 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Carisma 1.8 GDI 2004 r.] Nie wchodzą biegi, kiedy redukuję |
Autor |
Wiadomość |
allmaz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2017 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-05-2018, 20:49 [Carisma 1.8 GDI 2004 r.] Nie wchodzą biegi, kiedy redukuję
|
|
|
Witam,
Borykam się z dyskomfortem przy przełączaniu biegów na niższe. Podam po kolei tło sprawy.
Samochód jest u mnie od czerwca 2017. Po zakupie, przełączało się dokładniej (precyzyjniej), ale ciężko chodziła skrzynia. Moja dziewczyna nie mogła wcisnąć bieg.
Po tym pojechałem wymienić olej w skrzyni. Kiedy mechanik odkręcił korek, najpierw było słychać szypienie jak schodziło ciśnienie, a po tym olej wyleciał jak spod prysznica we wszystkie strony. Mechanik powiedział, że tak być nie powinno, no ale cóż. Wlaliśmy tam olej przekładniowy LIQUI MOLY Hochleistungs-Getriebeöl (GL4+) SAE 75 W-90, 1 litr. Nie pamiętam dokładnie ile mechanik wlewał, ale wydaje mi się, że poszła butelka 1 litr. Mi wydawało się, że tego nie wystarczy, ale mechanik powiedział, że jest ok.
Po wymianie oleju skrzynia zaczęła chodzić lekko, dwoma palcami można było wrzucić bieg. Strasznie się ucieszyłem!
Po jakimś czasie, zauważyłem, że przy próbie szybko zredukować bieg podjeżdżając do świateł nie mogę wcisnąć z łatwością 1-ke. Z czasem zaczął się problem 2-ką. Ale jak się zatrzymać całkowicie, to bieg wejdzie lekko.
Raz stojąc na światłach zacząłem wrzucać 1-luz-1-luz-1-luz-1-luz i wydało ze skrzyni szarpnięcie trrrr. To samo 2-luz-2-luz itd
W zimę i teraz, jak ruszam na zimno to przy przełączeniu się na 2-kę czuć na drążku skrzyni taki lekki dzynn, jak byś wypinał zatrzask.
Po porządnym rozgrzaniu się problem znacznie się zmniejsza.
Charakterystyczne jest to, że drążek skrzyni ma duży luz, jak na mnie.
Z grubsza nic się nie dzieje, jakoś jeżdżę już ponad pół roku. Mówiłem o tym mechaniku, on 2 razy wsiadał do samochodu i mówi, że nie widzi problemu. Według niego jest ok. Ja ten problem odczuwam nieregularnie przy każdej jeździe.
Ja już nie wiem co z tym robić. Po pierwsze nie wiem czy to groźne i czy mam czym się przejmować. Po drugie, znając, że mam skrzynię od Renault nie liczę na to, że wymiana na nową (jeżeli to w ogóle możliwe) coś da. Po trzecie, myślę, że chciałbym wymienić ją na jakoś lepszą i bardziej pancerną i przyjemniejszą - ale nie wiem czy się da. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 03-05-2018, 11:00
|
|
|
allmaz napisał/a: | Kiedy mechanik odkręcił korek, najpierw było słychać szypienie jak schodziło ciśnienie, a po tym olej wyleciał jak spod prysznica |
Na samej górze jest odpowietrznik skrzyni może zapchany
allmaz napisał/a: | Nie pamiętam dokładnie ile mechanik wlewał, ale wydaje mi się, że poszła butelka 1 litr |
To stosunkowo za mało
allmaz napisał/a: | Charakterystyczne jest to, że drążek skrzyni ma duży luz, jak na mnie. |
Sprawdz uchwyty przy skrzyni gdzie linki sa mocowane moga byc pękniete
allmaz napisał/a: | Po drugie, znając, że mam skrzynię od Renault |
To skrzynia japońska |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
allmaz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2017 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-05-2018, 20:59
|
|
|
Dziękuję, Milo za odpowiedź
milo napisał/a: | Na samej górze jest odpowietrznik skrzyni może zapchany |
Koniecznie sprawdzę, lecz przy wlewaniu nowego oleju problemu nie było. Ale zobaczę.
milo napisał/a: | To skrzynia japońska |
A to ciekawa sprawa. Mnie przekonywano, że jeżdżę na Volvo V40 ze znaczkiem Mitsubishi, skrzynią od Renault. W Carisma GDI 2004 były rodzime skrzynie Mitsubishi? |
|
|
|
 |
|
|