Silnik 2.0 Did |
Autor |
Wiadomość |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 09-05-2018, 07:21 Silnik 2.0 Did
|
|
|
Witam, z racji że przesiadłem się po 10 latach z benzyny na diesla, i wogule jest to 1 mój diesel,w związku z tym mam kilka pytań.
1. Jakie paliwo tankujecie?
2. Czytałem na innych forach ,że np. dolewa się oleju 2t raz na 10 pełnych baków paliwa?Że niby smaruje to pompo wtryski w silniku?
3. Jak dbacie o silnik? Ja staram się zawsze po jeździe odczekać z 30 s. żeby turbina się schłodziła. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 09-05-2018, 12:20
|
|
|
paliwo lej normalne nie tam te niby lepsze
no moze nie na kazde ale co 2 wlej 10% oleju jadalnego to przeczysci caly uklad paliwowy
na zime zawsze wymieniaj filtr paliwa i sam dolej sobie depresator
pamietaj TO WAZNE zeby lac tam olej dostosowany do silnikow z popowtryskami
to chyba najwazniejsze co trzeba pamietac
ja nigdy nie mialem problemow z dieslem -ale jestem mechanikiem z zawodu wiec u mnie wszystko na tip-top jest robione |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 09-05-2018, 14:24
|
|
|
mam wlany olej castrol 5w30 do diesli. Taki zalali w arpolu mitsu w Toruniu. Teraz kupilem sobie i wlalem liqui moly do czyszczenia wtrysków. Czy ten pomysl z olejem jadalnym nie zaszkodzi? 10% to na pełny bak jakis 600ml. NIe za duzo? |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 09-05-2018, 14:54
|
|
|
10% na caly zbiornik to 6L
nic sie nie ma prawa stac
olej silnikowy do 2.0 DID musi miec norme VW 5050/50601/50700 |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 09-05-2018, 17:10
|
|
|
No nie wiem. Wszyscy się zżymają na 7% BIO w ON a radzisz jeszcze dolewkę kolejnych 10%?
Zły wpływ biododatków na wtryskiwacze i olej silnikowy jest przecież udowodniony. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 09-05-2018, 19:49
|
|
|
ja na samym ON kiedys jezdzilem i zrobilem na tym 150tys km
zadnego zlego wplywu
jako ciekawostke to tobie powiem ze tez mialem auto przerobione na wode ale niestety nie za bardzo i to nie pasowalo z roznych powodow
a te dodatki kupne to sa chemiczne srodki ktore maja zrec nagary
olej roslinny jest o wiele lepszy bo powoli to rozpuszcza miesza z tym i spala |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 10-05-2018, 08:26
|
|
|
Ja mam zalany Olejem Castrol Edge 5 w30 spełniającym normy 504.00-507.00 a więc nowszym olejem zalecanym do f. cz. stałych. Poprzedni właściciel miał na taki wymieniony. Czy przy następnej wymianie zmienić na tą norme 505.01? Czy już to zostawić. Czytam że aso stosuje ten olej co ja mam. Wbrew temu co pisze w instr. Jeszcze mam pytanie o dolewki bo widzę że w tych silnikach występują? Jak często dolewacie i ile? Ja mam narazie full na wskaźniku... |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 10-05-2018, 10:35
|
|
|
505.o1 jest to olej o siilnikow z pompa VP
a wiec nie nadaje sie do silnika z pompowtryskiem
jak najbardziej jest prawidlowy ten 504.00/507.00 |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 10-05-2018, 12:55
|
|
|
uf... czyli mam dobry |
|
|
|
 |
RAFGST
Forumowicz RAFGST
Auto: Mitusbishi Outlander II 2.0d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 80 Skąd: Świeradów Zdrój
|
Wysłany: 10-05-2018, 14:38
|
|
|
a w instrukcji jest napisane tak dla 2.0 did: " stosować olej silnikowy zgodny z poniższą klasyfikacją:
- modele 2000
"VW 50501/50601" to ten 50501 zły jest? |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 10-05-2018, 16:53
|
|
|
oleje z normą 502/505 były do wymian co 15kkm - również w VW. Przy przejściu na interwał 20kkm czy wg wskazań w VW należy lać 504/507 czyli LongLife. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 11-05-2018, 01:01
|
|
|
ja tam zawsze robie wymiane co 15000km
i nie tam jakies Longi tylko 5w40
a wynika to z temperatur ktore u nas sa latem (patrz tabela w linku ktory podalem)
Long Life latem jest praktycznie woda
w zwiazku z tym ze sam wymieniam olej to koszt razem z filtrami nie przekracza 150zl |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 11-05-2018, 08:32
|
|
|
Ja daje do wymiany mechaniorowi, ale mogę zmienić na ten 5w40? |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 11-05-2018, 11:46
|
|
|
mozesz
zreszta nie patrzcie na instrukcje gdzie pisza ze co 20tys czy 30tys (w innych autach) robicwymiane oleju
to nie sa auta gdzie silnik pracuje 13godz (jak w ciezarowkach)
generalnie jest zasada ze jak silnik jest czesto wystygany a pozniej na krotko odpalany to olej zienia sie czesciej nawet co 10tys
to wlasnie w tych warunkach olej starzeje sie najwiecej |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
|