Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma 1.8 GDI 2004 r.] Nie wchodzą biegi, kiedy redukuję
Autor Wiadomość
allmaz 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-05-2018, 20:49   [Carisma 1.8 GDI 2004 r.] Nie wchodzą biegi, kiedy redukuję

Witam,

Borykam się z dyskomfortem przy przełączaniu biegów na niższe. Podam po kolei tło sprawy.

Samochód jest u mnie od czerwca 2017. Po zakupie, przełączało się dokładniej (precyzyjniej), ale ciężko chodziła skrzynia. Moja dziewczyna nie mogła wcisnąć bieg.

Po tym pojechałem wymienić olej w skrzyni. Kiedy mechanik odkręcił korek, najpierw było słychać szypienie jak schodziło ciśnienie, a po tym olej wyleciał jak spod prysznica we wszystkie strony. Mechanik powiedział, że tak być nie powinno, no ale cóż. Wlaliśmy tam olej przekładniowy LIQUI MOLY Hochleistungs-Getriebeöl (GL4+) SAE 75 W-90, 1 litr. Nie pamiętam dokładnie ile mechanik wlewał, ale wydaje mi się, że poszła butelka 1 litr. Mi wydawało się, że tego nie wystarczy, ale mechanik powiedział, że jest ok.

Po wymianie oleju skrzynia zaczęła chodzić lekko, dwoma palcami można było wrzucić bieg. Strasznie się ucieszyłem!

Po jakimś czasie, zauważyłem, że przy próbie szybko zredukować bieg podjeżdżając do świateł nie mogę wcisnąć z łatwością 1-ke. Z czasem zaczął się problem 2-ką. Ale jak się zatrzymać całkowicie, to bieg wejdzie lekko.

Raz stojąc na światłach zacząłem wrzucać 1-luz-1-luz-1-luz-1-luz i wydało ze skrzyni szarpnięcie trrrr. To samo 2-luz-2-luz itd

W zimę i teraz, jak ruszam na zimno to przy przełączeniu się na 2-kę czuć na drążku skrzyni taki lekki dzynn, jak byś wypinał zatrzask.

Po porządnym rozgrzaniu się problem znacznie się zmniejsza.

Charakterystyczne jest to, że drążek skrzyni ma duży luz, jak na mnie.

Z grubsza nic się nie dzieje, jakoś jeżdżę już ponad pół roku. Mówiłem o tym mechaniku, on 2 razy wsiadał do samochodu i mówi, że nie widzi problemu. Według niego jest ok. Ja ten problem odczuwam nieregularnie przy każdej jeździe.

Ja już nie wiem co z tym robić. Po pierwsze nie wiem czy to groźne i czy mam czym się przejmować. Po drugie, znając, że mam skrzynię od Renault nie liczę na to, że wymiana na nową (jeżeli to w ogóle możliwe) coś da. Po trzecie, myślę, że chciałbym wymienić ją na jakoś lepszą i bardziej pancerną i przyjemniejszą - ale nie wiem czy się da.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 03-05-2018, 11:00   

allmaz napisał/a:
Kiedy mechanik odkręcił korek, najpierw było słychać szypienie jak schodziło ciśnienie, a po tym olej wyleciał jak spod prysznica

Na samej górze jest odpowietrznik skrzyni może zapchany
allmaz napisał/a:
Nie pamiętam dokładnie ile mechanik wlewał, ale wydaje mi się, że poszła butelka 1 litr

To stosunkowo za mało
allmaz napisał/a:
Charakterystyczne jest to, że drążek skrzyni ma duży luz, jak na mnie.

Sprawdz uchwyty przy skrzyni gdzie linki sa mocowane moga byc pękniete
allmaz napisał/a:
Po drugie, znając, że mam skrzynię od Renault

To skrzynia japońska
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
allmaz 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-05-2018, 20:59   

Dziękuję, Milo za odpowiedź
milo napisał/a:
Na samej górze jest odpowietrznik skrzyni może zapchany

Koniecznie sprawdzę, lecz przy wlewaniu nowego oleju problemu nie było. Ale zobaczę.

milo napisał/a:
To skrzynia japońska

A to ciekawa sprawa. Mnie przekonywano, że jeżdżę na Volvo V40 ze znaczkiem Mitsubishi, skrzynią od Renault. W Carisma GDI 2004 były rodzime skrzynie Mitsubishi?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.