Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przyspieszenie benzyna CVT
Autor Wiadomość
tomoman 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 163
Skąd: Skórzewo
Wysłany: 25-01-2017, 17:30   przyspieszenie benzyna CVT

To, że OIII nie jest demonem prędkości to wiadomo, ale też nie aspiruje do tego miana - podobnie zresztą jak inne SUVy w tej klasie i cenie. Zastanawia mnie jednak skąd różnice między katalogiem, a realnymi pomiarami przyspieszenia 0-100km. Zależnie od wersji językowej, w oficjalnych materiałach Mitsubishi mamy wartości 12 - 12,6s. Tymczasem w testach i filmach na youtubie wartości wynoszą od 10,5s (autocentrum) do 11,5s. Z ciekawości sam dzisiaj zrobiłem test i wynik wyniósł 11s automat. Tryb z napędem na przednią oś 4wd eco (ale nie z tym przyciskiem eco).

Skąd takie różnice? 2 sekundy to sporo, producenci raczej naciągają w drugą stronę.
 
 
_tm_ 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2017, 17:54   Re: przyspieszenie benzyna CVT

tomoman napisał/a:
To, że OIII nie jest demonem prędkości to wiadomo, ale też nie aspiruje do tego miana - podobnie zresztą jak inne SUVy w tej klasie i cenie. Zastanawia mnie jednak skąd różnice między katalogiem, a realnymi pomiarami przyspieszenia 0-100km. Zależnie od wersji językowej, w oficjalnych materiałach Mitsubishi mamy wartości 12 - 12,6s. Tymczasem w testach i filmach na youtubie wartości wynoszą od 10,5s (autocentrum) do 11,5s. Z ciekawości sam dzisiaj zrobiłem test i wynik wyniósł 11s automat. Tryb z napędem na przednią oś 4wd eco (ale nie z tym przyciskiem eco).

Skąd takie różnice? 2 sekundy to sporo, producenci raczej naciągają w drugą stronę.


A jak mierzyłeś ? Stoperem ? Wyłączałeś stoper przy 100km/h ? Liczniki przeważnie przekłamują trochę, więc bezpiecznie byłoby wyłączać przy 110km/h, bo to jest realne 100km/h.
_________________
Mitsubishi Outlander III Intense+ 2.0 MIVEC CVT 4WD
 
 
tomoman 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 163
Skąd: Skórzewo
Wysłany: 25-01-2017, 17:57   Re: przyspieszenie benzyna CVT

_tm_ napisał/a:
tomoman napisał/a:
To, że OIII nie jest demonem prędkości to wiadomo, ale też nie aspiruje do tego miana - podobnie zresztą jak inne SUVy w tej klasie i cenie. Zastanawia mnie jednak skąd różnice między katalogiem, a realnymi pomiarami przyspieszenia 0-100km. Zależnie od wersji językowej, w oficjalnych materiałach Mitsubishi mamy wartości 12 - 12,6s. Tymczasem w testach i filmach na youtubie wartości wynoszą od 10,5s (autocentrum) do 11,5s. Z ciekawości sam dzisiaj zrobiłem test i wynik wyniósł 11s automat. Tryb z napędem na przednią oś 4wd eco (ale nie z tym przyciskiem eco).

Skąd takie różnice? 2 sekundy to sporo, producenci raczej naciągają w drugą stronę.


A jak mierzyłeś ? Stoperem ? Wyłączałeś stoper przy 100km/h ? Liczniki przeważnie przekłamują trochę, więc bezpiecznie byłoby wyłączać przy 110km/h, bo to jest realne 100km/h.


Film sobie nagrałem, jakie to ma znaczenie, jeżeli nie tylko mi tak wychodzi, a autocetrum z profi sprzętem wyszło jeszcze lepiej.
 
 
_tm_ 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2017, 18:01   Re: przyspieszenie benzyna CVT

tomoman napisał/a:
a autocetrum z profi sprzętem wyszło jeszcze lepiej.


Jeżeli na profi sprzęcie wyszło im lepiej to ok, lepsze to niż pomiar na podstawie licznika. Masz jakiś link do tego testu ? Chętnie zobaczę.
_________________
Mitsubishi Outlander III Intense+ 2.0 MIVEC CVT 4WD
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 25-01-2017, 18:02   

Masa, przebieg krzywej momentu obrotowego, przebieg krzywej mocy,praca CVT, średnica kół, opory układu przeniesienia napędu, opór powietrza, rodzaj opon. Wpływ może mieć też jakość paliwa, czy stopień rozgrzania silnika.

Wlej na Shellu PB 100 , rozgrzeje silnik do temperatury roboczej , opróżnij cały samochód aby był w środku pusty i wtedy próbuj manetkami się pobawić. Obowiązkowo na 4WD AUTO
 
 
tomoman 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 163
Skąd: Skórzewo
Wysłany: 25-01-2017, 19:41   

Grimm napisał/a:
Masa, przebieg krzywej momentu obrotowego, przebieg krzywej mocy,praca CVT, średnica kół, opory układu przeniesienia napędu, opór powietrza, rodzaj opon. Wpływ może mieć też jakość paliwa, czy stopień rozgrzania silnika.

Wlej na Shellu PB 100 , rozgrzeje silnik do temperatury roboczej , opróżnij cały samochód aby był w środku pusty i wtedy próbuj manetkami się pobawić. Obowiązkowo na 4WD AUTO


4WD AUTO akurat da mniejsze osiągi niż 4WD ECO - tam moment obrotowy rozbijany jest na 2 osie (70/30), a przy 4WD ECO masz maks na jedną oś, chyba że złapiesz poślizg. Zresztą to czuć przy codziennej jeździe, na 4WD ECO samochód jest bardziej żwawy.

Mi chodzi o to, że wszyscy osiągają bez specjalnych udziwnień, na standardowym paliwie, na standardowych oponach, wyniki wyraźne lepsze niż podaje producent. Swoją drogą, na lepszym paliwie i przy użyciu manetek podejrzewam, że zejście poniżej 10s nie jest problemem.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 25-01-2017, 20:40   

Panowie, nie chce hejtować waszych aut, ale miałem okazję pojeździć trochę O3 z 2016 roku 2.0CVT i powiem Wam, że to jest jakiś dramat. Na lekkim wzniesieniu z prędkości 80km/h auto nie ma siłu przyspieszać, silnik wyje a prędkość rośnie w tempie 10km/h na minutę. Może mam błędne podejście bo na codzień jeżdż podłubanym O1T, może za dużo oczekuję, ale 10 lat temu można było zbudować SUVa o przyspieszeniu 7s do 100.

Auto jest całkiem ładne, ale właściwości jezdne emerytowozu.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
tomoman 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 163
Skąd: Skórzewo
Wysłany: 25-01-2017, 20:57   

W@sio napisał/a:
Panowie, nie chce hejtować waszych aut, ale miałem okazję pojeździć trochę O3 z 2016 roku 2.0CVT i powiem Wam, że to jest jakiś dramat. Na lekkim wzniesieniu z prędkości 80km/h auto nie ma siłu przyspieszać, silnik wyje a prędkość rośnie w tempie 10km/h na minutę. Może mam błędne podejście bo na codzień jeżdż podłubanym O1T, może za dużo oczekuję, ale 10 lat temu można było zbudować SUVa o przyspieszeniu 7s do 100.

Auto jest całkiem ładne, ale właściwości jezdne emerytowozu.


10 lat temu można było zbudować 2,5 tonowego SUVa, który ma setkę w 7s i żłopie 17 litrów diesla (Jeep GC) - ale co z tego, przecież nie o tym rozmawiamy. Nie mówiąc już o V8 Hellcat, ale to inna bajka.

Przy 2 litrowej benzynie z CVT bez turbo raczej nie oderwiesz się od ziemi, jeżeli się tego spodziewasz. Jak ktoś kupuje ten samochód z tym silnikiem, to wie, co kupuje. Wybiera z innych powodów, poza tym to co jest na rynku, w tej cenie i tej klasie, ma dokładnie takie same lub podobne osiągi. Mówimy o czymś zupełnie innym.
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-01-2017, 21:53   

Czy po zmianach z akcyzą pojawi się 2.4 na naszym rynku?
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2017, 16:12   

W@sio napisał/a:
to jest jakiś dramat.
Niestety :( , a wcale nie jest to tani samochód w wyższych wersjach.
 
 
_tm_ 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2017, 16:15   

W@sio napisał/a:
że to jest jakiś dramat


Oj, od razu dramat. Po prostu przyspieszenie naszych aut mierzy się klepsydrą, a nie stoperem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
_________________
Mitsubishi Outlander III Intense+ 2.0 MIVEC CVT 4WD
 
 
SK666 
Forumowicz


Auto: BYŁ:Outlander III Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 232
Skąd: SK
Wysłany: 29-01-2017, 20:46   

Z tym przyspieszeniem nie jest wcale tak źle. Brak szarpnięć i skoków obrotomierza, może wywołać złudne przeświadczenie, że auto nie jedzie. Do tego nieumiejętna obsługa, silnik ryczy i coś tu nie gra. W rzeczywistości samochód sunie do przodu i przyzwoicie nabiera prędkości. Zapoznani z CVT w większości są zadowoleni. Mam kolegę, który nie mógł się przekonać, sprzedał Mitsu i po kłopocie. Pisanie o "emerytowozie" jest lekko przesadzone. Z drugiej strony, jeśli miałbym dostojnie jeździć sobie na emeryturze takim autem z bezstopniową skrzynią biegów, to całkiem miła perspektywa. Kto chce rumaczyć, niech sobie kupi jakiegoś wymiatacza. :wink:
 
 
_tm_ 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2017, 12:31   

SK666 napisał/a:
Zapoznani z CVT w większości są zadowoleni.


Nikt nie twierdzi, że użytkownicy sa niezadowoleni. Zakładam, że każdy nabywca Outlandera z CVT był świadomy osiągów i charakterystyki tej skrzyni. W końcu od tego są jazdy próbne. Moja żona jest bardzo zadowolona z płynnej jazdy Outlanderem, a z kolei nie lubi jeździć moim samochodem (który pierwszą setkę robi w mniej niż połowa czasu potrzebnego na to Outlanderowi), bo twierdzi, że jej się niedobrze robi od gwałtownego przyspieszania. Każdemu wg potrzeb :mrgreen: .
_________________
Mitsubishi Outlander III Intense+ 2.0 MIVEC CVT 4WD
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 30-01-2017, 13:12   

Ten samochód powinien mieć wielką naklejkę na masce "zakaz wyjeżdżania poza miasto" bo przy wyprzedzaniu jest niebezpieczny dla życia lub zdrowia. A jeszcze z 5 osobami na pokładzie - samobójstwo.
 
 
sebowy 
Forumowicz

Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Wlkp
Wysłany: 30-01-2017, 20:39   

Grimm... no bez przesady :?
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.