Interfejs diagnostyczny - Outlander II ? |
Autor |
Wiadomość |
jakobi78
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2010 2.2 156 kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2021 Posty: 21 Skąd: Fyllingsdalen
|
Wysłany: 05-09-2021, 10:17 Interfejs diagnostyczny - Outlander II ?
|
|
|
Chciałem wznowić temat, bo nie znalazłem odpowiedniego i aktualnego wątka.
Szukam dobrego interfejsu diagnostycznego do Outlandera II, tak do okolo 600 zl.
Ktoś doradzi coś. Znalazlem na razie takie które wygladają rozsądnie:
DELPHI DS150E
MAXIECU
Ten drugi wyglada na orginalny ze wsparciem. Delphi niestety w rozsadnej cenie to podrobka, choć pewnie działajaca .
Ogolnie zależy mi na takich funkcjach jak:
- podgląd i kasowanie błędów,
- podgląd danych bierzących i opcja rejestracj iw trakcie jazdy,
- kasowanie inspekcji i serwisu, jak kasowanie przy wymianie oleju, czy płynu do DPF,
- ogólna diagnostyka i podgląd danych> jak poziom zapchania DPF, ilość płynu DPF, Klima ciśnienia, powód pojawienia sie np. komunikatu check ASC , lub DPF system.
Nie chodzi mi o zmiany w systemie, ale głównie o diagnostykę i monitoring, tak aby wiedziec co naprawiać jeśli coś się zadzieje.
Możecie coś polecić z własnych doświadczeń? |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 06-09-2021, 19:21
|
|
|
Maxiecu najgorsze gowno
Kupilem i okazalo sie ze nie moge sprawdzic tryskow w jakim sa stanie
Pisalem do nich i odpisali mi ze nie sa w stanie tego zrobic by dzialalo pod Mitsubishi
Reszte danych to sobie sprawdzam darmowym programem na telefonie
Sprawdzic tam tez moge bledy i skasowac je |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 08-09-2021, 22:09
|
|
|
Byś musiał wejść w kontakt z kimś kto ma lub handluje interfejsem lexia/diagbox.
Możesz też podjechać do najbliższego ASO Peugeot/Citroen i zapytać - ludzie często korzystają z ich usług bo są tańsi niż Mitsu.
Pewno cały hardware/software jest tożsamy z tym w O2 z silnikiem 2.2 HDI. No ale trzeba sprawdzić bo z politykami firm jest różnie.
Mam to i używam z powodzeniem z moim 4007 (oczywiście taki z Allegro).
Ten interfejs + program diagbox robi wszystko to o czym piszesz i więcej. |
|
|
|
 |
kopras75
Forumowicz
Auto: Citroen c crosser 2.2hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2016 Posty: 37 Skąd: Villemombl/Plock
|
Wysłany: 10-09-2021, 10:04
|
|
|
Witam ja kiedyś miałem fiata ulyssa i podłączałem go przez diagboxa jako peugeot 807 i wszystko działało tylko że fiat to podzespoły peugeot a tu jest odwrotnie ale warto spróbować |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
|
|
|
 |
jakobi78
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2010 2.2 156 kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2021 Posty: 21 Skąd: Fyllingsdalen
|
Wysłany: 14-09-2021, 08:04 Interfejs diagnostyczny - Outlander II
|
|
|
Zakupiłem Delphi i powoli testuję:
Jak na razie interfejs wygląda że działa, choć dopiero zacząłem zabawę:
Widac dane bierzace i bledy w systemie. Jak na razie znalacłem jeden stary błąd utraty pozycji kierownicy. Podczas jazdy mogłem sprawdzać pozycje kierownicy i oglądać wykres.
Widać również poziom zapełnienia DPF, poszczególne dane systemowe.
Jeszcze nie zagłębiałem się dalej, widziałem że można zainicjować procedurę wypalania.
Muszę jeszcze zainstalować kartę SD, żeby rejestrować dane w trakcie jazdy. |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-12-2021, 01:19
|
|
|
Temat dość stary, ale myślę, że ciągle aktualny. Nabrałem trochę doświadczenia, także je opiszę.
Jaki interfejs diagnostyczny?
To zależy od wiedzy i umiejętności. Dla "zwykłego" użytkownika polecam ELMa 327 (połączenie ze smartphonem).
Różnice między modelami są kosmetyczne. Jeden wyłącza się sam, drugi nie. Jeden jest na wi-fi (iOS) inny na BT 4.0, 5.0 (androdi). Do tego program typu Car Scaner - wersja płatna kosztuje 20ziko.
Plusem jest to, że tymi pipsztykami nic nie popsujemy. Ot pokaże błędy, które i tak trzeba odpowiednio zdiagnozować. To, że pokaże błąd czujnika nie znaczy wcale, że ten czujnik jest uwalony, ale podstawy do szukania przyczyny błędu już są.
Jeśli ktoś już posiada troszkę więcej wiedzy, to może zakupić (połączenie z laptopem):
- Maxiecu - szybki, polski i oryginalny. Można dużo sprawdzić. W moim przypadku wskazał błąd konkretnego podzespołu, gdzie ELM wykazywał kilka. Możliwa zmiana wartości kontroli serwisowej. Dużo testów. Niestety nie można podejrzeć wartości każdego z wtryskiwaczy w O2 2.0 BSY. Można sprawdzić DPF, wypalić oraz podejrzeć wiele parametrów, które można zobaczyć na stronie.
- klon Delphi (np. multidiag) i do tego programy (zapewne z promocji) 2017.3, WOW! - podobne możliwości jak wyżej, też nie można sprawdzić konkretnych wtrysków. Interfejs raczej wolniejszy od maxiecu. Natomiast program WOW! jest mega. Są tam nawet podane momenty dokręcania poszczególnych śrub np. w silnku (kolega pokazywał ).
- kabel miniVCI i rosyjski program MMCoding Writer - dobra rzecz dla tych, którzy nie mają MMCSa, ale ostrożnie - to jak stąpanie po polu minowym.. W tym programie można nawet zmienić VIN pojazdu, więc zastanówcie się, czy czujecie się na siłach na zabawę w takim sofcie.
Dlaczego, jak ktoś posiada już jakąś wiedzę? Ponieważ tymi interfejsami można już namieszać z powodu możliwości kodowania, kalibracji i edycji ETACSa, a tym można już coś spitolić...
Sam to zrobiłem. Odpaliłem poprzez Maxiecu kalibrację czujnika położenia kierownicy. Przypadkowo, bo chciałem sprawdzić tylko, jakie jest ustawienie.
Niestety program ten nie informował jakie trzeba spełnić warunki żeby to zrobić. W związku z tym, że ich nie dopełniłem, to kalibracja nie została ukończona. Przez co wywalało błędy ABS i kontroli trakcji. Cały czas napierdzielał błąd dźwiękowy. Ogólnie niewesoło. Wszystkie wspomagacze wyłączyło i dalsza jazda wg. komputera powinna zostać przerwana.
Odpaliłem 2017.3 na multidiagu - nie udało się skalibrować. Przy okazji przetestowałem ABS. Odłączyłem aku, zrobiłem ponownie, ale lipa..
Dopiero udało się skalibrować za pomocą WOW! (u zmajomego, rzecz jasna )
Natomiast jeśli chodzi o MMCoding Writer - tutaj nie polecam tego komuś, kto totalnie się nie zna i chce się pobawić. Tym programem można naprawdę wiele, zapewne nawet UWALIĆ ETACSa. Ponieważ nie miałem MMMSa i chciałem móc ustawić sobie samozamykanie drzwi oraz lusterek, to sięgnąłem po ten program. Jest naprawdę niezły, bo stricte do mitsu ale grzebiąc w nim trzeba uważać.
Cieszę się jednak, że go ogarnąłem, bo jeśli wierzyć opcjom, które w nim widziałem po zaczytaniu danych z etacsa, to mój OTII miał wyłączoną opcję otwarcia zamkniętych drzwi podczas wypadku. Aktywowałem ją dopiero poprzez ten program. Dodałem jeszcze przy okazji zamknięcie drzwi przy prędkości 20km/h. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 09-11-2022, 00:50
|
|
|
msokol a masz jakiś opis do tego MMCodingwriter? Szukałem ustawienia aby szyberdach sie zamykał z pilota. Tylko, że ja mam OIII PHEV
Może wiesz co zrobić aby to ustawić? |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-11-2022, 22:14
|
|
|
mohinder, W O2 trzeba zmienić pozycję 35. Sun Roof Type z S2 na S1 |
|
|
|
 |
Gac3k
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2 di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2022 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-11-2022, 11:53
|
|
|
A jakie są możliwości MUT-III ? Widzę na Ali są takie moduły. Do tego Mini VCI ? |
|
|
|
 |
konradkry
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 21 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-11-2022, 21:32
|
|
|
Hej
A macie może opis kodowan .
Bo opis wer a wer b dużo nie mówi. |
|
|
|
 |
Marek Geppart
Nowy Forumowicz Zwierzak
Auto: outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2022 Posty: 4 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 02-07-2023, 11:05
|
|
|
Czesc wam. A ja mam taki problem ze na wolnych obrotach mój misiek chodzi nie fajnie. Podejrzenie padlo na wtryski ale juz kilka komputerow nie moglo sie polaczyc tak aby pokazac pracę wtrysków. Silnik to 2.0 did. Mial tak ktoś lub wie ktoś co z tym fantem? |
|
|
|
 |
lukanio
Forumowicz
Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2018 Posty: 85 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-10-2023, 11:43
|
|
|
Marek Geppart napisał/a: | Czesc wam. A ja mam taki problem ze na wolnych obrotach mój misiek chodzi nie fajnie. Podejrzenie padlo na wtryski ale juz kilka komputerow nie moglo sie polaczyc tak aby pokazac pracę wtrysków. Silnik to 2.0 did. Mial tak ktoś lub wie ktoś co z tym fantem? |
Mam to samo podobno nie da się zaczytac korekcji wtrysków w bsy po 2010r, nie wiem jaki masz motor. U mnie z tym samym problemem jeździłem i każdy mówi wtryski a mam 130tys najechane. Pojechałem od kolesi od regeneracji udało mu się sprawdzić ogólne cisnienie, przejechał się i samochód jeździ, powiedział że jak mnie swędzi 4 koła to mogę robić wtryski. On by szukał przyczyny w dolocie lub egr. U mnie telepie lekko buda na wolnych i jak załącza się spręzarka. Jeżdzę już rok i czekam aż się zepsuje całkiem bo nie ma nikogo w pobliżu co się zna na ych autach. Wszyskie dobre magiki jak tylko kompa i pokaże błędy |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 06-11-2024, 07:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Grzegorzjak1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2021 Posty: 7 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 05-11-2024, 16:10
|
|
|
I co może ktoś już coś wie o tym szarpaniu ? Mam to samo i żaden mechanik nie wie co to. Wolne obroty i telepie . |
|
|
|
 |
|