 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS 1.6] Notoryczne wypadanie zapłonów, szarpanie, falowani |
Autor |
Wiadomość |
kolceros
Nowy Forumowicz
Auto: SS Comf. 1,6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 15 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17-06-2011, 12:22 [MSS 1.6] Wypadanie zapłonu P0303, P0300
|
|
|
Coś ostatnio stałem sie aktywny- z konieczności :/ Mam problem, który raczej wymaga myslenia i doświadczenia, a nie wymiany kolejnych części.
Po wymianie świec i z konieczności przewodów WN, po kilkuset km zaczęła sie nieregularna praca silnika na wolnych obrotach. Po kolejnych kilkuset km błąd silnika P0303 (wypadniety zapłon 3 gara).
Pierwsze podejrzenie cewka, wiec nastąpiła zamiana cewek miejscami. Znów błąd 3 gara. Kilka kolejnych niekasowanych błędów zsumowało sie (tak mysle) w P0300.
Obserwacje: zuzycie paliwa wzrosło o jakieś 10-15%, każda ingerencja w układ WN powodowała jakąś zmianę w objawach- raz lepiej, raz gorzej, ale zawsze zapłon wciąż wypadał. Choć bywały zdarzenia płynnej pracy przez kilkadziesiąt km. Problem wystepował w zakresach min do 1500...2000 obr/min.
Ponieważ kolejni mechanicy nie mieli koncepcji (lub kosmiczne) zacząłem sam sie do tego dobierać.
Wymieniłem kolejny raz świece BKR5E-11 (poprzednio wymienione okazały się BKR6E)- było OK przez kilkaset km, stopniowo problem sie znów pojawił i zaczął nasilac az do błędu (póki co tylko na niskich obrotach).
Ponieważ ciągle to ten sam cylinder chcę kupic używany przewod WN (krótki) (nowe dostępne na rynku sa wciąż dłuższe niż stary oryginał- gumowy kołnierz nie dochodzi do gniazda w pokrywie) i może cewkę 2-3.
Ale juz zaczęłem zastanawiać się czy błąd cylindra nie jest tylko pochodną czegoś innego?
Złą mieszanka, zły wtrysk? Nie wiem juz sam, choc wygląda, że wiem więcej niz mechanicy:)
Macie może jakies pomysły? |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
|
|
|
 |
saymon
Forumowicz

Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Gru 2005 Posty: 41 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 17-06-2011, 22:39
|
|
|
Za długi - tzn fajka nie wchdzi w całości?
Przewodów spróbuj poszukać po numerze MD365102
Faktycznie ngk, sentech i nnne dostępne są za długie. Jest jeszcze marka Blue print wyglądają na oko ok. |
_________________ Wcześniej Cari 1.6 |
|
|
|
 |
kolceros
Nowy Forumowicz
Auto: SS Comf. 1,6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 15 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18-06-2011, 06:52
|
|
|
Tak- za długie. Po pierwsze same przewody sa znacznie dłuzsze i ukladaja sie fantazyjnie na silniku, po drugie fajka nachodzi na świecę ok, ale brakuje jej do kołnierza w pokrywie prawie centymetr, więc w zasadzie otwory na świece są odkryte. Juz z samych katalogów f-ma FACET ma o 5cm krótsze niz NGK.
Poszukam przewodów Blueprint, wskazywane ADC41616 na oko hehehe sa krótsze.:) Dziekuję. |
|
|
|
 |
baraqs
Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 42 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-11-2015, 16:46 [MSS 1.6] Notoryczne wypadanie zapłonów, szarpanie, falowani
|
|
|
Więc zacznę od tego, że jak zapewne wiecie borykam się z szarpaniem, dławieniem, i wypadaniem zapłonów już ładnych kilka tygodni.
Wymienione obie cewki, kable zapłonowe, lambda, świece, a problem jak był tak jest.
Do głowy przyszło mi, że może to być uszkodzony sterownik silnika, ale nie wiem gdzie go szukać, i co o tym w ogóle myślicie?
Na Allegro sterowniki z używanych gwiazd są w cenie 40-80zł, może warto podmienić żeby się o tym przekonać?
Powiedzcie gdzie go znajdę, i czy taka wymiana ma sens?
Dodam, że dzisiaj wymieniłem świece na standardowe NGK, miałem też założony chip tuningowy, i obroty były dużo mniej niekorzystne, a po odłączeniu, problem wrócił z olbrzymią mocą, stąd moje przypuszczenie odnośnie komputera.
Ten chip muszę jeszcze przetestować, czy rzeczywiście to on w miarę ładnie wyregulował obroty, czy po prostu samochód przez jakiś czas nie wykazywał usterki.
Link do chipu
Temat postawiony równolegle na elektrodzie, ale tyle pomysłów ilu mechaników.
http://www.elektroda.pl/r...184373#15184373 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-11-2015, 18:18
|
|
|
Z którego roku jest to auto? Jeśli starsze niż 2001 to, może podobnie jak w Carismie, regulacja luzu zaworowego jest manualna i po prostu trzeba wyregulować zawory bo są podparte. |
|
|
|
 |
baraqs
Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 42 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-11-2015, 18:21
|
|
|
Auto z 2002 roku po liftingu, więc regulacja zgodnie z książką serwisową dokonuje się automatycznie. |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 25-11-2015, 19:17
|
|
|
Witam,
Ja z identyczną sytuacją walczyłem przez ponad dwa miesiące, przy czym mnie zapalała się i gasła kontrolka CE.
Wymieniłem dokładnie, D O K Ł A D N I E to, co Ty, przy czym ja chciałem jeszcze wymieniać czujnik wałka rozrządu, etc, etc. Szlag mnie trafiał, bo nijak nigdzie dalej jechać
I co? I nic.
U mnie, podkreślam, u mnie winowajcą były dwa kable( kabelki) biegnące w wiązce do cewek zapłonowych- i z jednej i z drugiej strony.
Na szczęście, ktoś musiał przede mną znależć( szukać?) usterki, bo u mnie zdjęta była izolacja z obu przewodów. Znalazłem przypadkiem. W nocy, przy świetle latarki.
Zajrzyj pod maskę, w żadnym aucie nie widziałem tak skąpo wyprowadzonych przewodów, dodam że z tego samego powodu miałem problemy z obrotomierzem.
Powodzenia i Pozdrawiam
Paweł |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
baraqs
Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 42 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-11-2015, 21:27
|
|
|
Zaglądałem wygląda Ok, ale pełnej pewności nie mam.
Problem pojawia się na gorącym silniku, na zimnym nie występuje.
Na elektrodzie piszą, że może to być katalizator, poradzono mi zakup emulatora drugiej sondy lambda co też uczyniłem, i będę czekał na przesyłkę.
Sprawdziłem dzisiaj kompresję, na wszystkich cylindrach jednakowa 14 BAR, więc są w pełni zdrowe.
Każda rada mile widziana, dziękuję. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-11-2015, 22:25
|
|
|
A czy kontrolka silnika sygnalizuje jakieś błędy? |
|
|
|
 |
baraqs
Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 42 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-11-2015, 22:38
|
|
|
Ostatnio, wypadanie zapłonu na czwartym cylindrze.
Wcześniej na drugim, później na czwartym, później znowu na drugim.
Wymiana obu cewek, wymiana świec, nic to nie dało. |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 01-12-2015, 19:28
|
|
|
Witam,
Sprawdz dokladnie wszystkie przewody I kostki idace do cewek, odpal auto po ciemku, moze gdzies bedzie iskrzyc.
Kurcze, jakbym opowiadal o swoim spacku-identyczne objawy.
Powodzenia
Pozdrawiam
Pawel
[ Dodano: 01-12-2015, 19:38 ]
Witaj jeszcze raz,
Dlugosc wiazek w MSS jest zenujaca, w moim spacku pod maska lutowalem przewody juz dwa razy, oprocz tych do cewek, jeszcze przy module obrotomierza.
Powodzenia
Pozdrawiam
Pawel |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
baraqs
Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 42 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-12-2015, 20:05
|
|
|
Dzisiaj wymieniłem akumulator, spalanie spadło z 13 do 9l/100km
Może alternator był obciążony ciągle niedoładowanym akumulatorem i dlatego spalanie było tak drastyczne?
Przejechałem też 10km i nie wystąpiło wypadanie zapłonów, ale sprawę będę monitorował. |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 02-12-2015, 11:50
|
|
|
Witam,
Bardzo się cieszę.
Oby wszystkie niedomagania wreszcie w Twoim aucie ustąpiły i żebyś ruszył w stronę zachodzącego słońca.
Najserdeczniej Pozdrawiam
Paweł |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-12-2015, 15:23
|
|
|
baraqs napisał/a: | Może alternator był obciążony ciągle niedoładowanym akumulatorem i dlatego spalanie było tak drastyczne? |
Mogłeś mieć zanieczyszczone klemy i słabą masę - wtedy objawy by się zgadzały. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|
|