Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodnica klimatyzacji 1.8 GDI 01r
Autor Wiadomość
dzemik 
Nowy Forumowicz

Auto: M Carisma 1.8GDI Avance Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 20-04-2018, 00:18   Chłodnica klimatyzacji 1.8 GDI 01r

Przymierzam się do wymiany chłodnicy od klimatyzacji i uszczelnienia łączeń na osuszaczu itp.
1. O czym mam wiedzieć i jak dokładnie są połączone ze sobą rurki?
2. Są między nimi oringi gumowe czy miedziane?
3. Trzeba rozbierać cały przód czy można jakoś sprytnie od góry wszystko wyjąć?
4. W ogóle to jak się ma chłodnica klimy od chłodnicy silnika? Są zintegrowane czy to dwa osobne komponenty?
Z góry dzięki za info. :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-04-2018, 06:13   

Odpowiem na najprostsze pytanie 4 :)
Są to dwie osobne chłodnice, wyciągałem kiedyś chłodnicę silnika.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-04-2018, 07:09   

Układ musi byc oprózniony przed demontazem, osuszacz w takim przypadku sie wymienia, rurki są skręcane, są na nich specjalne oringi - odporne na czynnik chlodniczy, wymiane chlodnic robisz bez wiekszych demontaży, co najwyzej atrape trzeba zrzucić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dzemik 
Nowy Forumowicz

Auto: M Carisma 1.8GDI Avance Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-04-2018, 15:14   

robertdg napisał/a:
Układ musi byc oprózniony przed demontazem, osuszacz w takim przypadku sie wymienia, rurki są skręcane, są na nich specjalne oringi - odporne na czynnik chlodniczy, wymiane chlodnic robisz bez wiekszych demontaży, co najwyzej atrape trzeba zrzucić


Właśnie jest opróżniony bo ucieka czynnik przez chłodnice i łączenie przy osuszaczu.
Dobrze, czyli muszę zakupić komplet chłodnica i osuszacz. Czy można kupić używaną chłodnice szczelną czy graniczy to z cudem? Jeśli chodzi o osuszacz to wiem, że musi być nowy.
Nie dokładnie rozumiem "rurki są skręcone. są na nich specjalne oringi". Mogę prosić o więcej szczegółów? :P
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-04-2018, 19:45   

Rurki sa skrecone na srubki do chlodnicy i do osuszacza a na rurkach znajduja sie oringi, dlaczego oringi sa specjalne bo sa odporne na czynnik chlodniczy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dzemik 
Nowy Forumowicz

Auto: M Carisma 1.8GDI Avance Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-04-2018, 15:57   

A jeśli chodzi o wymiary tych oringów to mogę z aukcji na allegro kupić zestaw np od R1 - R18? Szukałem w manualu ale były tylko numery kodowe orignów, a nie mogę znaleźć wymiarów.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-04-2018, 16:20   

Oringi katalogowo oznaczane sa numerem OEM i praktyczbie malo spotykane sa jego wymiarówki, czy typowe wymiary metryczne będą zgodne, nie jestem pewien, ale zawsze lepsze takie zabezpieczenie niż zadne, jezeli masz w okolicy jakies centrum uszczelnien to mozesz sie dowiedziec czy maja oringi pod układy klimatyzacji, wtedy kupisz za kilka zlotych takie jakie Ci potrzebne.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dzemik 
Nowy Forumowicz

Auto: M Carisma 1.8GDI Avance Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-04-2018, 21:50   

Mam problem z tym, że działa mi klima, ale jak włączę przycisk AC to włącza mi się sprężarka oraz dwa wiatraki. Powinny tak działać ciągle nawet na zimnym silniku czy w cyklach np: 10sec ON, 30sec OFF? :)
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 30-04-2018, 23:27   

Zrobiłeś research?
Jak to kosztowo wygląda?
Chłodnia klimatyzacji+osuszacz+rurki+oringi.

Stoję przed podobną decyzją i nie wiem na jaki koszt się przygotować.
Zapytam ile czynnika chłodzącego wchodzi do klimy w Carismie 1,8 GDI, który jak wiadomo (za sprawą eurokołchozu) podrożał razy kilka.

Ogólnie w Carismie jest dobra klimatyzacja, która jest wydajna czy raczej słaba?
Pytam bo dobra u mnie nigdy nie była, a teraz już w ogóle jej nie ma i się zastanawiam czy warto wkładać pieniądze w to...
 
 
dzemik 
Nowy Forumowicz

Auto: M Carisma 1.8GDI Avance Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-05-2018, 17:32   

thefirm napisał/a:
Zrobiłeś research?
Jak to kosztowo wygląda?
Chłodnia klimatyzacji+osuszacz+rurki+oringi.

Stoję przed podobną decyzją i nie wiem na jaki koszt się przygotować.
Zapytam ile czynnika chłodzącego wchodzi do klimy w Carismie 1,8 GDI, który jak wiadomo (za sprawą eurokołchozu) podrożał razy kilka.

Ogólnie w Carismie jest dobra klimatyzacja, która jest wydajna czy raczej słaba?
Pytam bo dobra u mnie nigdy nie była, a teraz już w ogóle jej nie ma i się zastanawiam czy warto wkładać pieniądze w to...


-Chłodnica klimy + osuszacz (nowe)- 323zł
-Oringi do klimy - 32,59zł
-Nabicie 100zł (po znajomości)
-filtr kabinowy + odgrzybiacz około 70zł

Rurek nie wymieniałem bo mam w dobrym stanie.
Po tylu latach już się nie nabija książkowej ilości. Powiem tak: znajomy co się zna dobrze powiedział, że w osuszaczu te okienko co jest to zbawienie. Nabija się wtedy tyle czynnika, żeby przy normalnej pracy klimy nie było w niej bąbelków.
Jak dla mnie, gdy nigdy nie miałem klimy to jestem bardzo zadowolony. Leci miły chłód, nie mierzyłem jeszcze ile stopni, ale daje radę. ;) Rurka w komorze silnika co idzie do skraplacza lekko się szroni. Warto w to zainwestować raz a porządnie. Polecam jeszcze wymienić uszczelki w kompresorze (czego ja nie zrobiłem) i mi się "poci". Rok potrzyma, ale lepiej zrobić. ;)

Co do działania w cyklach- już jest ok. Po prostu musiało pochodzić troszkę i się ogarnęło. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.