Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wieczny problem - hamulec ręczny
Autor Wiadomość
nubi 
Mitsumaniak
03556/KMM


Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 70
Skąd: LU
Wysłany: 05-04-2018, 19:14   wieczny problem - hamulec ręczny

Cześć.
Jesienią jeszcze jako tako działał , teraz słabiuteńko i chyba jedno koło.

Chciałem zapytać czy są tam jakieś typowe usterki np. wyciągające się linki, rdzewiejące uchwyty, itp., czy trzeba "jak zwykle" szykować się na jakiś typowy element,
no i czy często trzeba zajmować się ręcznym (co roku?) , gdyż wyszukiwarka zwróciła 0 wyników na słowo "ręczny" - to chyba nie jest częsty temat?

Nie miałem jeszcze okazji zaglądać w koła. Zapytać chyba nie szkodzi o doświadczenia?
2.0 Sport ,2004
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-04-2018, 19:30   

W sumie ja dość często podciągam ręczny. Są chyba 2 teorie:
- ja przy wymianie kół zawsze i tak wyciągam tylne klocki czyszczę i smaruje więc podciągam też śrubokrętem regulator ręcznego (zaślepka gumowa jest na powierzchni styku z kołem i pod nią jest regulator) tak żeby nie obcierało lub delikatnie wtedy na pierwszym lub drugim zębie już mocno hamuje.
- podobno można kręcić śrubką pod dźwignią ręcznego bez rozkręcania tunelu środkowego ale nie stosowałem tej metody.

Jeśli Ci hamuje jedno koło to może świadczyć o awarii bo pod dźwignią ręcznego jest takie cięgno które równoważy siłę na prawe lub lewe koło. Jak linka lub coś innego popuściło na jednym kole to wtedy dźwignia pójdzie dużo wyżej.
 
 
nubi 
Mitsumaniak
03556/KMM


Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 70
Skąd: LU
Wysłany: 05-04-2018, 19:46   

Tak, dźwignia jest już wysoko, stanowczo za wysoko. To cięgno to pewnie takie -I:=
OK, czyli najczęściej to tylko naciąganie linek - wnioskuję.
dziekuję
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-04-2018, 21:32   

Możliwe, ale pewnie same okładziny też się zużywają.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-04-2018, 21:48   

nubi napisał/a:
no i czy często trzeba zajmować się ręcznym (co roku?)

Nie zaszkodzi. Ten typ tak ma. Ogólnie całe hamulce w naszych miśkach wymagają szczególnej troski. Raz na jakiś czas warto wszystko rozebrać, wyczyścić i wymienić co trzeba - szczególnie z tyłu.
nubi napisał/a:
gdyż wyszukiwarka zwróciła 0 wyników na słowo "ręczny" - to chyba nie jest częsty temat?

To wina wyszukiwarki - ogólnie kuleje
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=104299
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 05-04-2018, 23:10   

Ręczny reguluję ze dwa razy w roku. Miska mam 7 rok i okładziny od kupna te same, tarczo-bębny raz zmieniane. Podciąganie na lewarku przydaje się jak na szybko trzeba poprawić ręczny ale jak już jest duży luz lub nie bierze któreś koło to trzeba podkręcić na samo regulatorach.
Ja ręcznego używam co dzień zarówno do parkowania jak i do nawrotek i nigdy w lancerku nie było problemów.
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 06-04-2018, 06:47   

nubi napisał/a:
T
OK, czyli najczęściej to tylko naciąganie linek - wnioskuję.


Nie . Wręcz przeciwnie ten zabieg nic skutecznego nie wniesie do poprawności działania tego systemu ham .
Tylko przy dźwigni to regulują pseudomechanicy i jeszcze chcą by im za to zapłacić.

najpierw kontrola linek, czy pancerz linki cały , nie popękany , nie spuchnął gdzieś w którejś podtrzymce , czy pancerz nie wpadł do środka tarczobębna ,demontaż tarczobębnów , kontrola samoregulatorów , jak sprawne mają same regulować bo sama nazwa nawet na to wskazuje , mają być czyste bez korozji , obracać się bez problemów , spr, stan szczęk i max DIA tarczobębna .
Żeby kupić to co trzeba trzeba najpierw zdiagnozować by nie kupować za dużo i niepotrzebnie lub kupić wszystko nowe i zrobić jak należy .
Jeśli ktoś używa ręcznego tylko jako hamulca postojowego to zużycie okładzin jest praktycznie zerowe .Wszelkie wydziwiasy na ręcznym to osobna sprawa .
Nieużywany ręczny koroduje , a jak nie działa to np zablokuje się wtedy nie wróci któraś szczęka i zetrzesz ją podczas jazdy , nieużywany koroduje ale użyty na dłużej jeszcze gorzej , wszelkie postoje komisowe itp historie bardzo sprzyjają awarią układów ham. postojowych jak i ham. roboczego .Szczęka mogła się zetrzeć lub przykleić do tarczobębna i odklei się okładzina , zmieli ją tam i już nie ma co hamować .
Dla mnie diagnozy tego typu są bez sensu , żeby leczyć trzeba przecież zbadać-zobaczyć-dotknąć .
W samym systemie bębnowym ta sama szczęka hamuje jako ham. roboczy i postojowy dlatego szybciej się to zużywa .
Jeśli już wszystko mamy w porządku naprawione czy wymienione ręczny regulujemy na samoregulatorach , jeśli przy kole zrobisz poprawnie przy dźwigni nie powinieneś mieć nic do szukania ,tam się popuszcza do wymiany linek i na popuszczonym się powinno regulować , ręczny ma być skuteczny a to czy on jest na 2, 3 entym z kolei ząbku to indywidualne upodobania , diagnosty np. nie interesuje jak wysoko jest wajcha ma trzymać.Jest żyleta na 3 to dobrze jest prawie w pionie też podbije pod warunkiem że trzyma , choć osobiście uważam że ten 3 ząbek to poprawne i wygodne rozwiązanie .
Na końcu długość linek to już tylko ewentualna korekta a nie podstawowa regulacja .
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.