Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Panowie pomocy, coś stuka w okolicach skrzyni ,mostu
Autor Wiadomość
Zieta1995 
Nowy Forumowicz
Zieta1995

Auto: Mitsubishi Pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2018
Posty: 7
Skąd: Rzecko
Wysłany: 25-01-2018, 10:41   Panowie pomocy, coś stuka w okolicach skrzyni ,mostu

Witam was miłośnicy Pajero. Jestem nowym nabywcom tego otóż pojazdu . Mam problem . Przy oględzinach auta słyszałem stukanie gdy dodawałem gazu podczas jazdy i po zdjęciu nogi z gazu jest to samo . Gdy dodaję gazu delikatnie takiego stukania nie ma . Myślałem że to poduszka reduktora która wymieniłem na nową . . Ale to nie pomogło. Wszystkie poduszki są dobre . Pomyślałem sobie że może to być most . Kręciłem wałem i luzy są gdzieś 4mm w lewo i 4mm w prawo. Gdy kończy się ten luz to słychać takie lekkie puknięcie w moście i jest opór . Nie wiem od czego zacząć żeby nie wymieniać dobrych części na dobre. Zgody dziękuję i pozdrawiam. Dodam jeszcze że w terenie jest to praktycznie nie odczuwalne. Najbardziej odczuwam to jadąc asfaltem na 3,4,i 5 biegu
_________________
4x4 for life
 
 
dyzioo 
Forumowicz
Pozdro600

Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-01-2018, 22:40   

a krzyżaki nie mają luzów...?
pozdro600
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-01-2018, 07:32   

Zacznij od odkręcenia wału od mostu
I dopiero wtedy zacznij sprawdzać osobno most, a osobno krzyżaki

Jeśli masz skorodowane łożyskowanie krzyżaka tylnego, i nie pracuje prawidłowo to to stuknięcie o którym piszesz pochodzi najprawdopodobniej z niego a nie z mostu.

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 09-02-2018, 20:41   

U mnie takie stuki powodował przegub homokinetyczny przy reduktorze (występuje w wersjach 3d gdzieś od 1997r). Sprawdź też wszystkie gumy od wahaczy wzdłużnych). Jak dojdziesz do usterki to napisz.
 
 
flisak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-02-2018, 17:10   

Masz taki objaw przy napędzie na tył czy 4x4. U mnie idzie łomot przy 4x4 i obstawiam łańcuch reduktora. W związku z tym mam pytanie czy wie ktoś jak to jest z tymi łańcuchami? Mam 2,5TD 92r. e-pajero mają za 1200 Made in Taiwan, ale podobno do tego modelu idą 2 rodzaje. Czy to prawda? Może wiecie czy łańcuch w automacie jest taki sam jak w manualu? Reduktor do automata można kupić za 250zł a do manuala za 900zł.
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 16-05-2018, 22:02   

Wymiana wału z dobrym przegubem pomogła trochę ale nie do końca. Bicie dalej pozostało. Mi też się już kończą pomysły. Wymieniłem przy okazji konserwacji wszystkie tuleje na wahaczach wzdłużnych, poduszki skrzyni, poduszki pomiędzy karoseria a ramą, krzyżaki na obu wałach. Bicie jest lekko mniejsze jak włączę 4x4 Super Selekt.
Na moście luz około 7-9 mm i już mi ręce opadają. Gdzieś wyczytałem by zobaczyć luz na reduktorze w miejscu gdzie wpycha się tylny wałek, że może tam być wybite. Czy ktoś pomoże bo temat jest wkurzajacy i kilka razy powtarzany.
Może Zbyszek z e-pajero, wiem że dużo wie o naszych miśkach.

[ Dodano: 27-07-2018, 21:59 ]
Czesc. Wracam do tematu bo niemal rok trwały moje poszukiwania stukania przy ruszaniu i zmianie biegów. Jak pisałam wcześniej zmieniłem wszystkie poduszki, tuleje, tulejki,krzyżaki itd a problem pozostał mimo wyminy także wału tylniego. Dzisiaj przyszedł czas na olej w mostach, skrzyni i reduktorze. Jeszcze raz, za poradą wielu osób z forum odkręciłem tylny wał i puszczałem sprzęglo czy bicie jest czy nie. Po odkreceniu walu bicie ustało. Wiec podejrzenie na głowke mostu padło w 100%, myślimy że tylko to jeszcze nie zostało zmienione. Jakie zdziwienie nas nagle ogarnęło gdy kolega mechanik zauważył że śruba od drążka poprzecznego (Panharda) z prawej tylniej strony dotyka i ociera o wahacz wzdłużny tylni. Przycieliśmy fleksem wystający gwint śruby i po jeździe próbnej moje (marzenie 😀) sie ziściło i bicie ustało jak ręka odjał. Nie wiem czy poprzednik co je wymieniał źle obrócił ta srube czy była ona niedopasowana na dlugosc ale biła o wahacz wzdłużny i nikt tego nie zobaczył. Sam lezalem pod samochodem 100 razy, mechanicy od 4x4 i jeszcze paru co robili konserwację wraz z wymianą tulei w wahaczu i tego nie zauważyliśmy. Dopiero dzisiaj przypadkowo wielkie łał z radości 😀
Moze komuś też założono odwrotnie tą srube od tego drążka (bo tak jest najwygodniej ) a potem szukamy problemu tam gdzie nie powinno go być.
Jak coś niezrozumiale napisałem to chętnie pomogę wyjaśnić mój przypadek.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez szofer33 28-07-2018, 07:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 27-07-2018, 23:35   

szofer33 napisał/a:
... śruba od drążka poprzecznego (perharda) z prawej tylniej strony dotyka i ociera o wahacz wzdłużny tylni. Przycieliśmy fleksem wystający gwint śruby i po jeździe próbnej moje (marzenie 😀) sie ziściło i bicie ustało jak ręka odjał. Nie wiem czy poprzednik co je wymieniał źle obrócił ta srube czy była ona niedopasowana na dlugosc ale biła o wahacz wzdłużny i nikt tego nie zobaczył. Sam lezalem pod samochodem 100 razy, mechanicy od 4x4 i jeszcze paru co robili konserwację wraz z wymianą tulei w wahaczu i tego nie zauważyliśmy. Dopiero dzisiaj przypadkowo [edit] z radości 😀
Moze komuś też założono odwrotnie tą srube od tego drążka (bo tak jest najwygodniej ) a potem szukamy problemu tam gdzie nie powinno go być.
Jak coś niezrozumiale napisałem to chętnie pomogę wyjaśnić mój przypadek.
Pozdrawiam.


Śruba przy połączeniu drążka Panharda z mostem oryginalnie była montowana od strony wahacza poprzecznego. Odwrotnie włożona, musi :mrgreen: stukać o wahacz.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 28-07-2018, 06:43   

Masz racje, tak podają instrukcje i schematy.
Najbardziej jestem wkurzony na tego co mi wymieniał tuleje w wahaczu poprzecznym bo jak go zakładał z powrotem to powinien to zobaczyć ale jak widać teraz trudno o dobrych mechaników, którzy chcą pogłówkować, pomyśleć, posprawdzać itd. Najlepiej to wymieniać wszystko po kolei i robić to co każe zlecający robotę a najważniejsze że płaci.
Tak się teraz zastanawiam jak tą śrubę obrobić ale bez wyjmowania wahacza chyba się nie da tego zrobić?
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.