-2017, 13:13   Re: Montaż wyciągarki

Robaq napisał/a:

- Jakie macie "patenty" na montaż czegoś z tyłu, za co można by szarpać kinetykiem bez obawy zabicia kierowcy "holownika" (ostatnio musiałem nurkować w błocie, żeby zapiąć linę za wieszak resora jak już pseudo zderzak wygiął się na bok - ale użyć kinetyka się bałem. L-ke wyciągałem wyciągarką)?


Hak holowniczy?...
 
 
Robaq 
Nowy Forumowicz

Auto: L200, 2008 r, easy select
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-12-2017, 14:46   

Montaż haka holowniczego jeszcze bardziej zmniejszy kąt zejścia. Ja bardziej myślałem o jakimś tylnym zderzaku z uchwytami na szekle (coś takiego jak niżej, tylko bez haka).
 
 
szydera 
Nowy Forumowicz


Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-12-2017, 14:56   

Widzę, że jesteś z Poznania.

Mamy tu grupę Wypady 4x4
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks

Tam się wszystkiego dowiesz. Sam miałem Discovery z wyciągarką ale za wiele Ci nie powiem, bo nie zdążyłem jej nawet użyć ;) Ale montował mi ją Bartek, który jest tam adminem i to skarbnica wiedzy w tematach 4x4.

pozdrowienia
 
 
var1at 
Mitsumaniak

Auto: L200 Di-D Dakar '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 45
Skąd: Józefów
Wysłany: 19-12-2017, 22:42   Re: Montaż wyciągarki

Robaq napisał/a:

- Czy ktoś podzieli się doświadczeniami z procesu montażu wyciągarki i późniejszej jej eksploatacji

To pytanie kieruj do serwisu, który będzie montował. Dużo zależy od użytej płyty, od modelu miśka (intercooler lub brak), itd.

Robaq napisał/a:

- Na jakiej płycie montażowej zamontowaliście swoje wyciągarki? Ja rozważam płytę Heavy Cruiser Light albo takie coś: https://store.xj-jeep.com/mitsubishi-l200-2006-15-plyta-montazowa-wyciagarki-pod-oryginalny-zderzak-p-1828.html

Najlepsza płyta, jaką widziałem to AFN . Montowana jest dość wysoko, by nie wpływać na kąt natarcia. Znajduje się dokładnie między podłużnicami ramy, przez co ma najlepszy rozkład sił.
Kolejna jest wspomniana przez Ciebie Heavy Cruiser. Kosztuje połowę tego co AFN, ale jest nieco niżej. Pozostałe, jakie znam, wpływają już na kąt natarcia.
Alternatywą jest zderzak stalowy z bullbarem lub bez bullbara. Koszt około 2500-2700, ale w tym przypadku jest już za co szarpnąć z przodu, bez nurkowania pod fabryczny zderzak :)

Robaq napisał/a:

- Jakie są wasze doświadczenia z tak nisko zainstalowaną wyciągarką (ciągłe jej topienie w błocie przy zabawie w off-road)?

Pokrowce i czyszczenie, suszenie, smarowanie. Podpowiem, że linę też się czyści.

Robaq napisał/a:

- Jakie macie "patenty" na montaż czegoś z tyłu, za co można by szarpać kinetykiem bez obawy zabicia kierowcy "holownika" (ostatnio musiałem nurkować w błocie, żeby zapiąć linę za wieszak resora jak już pseudo zderzak wygiął się na bok - ale użyć kinetyka się bałem. L-ke wyciągałem wyciągarką)?

Po 1 - jak się wklejasz - nie ciśnij gazu, nie kop głębiej ;)
Po 2 - użyj szpadla. Szarpanie mocno wklejonego auta jest dla bogatych i nieśmiertelnych :)
Po 3 - trapy. Najlepiej przed wklejką.
Ja szarpię mojego L200 za belkę pod zderzakiem. Nigdy nie wygięła się nawet o pół centymetra.
Jeśli nie możesz się powstrzymać i wklejasz po klamki, to tylko stalowy zderzak na tył .
Na zdjęciu produktu jest hak - nie musisz go montować. W sumie to... hak nie służy do szarpania :)

W każdym przypadku musisz zmienić zawieszenie na mocniejsze. Zamontowanie płyty i wyciągarki to dodatkowe 40-50 kg. Zderzak + wyciągarka to 50-80 kg. Wyciągarka z syntetykiem będzie lżejsza od stalowej o około 10 kg. I bezpieczniejsza ;) I przyjemniejsza dla pilota.

W Poznaniu ogarniesz wszystko u ekipy http://www.maxxfun.pl/
Warto inwestować w polskie wyciągarki Escape lub More4x4. Łatwo z częściami i serwisem. More4x4 daje 5 lat gwarancji.

Jeśli będziesz chciał dalej szykować L200 daj znać, przepuściłem już trochę kasy ;)
_________________
L200 Di-D Dakar '07
Endeavor SE 4WD '07
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.