Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stacyjka zacina się nie kontaktuje Lancer 2.0 2003r.
Autor Wiadomość
TOA 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 DOHC Sport '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 28
Skąd: D. G.
  Wysłany: 26-11-2013, 20:40   Stacyjka zacina się nie kontaktuje Lancer 2.0 2003r.

Mam problem ze stacyjką w moim Lancerku 2.0 Sport 2003r.
Problem polega na tym, że po pierwsze zacina się mechanicznie przy przekręcaniu kluczyka do przodu zaraz na początku. Ale o wiele większe problemy sprawia przy wyłączeniu silnika kiedy trzeba lekko wcisnąć aby wyjąć kluczyk.
Po drugie w pozycji start nie kontaktuje silnik nie kręci, trzeba manewrować kluczykiem góra dół przód tył aby uruchomić silnik.
Pytanie jak się zabrać do tematu.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-11-2013, 20:47   

Stacyjkę dać do naprawy lub tylko przeczyszczenia i nasmarowania gościowi od dorabiania kluczy oraz wymienić kostkę stacyjki która jest przykręcona z jej tylnej strony. Kostka ta jest swego rodzaju włącznikiem załączającym odpowiednie obwody przy przekręcaniu klucza w stacyjce na odpowiednie pozycje.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-11-2013, 20:47   

Najlepiej podjechać do speca od auto zamków i najlepiej jak najszybciej póki odpala.
W Czewie płaciłem coś 50-75zł 2-3 lata temu i do tej pory spokój :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-11-2013, 20:55   

W Będzinie niedaleko rynku i w Selgrosie w Katowicach sa dobrzy szpece od zameczków, jak sobie sam zdemontujesz tym lepiej bo to typowe budki ślusarskie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
TOA 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 DOHC Sport '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 28
Skąd: D. G.
Wysłany: 26-11-2013, 20:58   

Dzwoniłem do 4 fachmanów od stacyjek i wołają od 250 do 350 PLN za naprawę. Chyba że macie jakieś namiary?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-11-2013, 21:08   

Kluczyk jest wyrobiony łacznie z zapadkami bębenka w stacyjce, kwestia co pod co dorobic, jak chodzą wkładki w zamkach zewnętrznych :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-11-2013, 21:11   

Ja naprawiałem tutaj możesz zadzwonić i spytać o cenę :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
TOA 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 DOHC Sport '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 28
Skąd: D. G.
Wysłany: 26-11-2013, 21:21   

Auto mam od dwóch miesięcy i nie kojarzą abym wtykał kluczyk w drzwi :P centralny działa :biggrin: .
Sprawdzę jutro jak się zachowuje w zamkach drzwi.
A właściwie jak się zachowują, bo ma dwa kluczyki i w stacyjce obydwa maja problemy.
 
 
 
Wojti75 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-11-2013, 23:07   

TOA napisał/a:
Auto mam od dwóch miesięcy i nie kojarzą abym wtykał kluczyk w drzwi :P centralny działa :biggrin: .
Sprawdzę jutro jak się zachowuje w zamkach drzwi.
A właściwie jak się zachowują, bo ma dwa kluczyki i w stacyjce obydwa maja problemy.

Ja mialem 2 lata temu to samo. Spec od stacyjki w Warszawie naprawił mi to za ok.200 zl. tak samo się zacinała i nie mogłem auta zapalić. Więc na to bym stawiał przy tej awarii.
 
 
TOA 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 DOHC Sport '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 28
Skąd: D. G.
Wysłany: 27-11-2013, 23:41   

Problem z uruchamianiem udało się rozwiązać :p
Zdemontowałem obudowę kolumny kierownicy - 3 wkręty od dołu.
Kostka znajduje się po lewej stronie aby ją wykręcić trzeba spreparować sobie odpowiednio zagięty śrubokręt aby dobrać się do jedynego wkrętu, który ją mocuje.
Delikatnie rozmontować to cudo na dwie części, uważając aby nic nie wypadło i nie połamać obudowy. W środku mamy dwie blaszki i kilka sprężynek plus styki na części obudowy do której podłączamy wtyczkę. Wyczyścić miedziane blaszki i styki na obudowie - sprężynki delikatnie naciągnąć aby równo dociskały blaszki - nasmarować - i działa jak złoto. To wynik pracy mojego kuzyna mechanika.
Gorzej z zacinającym się kluczykiem, cała stacyjka trzyma się na dwóch śrubach, które pewnie w ramach bezpieczeństwa mają zerwane łuby :evil: . Dlatego na tą chwilę nie braliśmy się za demontaż całości. Przedmuchaliśmy kompresorem i oczywiście niezawodny WD40, jest lepiej ale nadal zacina się przy wyjmowaniu kluczyka.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-11-2013, 23:57   

Jak jest dojście do tych śrub, to można spróbować migomatem coś do nich dospawać jeśli oczywiście jest możliwość zrobienia tego w bezpieczny sposób aby nie zaprószyć ognia.
A z tym przycinaniem się klucza, to ciężko jest na samym początku a później już ok czy odwrotnie? Jeśli jest ciężko na samym początku, to klucz jest wyrobiony i wystarczy wyjąć wkładkę i z włożonym w nią kluczem delikatnie opiłować zapadki. Jeśli jednak stacyjka zacina się w całym zakresie obrotu klucza, to raczej wina mechanizmu blokady kierownicy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-11-2013, 07:05   

TOA napisał/a:
Przedmuchaliśmy kompresorem i oczywiście niezawodny WD40, jest lepiej ale nadal zacina się przy wyjmowaniu kluczyka.

Lepszy byłby smar sylikonowy od WD40, przez niego stacyjka może zacząć gorzej chodzić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mirek38 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS0 Intense 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 21
Skąd: Gorlice
Wysłany: 28-11-2013, 15:09   

TOA napisał/a:
Gorzej z zacinającym się kluczykiem, cała stacyjka trzyma się na dwóch śrubach, które pewnie w ramach bezpieczeństwa mają zerwane łuby :evil: . Dlatego na tą chwilę nie braliśmy się za demontaż całości. Przedmuchaliśmy kompresorem i oczywiście niezawodny WD40, jest lepiej ale nadal zacina się przy wyjmowaniu kluczyka.


Jakąś chwilę temu miałem ten sam problem, nie obejdzie się bez wyciągnięcia wkładki ze stacyjki i przypiłowaniu blokady, ja akurat odpuściłem "dłubanie" na parkingu, żeby nie unieruchomić całkiem auta, a za naprawę zapłaciłem w Krk 70 zł i gość mi zdjął blokadę, która odpowiada za wciskanie kluczyka, przed wyjęciem (całość trwała 30 min.)
Gość z serwisu mówił że to częsta przypadłość tego rodzaju stacyjek w japończykach, po jakimś czasie się po prostu wyrabia blokada i nie odbija. Wyciągnięcie wkładki stacyjki to raptem kilka minut roboty, tylko małym śrubokrętem trzeba podważyć jego blokadę, śrub anty-kradzieżowych radzę nie ruszać, wiadomo dlaczego :wink:
 
 
TOA 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 DOHC Sport '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 28
Skąd: D. G.
Wysłany: 28-11-2013, 23:00   

Przyglądałem się stacyjce i jak się dobrać do wkładki i jedyne co stoi na przeszkodzie to immobilizer. Śruba mocująca jego obudowę jest od przodu i jak na mój gust to albo odkręcę całość (znaczy stacyjkę) albo trzeba zdemontować kierownicę aby mieć dojście do tej śrubki. Przydałaby się jakaś podpowiedź, może da się do tego jakoś inaczej dobrać.

A swoją drogą ciekawe dlaczego mi wołali za tą usługę takę kasę, jak się nie polepszy trzeba będzie poszukać jeszcze jakiegoś fachmana.

[ Dodano: 18-02-2014, 20:43 ]
Uzupełniając temat, zabiegi z WD40 i kompresorem rozwiązały problem, już dawno zapomniałem o zacinającej się stacyjce. Nawiązując do WD40 faktycznie na koniec czyszczenia użyliśmu jakiegoś specyfiku przeznaczonego do czyszczenia i smarowania zamków Sonax.
 
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 25-07-2014, 10:53   

podłącze sie pod temat

u mnie sprawa wyglada tak, ze trzeba przekrecic kluczyk do oporu i mocno go przytrzymywac zeby odpalil

odpala dopiero jak sie go przekreci na maxa i trzyma w tej pozycji uzywajac dosyc duzej sily w stosunku do tego jak bylo kiedys

co to moze byc ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.