Stacyjka zacina się nie kontaktuje Lancer 2.0 2003r. |
Autor |
Wiadomość |
TOA
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DOHC Sport '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 28 Skąd: D. G.
|
Wysłany: 26-11-2013, 20:40 Stacyjka zacina się nie kontaktuje Lancer 2.0 2003r.
|
|
|
Mam problem ze stacyjką w moim Lancerku 2.0 Sport 2003r.
Problem polega na tym, że po pierwsze zacina się mechanicznie przy przekręcaniu kluczyka do przodu zaraz na początku. Ale o wiele większe problemy sprawia przy wyłączeniu silnika kiedy trzeba lekko wcisnąć aby wyjąć kluczyk.
Po drugie w pozycji start nie kontaktuje silnik nie kręci, trzeba manewrować kluczykiem góra dół przód tył aby uruchomić silnik.
Pytanie jak się zabrać do tematu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-11-2013, 20:47
|
|
|
Stacyjkę dać do naprawy lub tylko przeczyszczenia i nasmarowania gościowi od dorabiania kluczy oraz wymienić kostkę stacyjki która jest przykręcona z jej tylnej strony. Kostka ta jest swego rodzaju włącznikiem załączającym odpowiednie obwody przy przekręcaniu klucza w stacyjce na odpowiednie pozycje. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-11-2013, 20:47
|
|
|
Najlepiej podjechać do speca od auto zamków i najlepiej jak najszybciej póki odpala.
W Czewie płaciłem coś 50-75zł 2-3 lata temu i do tej pory spokój . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2013, 20:55
|
|
|
W Będzinie niedaleko rynku i w Selgrosie w Katowicach sa dobrzy szpece od zameczków, jak sobie sam zdemontujesz tym lepiej bo to typowe budki ślusarskie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
TOA
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DOHC Sport '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 28 Skąd: D. G.
|
Wysłany: 26-11-2013, 20:58
|
|
|
Dzwoniłem do 4 fachmanów od stacyjek i wołają od 250 do 350 PLN za naprawę. Chyba że macie jakieś namiary? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2013, 21:08
|
|
|
Kluczyk jest wyrobiony łacznie z zapadkami bębenka w stacyjce, kwestia co pod co dorobic, jak chodzą wkładki w zamkach zewnętrznych |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-11-2013, 21:11
|
|
|
Ja naprawiałem tutaj możesz zadzwonić i spytać o cenę . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
TOA
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DOHC Sport '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 28 Skąd: D. G.
|
Wysłany: 26-11-2013, 21:21
|
|
|
Auto mam od dwóch miesięcy i nie kojarzą abym wtykał kluczyk w drzwi centralny działa .
Sprawdzę jutro jak się zachowuje w zamkach drzwi.
A właściwie jak się zachowują, bo ma dwa kluczyki i w stacyjce obydwa maja problemy. |
|
|
|
 |
Wojti75
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 149 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-11-2013, 23:07
|
|
|
TOA napisał/a: | Auto mam od dwóch miesięcy i nie kojarzą abym wtykał kluczyk w drzwi centralny działa .
Sprawdzę jutro jak się zachowuje w zamkach drzwi.
A właściwie jak się zachowują, bo ma dwa kluczyki i w stacyjce obydwa maja problemy. |
Ja mialem 2 lata temu to samo. Spec od stacyjki w Warszawie naprawił mi to za ok.200 zl. tak samo się zacinała i nie mogłem auta zapalić. Więc na to bym stawiał przy tej awarii. |
|
|
|
 |
TOA
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DOHC Sport '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 28 Skąd: D. G.
|
Wysłany: 27-11-2013, 23:41
|
|
|
Problem z uruchamianiem udało się rozwiązać
Zdemontowałem obudowę kolumny kierownicy - 3 wkręty od dołu.
Kostka znajduje się po lewej stronie aby ją wykręcić trzeba spreparować sobie odpowiednio zagięty śrubokręt aby dobrać się do jedynego wkrętu, który ją mocuje.
Delikatnie rozmontować to cudo na dwie części, uważając aby nic nie wypadło i nie połamać obudowy. W środku mamy dwie blaszki i kilka sprężynek plus styki na części obudowy do której podłączamy wtyczkę. Wyczyścić miedziane blaszki i styki na obudowie - sprężynki delikatnie naciągnąć aby równo dociskały blaszki - nasmarować - i działa jak złoto. To wynik pracy mojego kuzyna mechanika.
Gorzej z zacinającym się kluczykiem, cała stacyjka trzyma się na dwóch śrubach, które pewnie w ramach bezpieczeństwa mają zerwane łuby . Dlatego na tą chwilę nie braliśmy się za demontaż całości. Przedmuchaliśmy kompresorem i oczywiście niezawodny WD40, jest lepiej ale nadal zacina się przy wyjmowaniu kluczyka. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-11-2013, 23:57
|
|
|
Jak jest dojście do tych śrub, to można spróbować migomatem coś do nich dospawać jeśli oczywiście jest możliwość zrobienia tego w bezpieczny sposób aby nie zaprószyć ognia.
A z tym przycinaniem się klucza, to ciężko jest na samym początku a później już ok czy odwrotnie? Jeśli jest ciężko na samym początku, to klucz jest wyrobiony i wystarczy wyjąć wkładkę i z włożonym w nią kluczem delikatnie opiłować zapadki. Jeśli jednak stacyjka zacina się w całym zakresie obrotu klucza, to raczej wina mechanizmu blokady kierownicy. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-11-2013, 07:05
|
|
|
TOA napisał/a: | Przedmuchaliśmy kompresorem i oczywiście niezawodny WD40, jest lepiej ale nadal zacina się przy wyjmowaniu kluczyka.
| Lepszy byłby smar sylikonowy od WD40, przez niego stacyjka może zacząć gorzej chodzić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mirek38
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS0 Intense 2006r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 21 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 28-11-2013, 15:09
|
|
|
TOA napisał/a: | Gorzej z zacinającym się kluczykiem, cała stacyjka trzyma się na dwóch śrubach, które pewnie w ramach bezpieczeństwa mają zerwane łuby . Dlatego na tą chwilę nie braliśmy się za demontaż całości. Przedmuchaliśmy kompresorem i oczywiście niezawodny WD40, jest lepiej ale nadal zacina się przy wyjmowaniu kluczyka. |
Jakąś chwilę temu miałem ten sam problem, nie obejdzie się bez wyciągnięcia wkładki ze stacyjki i przypiłowaniu blokady, ja akurat odpuściłem "dłubanie" na parkingu, żeby nie unieruchomić całkiem auta, a za naprawę zapłaciłem w Krk 70 zł i gość mi zdjął blokadę, która odpowiada za wciskanie kluczyka, przed wyjęciem (całość trwała 30 min.)
Gość z serwisu mówił że to częsta przypadłość tego rodzaju stacyjek w japończykach, po jakimś czasie się po prostu wyrabia blokada i nie odbija. Wyciągnięcie wkładki stacyjki to raptem kilka minut roboty, tylko małym śrubokrętem trzeba podważyć jego blokadę, śrub anty-kradzieżowych radzę nie ruszać, wiadomo dlaczego |
|
|
|
 |
TOA
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DOHC Sport '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 28 Skąd: D. G.
|
Wysłany: 28-11-2013, 23:00
|
|
|
Przyglądałem się stacyjce i jak się dobrać do wkładki i jedyne co stoi na przeszkodzie to immobilizer. Śruba mocująca jego obudowę jest od przodu i jak na mój gust to albo odkręcę całość (znaczy stacyjkę) albo trzeba zdemontować kierownicę aby mieć dojście do tej śrubki. Przydałaby się jakaś podpowiedź, może da się do tego jakoś inaczej dobrać.
A swoją drogą ciekawe dlaczego mi wołali za tą usługę takę kasę, jak się nie polepszy trzeba będzie poszukać jeszcze jakiegoś fachmana.
[ Dodano: 18-02-2014, 20:43 ]
Uzupełniając temat, zabiegi z WD40 i kompresorem rozwiązały problem, już dawno zapomniałem o zacinającej się stacyjce. Nawiązując do WD40 faktycznie na koniec czyszczenia użyliśmu jakiegoś specyfiku przeznaczonego do czyszczenia i smarowania zamków Sonax. |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 25-07-2014, 10:53
|
|
|
podłącze sie pod temat
u mnie sprawa wyglada tak, ze trzeba przekrecic kluczyk do oporu i mocno go przytrzymywac zeby odpalil
odpala dopiero jak sie go przekreci na maxa i trzyma w tej pozycji uzywajac dosyc duzej sily w stosunku do tego jak bylo kiedys
co to moze byc ? |
|
|
|
 |
|