Asx 1.8did klekotanie przy mocno nagrzanym silniku |
Autor |
Wiadomość |
szymongargulins
Nowy Forumowicz
Auto: Asx 1.8did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2022 Posty: 3 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 25-07-2022, 16:17 Asx 1.8did klekotanie przy mocno nagrzanym silniku
|
|
|
Hej,
Posiadam asx 1.8did 150km z 2011r. Do tej pory nie miałem z nim problemów, jedynie eksploatacja, obecnie ma 202tys km, przebieg potwierdzony. Ostatnio pojawił się problem z silnikiem. Gdy jadę rano do pracy mam 60km w jedną stronę wszystko jest okej, jednak gdy wracam i jest gorąco, a wracam autostrada więc prędkość około 130-150km/h pojawia się klekotanie silnika. Klekotanie pojawia się przy delikatnym wciskaniu gazu w okolicach 1600-2200rpm, przy mocniejszym dociśnięcia nic nie słychać. Po ostygnięciu silnika wszystko wraca do normy. Problem pojawia się znów po mocnym rozgrzaniu silnika, nie pojawiają się przy tym żadne komunikaty o błędach, auto nie dymi nie szarpie, może jest delikatnie slabsze w niższych partiach obrotów, ale to może być złudzenie. Jakis rok temu w aucie były wymieniane uszczelniacze wtryskiwaczy, wtryski były sprawdzone i było okej, luzy zaworowe były niby ustawiane, łańcuch rozrządu sprawdzony i niby nie wyciągnięty.
Jakieś pomysły co może być nie tak? |
|
|
|
 |
wojtekasx
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DI-D 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2022 Posty: 5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26-07-2022, 20:22
|
|
|
Cześć,
od maja wałkuje ten temat... Objawy identyczne jak u Ciebie z tym, że u mnie pojawił się błąd P0402- Wykryto nadmierny przepływ przez EGR. Diagnoza była, że przez olej z turbiny na EGR jest nagar i działa nieprawidłowo przez co silnik dostaje zbyt dużo spalin i stąd klekot. Turbina wymieniona egr i przepustnica wyczyszczone- objaw pozostał. Mechanik który wymieniał turbinę zaproponował sprawdzenie wtryskiwaczy- sprawdzone komputerem bez wyjmowania- podobno ok, szukam jeszcze firmy gdzie mają maszynę aby je dokładnie sprawdzić, niestety gdy widzą magiczny napis DENSO nie podejmują się. |
|
|
|
 |
szymongargulins
Nowy Forumowicz
Auto: Asx 1.8did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2022 Posty: 3 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 27-07-2022, 09:01
|
|
|
Blad egr był tylko w pamięć i komputera czy świecił się czek na zegarach? U mnie podejrzenia padły na zawór sterujący fazami rozrządu, jednak jeszcze nie był sprawdzany |
|
|
|
 |
wojtekasx
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DI-D 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2022 Posty: 5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27-07-2022, 18:16
|
|
|
Tylko w pamięci, akurat ten błąd nie zapala lampki. Zauważyłem jeszcze u siebie, że temperatura powietrza dolotowego (czujnik zintegrowany z przepływomierzem- za filtrem powietrza) często jest o jakieś 20 a nawet 30 stopni wyższa niż temperatura otoczenia. Wyjąłem dziś czujnik i pomierzyłem oporność- nie zgadza się z tabelką więc może to mieć znaczenie ale nie musi. Dam znać jak będę miał czujnik na podmiankę.
Gdzie sprawdzałeś swoje wtryskiwacze? W mojej okolicy nie mają urządzeń do Denso a wg moich mechaników trzeba je sprawdzić. |
|
|
|
 |
szymongargulins
Nowy Forumowicz
Auto: Asx 1.8did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2022 Posty: 3 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 28-07-2022, 13:55
|
|
|
Wtryski były odsyłane przez mechanika gdzieś do Wrocławia. Daj znać czy przepływa winna, mam nadzieję że to to, jak mierzyłeś ją i jakie wartości powinny być? Rozumiem że rezystancję ale na których pinach? |
|
|
|
 |
wojtekasx
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DI-D 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2022 Posty: 5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-07-2022, 12:36
|
|
|
Niestety to nie czujnik temp./przepływomierz- ten który zamówiłem ma rezystancję wg tabelki, przepływ sprawdziłem zwykłym ELMem- też wg. tabelki a klekotanie nadal pozostało.
Czujnik mierzyłem między 4 a 5 pinem. Poniżej wartości:
13 - 18 kΩ (at -20°C)
4.8 - 7.0 kΩ (at 0°C)
2.1 - 2.8 kΩ (at 20°C)
0.9 - 1.5 kΩ (at 40°C)
0.47 - 0.69 kΩ (at 60°C)
0.27 - 0.39 kΩ (at 80°C)
Air flow sensor
Engine coolant temperature: 85 - 95°C
Lamps and all accessories: OFF
Transmission: Neutral <M/T> or P range <A/T>
Idle operation
200 - 935 mg/cyl |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1925 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 11-08-2022, 11:49
|
|
|
U mnie pojawiało się klekotanie przy jeździe pod górę , gdy była potrzebna większa moc, ale było to związane z za dużą ilością oleju (po niedokończonym wypalaniu filtra). Po wymianie oleju ustąpiło.
Na Zlocie sprawdziłem błędy MUTem i okazało się, że jest błąd EGR. Trzeba wyczyścić.
Wojtek.
Nie miałbyś chwili , żeby się spotkać?. Może dałoby się określić, czy to te same objawy. |
|
|
|
 |
wojtekasx
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DI-D 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2022 Posty: 5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27-08-2022, 21:23
|
|
|
Błąd P0402?
Zastanawiam się nad odłączeniem na chwilę wtyczki EGR jak silnik jest zimny, żeby sprawdzić.
Nie wiem jednak czy nic się nie stanie- jakiś tryb awaryjny albo co. |
|
|
|
 |
|