Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie i nie trzyma obrotów na zimnym silniku.
Autor Wiadomość
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 12-02-2018, 17:47   Gaśnie i nie trzyma obrotów na zimnym silniku.

Jak tylko temperatur spada poniżej zera to trzeba dłużej kręcić żeby odpalił. Jak jest powyżej zera to odpala na dotyk. Niestety po odpaleniu nie trzyma obrotów tylko gaśnie. Jak go potrzymam na gazie to po około dwóch minutach już można zostawić na luzie i mimo obrotów około 500 jakoś chodzi. Jak temperatura dojdzie do połowy skali to już trzyma normalne obroty i jeździ bez problemu i na benzynie i na gazie. Podejrzewam czujnik temperatury ale nie chce w ciemno kupować. Może ktoś miał podobne przejścia.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-02-2018, 19:18   

Czujnik temperatury mozesz sprawdzić na kompie, przyjrzyj sie silniczkowi krokowemu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 12-02-2018, 19:35   

A ja podejrzewam instalację lpg.
_________________
zbychu74
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 12-02-2018, 20:01   

Krokowy z przepustnicą wymieniany w zeszłym roku. Ale jak poprzedni padał to na ciepłym silniku były wariacje nie na zimnym.
Gaz można wykluczyć. Jeździłem dwa dni z zakręconą butlą i było to samo.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 12-02-2018, 20:24   

rudi88 napisał/a:

Gaz można wykluczyć. Jeździłem dwa dni z zakręconą butlą i było to samo.

A to co innego.
Poszukaj w manualu jakie wartości oporności przy danej temperaturze powinien wskazywać czujnik i zmierz go multimetrem.
_________________
zbychu74
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-02-2018, 23:45   

rudi88 napisał/a:
Krokowy z przepustnicą wymieniany w zeszłym roku. Ale jak poprzedni padał to na ciepłym silniku były wariacje nie na zimnym.
Jak padł w pozycji wysunietej to na ciepłym bedzie pracowal stabilnie a na zimny bedzie mial problemy z odpalaniem i utrzymywaniem obrotów - kwestia sprawdzenia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-02-2018, 06:23   

Też bym zaczął od diagnostyki szczególnie, że wystarczający do tego interfejs to około 50zł. Warto sprawdzić jakie są wskazania temperatury na zimnym silniku, czy są zbierzne z temperaturą otoczenia oraz jak zachowują się korekty paliwowe podczas rozgrzewania się silnika do momentu kiedy silnik pracuje już stabilnie.
Warto też sprawdzić błędy silnika bo jak padł krokowiec to i odpowiedni błąd powinien się pojawić.
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 13-02-2018, 13:32   

Sprawdziłem dziś temperaturę i pokazuje na zimnym silniku taką jak na zewnątrz więc czujnik raczej odpada. Błędów nie ma ale jutro spróbuję zamontować stary krokowiec który został od poprzedniej przepustnicy.

[ Dodano: 14-02-2018, 11:27 ]
Założyłem dziś stary korkowiec który wymieniłem pół roku temu z przepustnicą i wszystko wróciło do normy. Jeszcze przez parę dni będę obserwował czy jest ok. Mam nadzieję że podziała trochę bo ceny używanych są chore.
Ciekawe że jeździłem tak z trzy tygodnie i żadnych błędów nie wywalił.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.