 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Swap silnika 4g92 1.6 SOHC na 4g93 1.8 SOHC a ECU |
Autor |
Wiadomość |
systalon
Nowy Forumowicz SysTalon
Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 25 Skąd: Pomorza
|
Wysłany: 11-01-2018, 20:13 Swap silnika 4g92 1.6 SOHC na 4g93 1.8 SOHC a ECU
|
|
|
Witam,
krótko: Padł blok w mojej Carismie. Kupiłem inny silnik (miał być 1.6) , bardzo zadbany. Okazuje się jednak, że to 4g93 1.8 SOHC (napis na bloku). Nie opłaca mi się zwracać silnika sprzedawcy, więc chciałbym go założyć. Przypatrując się, zauważyłem różnicę w mocowaniu wspomagania kierownicy ( inne koło naciągacza paska) tylko nie wiem, czy to wina tego, że to 4g93, czy też tego, że ten silnik był z klimą, a mój owej nie posiada. Ale z tym nie będzie problemu dla mnie.
Główne pytanie brzmi: Czy podłączają ten silnik pod stary osprzęt z komputerem od 1.6 nie będzie problemu? Czy ktoś może miał podobną sytuację? W necie 1 piszą, że Ecu od 1.6 sam dopasuje odpowiednią mieszankę na podstawie wskazań czujników (Lambdy) dla silnika, drudzy zaś, że w ogóle nie zagada, bo wiązka inna. Jeszcze inni piszą, że będzie pracował, ale słabiej, bo przy " openloopie " ( dużym obciążeniu) ecu omija wskazania Lambdy i steruje silnikiem z wgranej mapy.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Pozdrawiam
[ Dodano: 01-02-2018, 21:27 ]
Przekładka wykonana już w zeszłą sobotę Otóż nie obyło się bez problemów - mocowanie wspomagania inne oraz rolka napinająca pasek wspomagania też ( odsadzenie o 3 mm za dużo, musiałem ztoczyć płaszczyznę, bo inaczej pasek spadałby), wydech też musiałem przedłużyć (cięcie i spawanie) o 2 cm, bo inaczej rura opierała się o miskę olejową przez co montaż był niemożliwy . Działa na PB i gazie jak trzeba.
Teraz tylko się zastawiam czy potrzebna mi wymiana komputera na taki z silnika 1.8? Przecież oba spalanie mają podobne, różnicę mocy czuć już teraz ( na odcinku 260m z silnikiem 1.6 rozpędzałem się do 100km/h, na 1.8 przy tej samej odległości już do ponad 110 km/h ).
Tylko sęk w tym, że wałki w głowicy się różnią, w 1.8 zawory są otwarte dłużej niż w 1.6 ( o około 30% ! ) pytanie więc czy ecu podaje wystarczającą ilość paliwa na ten silnik.... |
|
|
|
 |
|
|