 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] przeszczep |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek śląsk
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 2 Skąd: rybnik
|
Wysłany: 18-02-2018, 21:02 [Cari 1.8 GDI] przeszczep
|
|
|
witam was serdecznie jestem posiadaczem m. carismy i mam takie pytanie a mianowicie chciałbym wymienić silnik na mocniejszy mam cari po lifcie 1,8 gdi i zastanawiam cię czy można przeszczepić inny i czy jest bardzo dużo przeróbek prosze o pomoc!!!!???? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-02-2018, 21:50
|
|
|
2,5 V6 z Gala, powinien pasować do Twojej skrzyni a zawieszenie silnika jak i elektrykę musisz przerabiać. Z 2.0 chyba powinno być podobnie tylko pewnie zajmie mniej miejsca niż 2,5. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 19-02-2018, 01:54
|
|
|
Gra IMHO nie warta świeczki, no chyba, że naprawdę nie masz co zrobić z pieniędzmi, a czujesz taki sentyment do tej Carismy, że nie zmienisz jej na żadne inne auto
Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest po prostu sprzedaż Cari, a kupno innego, mocniejszego auta, bo koszt takiego swapa (o ile ma być robiony z sensem) będzie naprawdę spory.
Do silników podanych przez plecho1 można dopisać 2-litrówki z Volvo S40/V40 (ta sama płyta podłogowa co Carisma), ale nie wiem, jak to wygląda od strony technicznej. Ponoć się da.
krzysiek śląsk napisał/a: | czy jest bardzo dużo przeróbek |
Sporo, i to dość kosztownych, plug and play się niestety nie da. . Silnik + opcjonalnie skrzynia, możliwe, że trzeba będzie przerabiać mocowania. Wymiana/przeróbka elektryki i elektroniki. Możliwe (tutaj strzelam), że ze względu na inna wagę silnika trzeba będzie przerabiać/wzmacniać, a potem ustawiać zawieszenie. Dodatkowo ja osobiście przy swapie przerobiłbym (wzmocnił) układ hamulcowy.
A i tak z Carismy nie zrobisz Veyrona |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
krzysiek śląsk
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2018 Posty: 2 Skąd: rybnik
|
Wysłany: 19-02-2018, 18:25 tempomat
|
|
|
może faktycznie macie racje. Edit! |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 19-02-2018, 20:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
systalon
Nowy Forumowicz SysTalon
Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 25 Skąd: Pomorza
|
Wysłany: 20-02-2018, 21:57
|
|
|
Dodam tylko od siebie, że mam za sobą swapa z 1.6 na 1.8 SOHC. Niby Plug&play, niestety jest inaczej:
- Inne frezy na tarczy sprzęgła
- Inne mocowanie docisku sprzęgła
- Mocowanie Wspomagania kierownicy także
- Odsadzenie rolki napinającej pasek od wspomagania także inne, ( trzeba było zeszlifować płaszczyznę o około 3mm, inaczej pasek mógłby spadać)
- Wydech dłuższy w części pionowej ( logiczne, przecież blok wyższy) trzeba było ciąć i spawać na nowo.
- inny troszkę kolektor dolotowy, przełożyć musiałem z 1.6
Jedyne P&P to komputer i wiązka w moim przypadku, bo oba silniki były na fajkocewkach i mocowania i skrzynia po wymianie zestawu (koło zamachowe, docisk, tarcza).
Tak czy owak, trochę pracy było. A to nic w porównaniu z swapem na zupełnie inny silnik. |
|
|
|
 |
|
|