Gaśnie i nie trzyma obrotów na zimnym silniku. |
Autor |
Wiadomość |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 12-02-2018, 17:47 Gaśnie i nie trzyma obrotów na zimnym silniku.
|
|
|
Jak tylko temperatur spada poniżej zera to trzeba dłużej kręcić żeby odpalił. Jak jest powyżej zera to odpala na dotyk. Niestety po odpaleniu nie trzyma obrotów tylko gaśnie. Jak go potrzymam na gazie to po około dwóch minutach już można zostawić na luzie i mimo obrotów około 500 jakoś chodzi. Jak temperatura dojdzie do połowy skali to już trzyma normalne obroty i jeździ bez problemu i na benzynie i na gazie. Podejrzewam czujnik temperatury ale nie chce w ciemno kupować. Może ktoś miał podobne przejścia. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-02-2018, 19:18
|
|
|
Czujnik temperatury mozesz sprawdzić na kompie, przyjrzyj sie silniczkowi krokowemu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 12-02-2018, 19:35
|
|
|
A ja podejrzewam instalację lpg. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 12-02-2018, 20:01
|
|
|
Krokowy z przepustnicą wymieniany w zeszłym roku. Ale jak poprzedni padał to na ciepłym silniku były wariacje nie na zimnym.
Gaz można wykluczyć. Jeździłem dwa dni z zakręconą butlą i było to samo. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 12-02-2018, 20:24
|
|
|
rudi88 napisał/a: |
Gaz można wykluczyć. Jeździłem dwa dni z zakręconą butlą i było to samo. |
A to co innego.
Poszukaj w manualu jakie wartości oporności przy danej temperaturze powinien wskazywać czujnik i zmierz go multimetrem. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-02-2018, 23:45
|
|
|
rudi88 napisał/a: | Krokowy z przepustnicą wymieniany w zeszłym roku. Ale jak poprzedni padał to na ciepłym silniku były wariacje nie na zimnym. | Jak padł w pozycji wysunietej to na ciepłym bedzie pracowal stabilnie a na zimny bedzie mial problemy z odpalaniem i utrzymywaniem obrotów - kwestia sprawdzenia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-02-2018, 06:23
|
|
|
Też bym zaczął od diagnostyki szczególnie, że wystarczający do tego interfejs to około 50zł. Warto sprawdzić jakie są wskazania temperatury na zimnym silniku, czy są zbierzne z temperaturą otoczenia oraz jak zachowują się korekty paliwowe podczas rozgrzewania się silnika do momentu kiedy silnik pracuje już stabilnie.
Warto też sprawdzić błędy silnika bo jak padł krokowiec to i odpowiedni błąd powinien się pojawić. |
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 13-02-2018, 13:32
|
|
|
Sprawdziłem dziś temperaturę i pokazuje na zimnym silniku taką jak na zewnątrz więc czujnik raczej odpada. Błędów nie ma ale jutro spróbuję zamontować stary krokowiec który został od poprzedniej przepustnicy.
[ Dodano: 14-02-2018, 11:27 ]
Założyłem dziś stary korkowiec który wymieniłem pół roku temu z przepustnicą i wszystko wróciło do normy. Jeszcze przez parę dni będę obserwował czy jest ok. Mam nadzieję że podziała trochę bo ceny używanych są chore.
Ciekawe że jeździłem tak z trzy tygodnie i żadnych błędów nie wywalił. |
|
|
|
 |
|