Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[I 2.0T] Nierownomiernie przyspiesza
Autor Wiadomość
pzyho 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2017, 21:52   [I 2.0T] Nierownomiernie przyspiesza

Witam wszystkich,

Nie wiem czy to subiektywne odczucie ale moje auto troche jakby nierownomiernie przyspiesza. Tzn. jade powiedzmy spokojnie na 3 biegu na 2500 obrotow. Chce przyspieszyc i wciskam gaz. Obroty rosna do 3500-4000. Auto w tym czasie praktycznie nie zmienia predkosci. Po chwili obroty spadaja na ~3000 i jakby "dostaje kopa", ze az wgniata w fotel ;) Taki "lag" wystepuje praktycznie na kazdych obrotach >2000 i kazdym biegu. Jest to bardzo niewygodne szczegolnie w miescie, bo mozna zapomniec o plynnej jezdzie :/

Czy to normalne czy cos jednak moze niedomagac? Jak jest u was w 2.0T?

Dzieki,
pzyho
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-12-2017, 22:39   

Trochę nie rozumiem o co chodzi z tym że obroty spadają ~3000 ale ogólnie od 2000rpm 2.0T ma turbo dziurę i nic nie poradzisz zwłaszcza w serii.

Wiadomo że jak dodasz gazu i podciągniesz do 4000 potem odpuścisz trochę i znów gaz to turbo będzie dobrze rozpędzone i szybko "wstanie" stąd ten kopniak w fotel. Ale to w każdym praktycznie silniku tak jest. W motocyklach to najlepszy sposób na wheelie bo trafiasz w największy moment obrotowy.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
pzyho 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2017, 23:05   

Dzieki za odpowiedz.

Obroty spadaja przy ciagle wcisnietym gazie. Czyli jak chce przyspieszyc to caly czas trzymam gaz wcisniety (nie ma znaczenia czy na maksa, nie chce, zeby pasazerom glowy urwalo). Obroty leca w gore (bez przyrostu predkosci), po czym po chwili spadaja i zalacza sie turbo. Gaz ciagle wcisniety, obroty znowu w gore, walniecie w fotel, predkosc wzrasta.

W jezdzie po miescie troche to denerwuje, bo ciezko o "rownomierny", powolny przyrost predkosci.

Mowisz, ze w 2.0T to normalne, ze tak "rwie"? Kurcze.. wybacz, ze tak pisze, ale nie wiem jak inaczej to zobrazowac ;)

Moze ja cos robie nie tak? :)
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-12-2017, 23:21   

Skoro jest tak piszesz to coś nie tak z Twoim turbiaczem. U mnie wygląda to tak (zresztą w każdym tak wygląda) że jak dodasz gazu na niskich obrotach a wysokim biegu to jest długo długo nic a potem ten charakterystyczny cios momentu obrotowego. Taka jest charakterystyka pracy 4g63t że jedzie jak turbo się napompuje, jednak nie powinno być mowy o spadających obrotach przy dodawaniu gazu, z dołu przyspiesza powoli ale jednak zawsze przyspiesza.

Najlepiej jakbyś to nagrał i wrzucił. Wtedy można coś wywnioskować.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
pzyho 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2017, 23:28   

Myslalem, zeby wlasnie nagrac jak to wyglada. Postaram sie to zrobic jutro/pojutrze i podrzuce linka. Dzieki!
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 21-12-2017, 10:10   

Z pierwszego postu wynika, że śliga się sprzęgło. Rosną obroty ale auto nie przyśpiesza.
Jestem świeżo po wymianie sprzegła, podpalonego, zużytego

Objaw ten sam. od 28000-4000 po wciśnięciu gazu był skok obrotów (tak na 300-500 po czym spadało), auto dostawało raptownego strzału mocy i wtedy przyśpieszał

Ktoś może potwierdzi
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 25-12-2017, 23:04   

Przy niewyrabiającym sprzęgle u mnie objaw był taki, że po wciśnięciu gazu auto zaczynało przyspieszać, ale gdy tylko boost wzrósł obroty rosły szalenie szybko, prędkość niekoniecznie i tak co chwilę bo sprzęgło łapało i zrywało.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
pzyho 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-12-2017, 14:06   

Dzieki za odpowiedzi. Link do 2 filmikow (wybaczcie jakosc, nagrywane "z reki" i w nocy).

https://www.dropbox.com/s...A4-0J1x9aa?dl=0

Najlepiej widac na drugim filmie. Jade na 2.5k, wciskam gaz, obroty leca na 4k, auto nie przyspiesza, spadaja na 3k i dopiero zaczyna przyspieszac. Tutaj akurat gaz wcisnalem tak mniej niz do polowy (wiozlem ludzi z tylu), ale przy gazowaniu na maksa roznica w tych obrotach jest jeszcze wieksza (jeszcze mocniejszy boost po spadku obrotow).

Co ciekawe jak przyspieszam na 2 biegu to idzie rowno do gory, tzn. nie ma spadkow obrotow. Ale juz jadac np. na 3 biegu juz jest wlasnie taka sytuacja. Ruszanie na 1 bez problemu.

jaroo: jakiej firmy sprzeglo zalozyles i ile wyniosl calkowity koszt?

A moze to turbo?
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 27-12-2017, 14:58   

pzyho, wymieniałeś już sprzęgło, albo masz informacje czy kiedyś było wymieniane? Miałem kiedyś podobne objawy w innym aucie (bez turbo) i przyczyną była wyślizgana tarcza sprzęgła więc przychylam się do opinii kolegów W@sio, i jaroo0, .
U mnie w Miśku wymieniałem kompletne sprzęgło w kwietniu, koszt zestawu Exedy ok 750 + robocizna, u mnie to było 500 zł, ale mechanik wymieniał jeszcze łożyska w skrzyni.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
pzyho 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-12-2017, 15:10   

W ksiazce serwisowej nie ma nic o sprzegle, poprzedni wlasciciel tez raczej nic przy tym nie robil. Przebieg prawie 200kkm (potwierdzony), wiec mozliwe, ze to wlasnie sprzeglo.

750? Tanio ;) Patrze na necie i exedy min. 1100zl :P
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 27-12-2017, 16:06   

Faktycznie chyba wtedy znalazłem okazyjnie bo teraz zerknąłem i jest drożej.
Tu masz najtaniej na alledrogo - 895zł :

http://allegro.pl/sprzegl...ro&bi_c=Product

W moim Miśku sprzęgło wymienione było przy 225kkm (wyjęte fabryczne) i to przy okazji remontu skrzyni, bo nie dawało jeszcze żadnych niepokojących objawów zużycia.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 27-12-2017, 19:15   

flash, czemu linkujesz koledze pzyho, sprzęgło do 4g63 bez turbo? Do wolnossących jest tańsze ale nie nadaje się do turbo. A 1100zł to dobra cena do 4g63t moim zdaniem.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 27-12-2017, 19:36   

A nie ma czasem dwóch rodzai do turbo (ciągnione i pchane).
 
 
pzyho 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2017, 13:59   

Dzieki panowie. Zrobilem jeszcze kilka testow i prawie na pewno jest to sprzeglo. Jestem wstepnie umowiony do mojego mechanika. Niestety termin dopiero w polowie stycznia :/ Chyba, ze ktos moze polecic kogos zaufanego w okolicach stolicy? :)
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 29-12-2017, 00:42   

Sprzęgło z linku nie bedzie pasować. Jest to błąd katalogowy bo w realu wyglada jak to matiza.
Nasze w turbo jest "odwrócone" i po 1100 w góre chodzą.

Jako ze pracuje w sklepie motoryzacyjnym to zakupiłem za okolo 1100 firme Exide MBK2123


Ma wyglądać tak:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.