[EA2A/W 2.0] Blokowanie Silnika przy odpalaniu. |
Autor |
Wiadomość |
kamilxw3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0B+G 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-01-2019, 15:04 [EA2A/W 2.0] Blokowanie Silnika przy odpalaniu.
|
|
|
Witam Wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem w posiadaniu galanta 2.0 B+G
Kiedy próbowałem odpalić auto na zimnym było wszystko okey. Po zaledwie 100m od bramy podwórka nagle zapalił się CHECK ENGINE postanowiłem że zawróce na podwórko i tak też zrobiłem. Po zgaszeniu silnika próbowałem go odpalić i się udało na około 2sec i sam zgasł. Od tamtej pory nie chce zapalił na kablach ani z popychu. Coś blokuje silnik przy próbie odpalenia.
Jeszcze mi się przypomniało. Na sekundę przed włączeniem się check engine usłyszałem takie cichutkie pstryknięcie pod maską ale silnik pracował normalnie.
Sprawdziłem potem czujnik wału, immo, przewody wysokiego napięcia,rozrząd nie jest przesunięty,pompę paliwa i wszystko jest okey. Nie mam pomysłu co jeszcze mogło zawinić i prosił bym o pomoc albo jakąś podpowiedź.
Dodam tylko że około tydzień wcześniej wymienione zostały świece, cewki i uszczelka pokrywy zaworów.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
karino
Forumowicz KARINO

Auto: ELIPSE CROSS, GALANT EA 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 14-01-2019, 15:24
|
|
|
a co to znaczy blokuje ? nie chce tylko odpalić ? błędy checka sprawdziłeś ? może czujnik wałka rozrządu.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-01-2019, 11:19
|
|
|
Jak sprawdziłeś czujnik wału? Mógł pęknąć pasek balansowy i uszkodzić czujnik wału. |
|
|
|
 |
kamilxw3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0B+G 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-01-2019, 12:59
|
|
|
Panowie gratulacje. Trafiliście w 10-tke. Czujnik wałka rozrządu do wymiany. Ale jest inny problem bo okazało się że jednak rozrząd się przesunął tylko ja po prostu źle spojrzałem. Teraz będzie walka o silnik ale pozostawiam to już w rękach mechanika. Mam nadzieję że nie stało się tam nic groźnego typu spotkanie tłokow z zaworami
[ Dodano: 17-01-2019, 13:02 ]
Jak będę już wiedział coś więcej to dam znać.
Dzięki za pomoc
P. S Wcześniej nie mogłem sprawdzić błędów bo niestety nie mam komputera |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-01-2019, 13:13
|
|
|
kamilxw3 napisał/a: | P. S Wcześniej nie mogłem sprawdzić błędów bo niestety nie mam komputera |
W Twoim roczniku wystarczy kawałek drucika w gnieździe diagnostycznym . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
karino
Forumowicz KARINO

Auto: ELIPSE CROSS, GALANT EA 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 17-01-2019, 13:38
|
|
|
jakbyś troszkę więcej czasu poświęcił na przeglądnięcie forum to znajdziesz opis jak odczytać błędy...bardzo prosta sprawa...
to walcz z silnikiem.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17-01-2019, 15:02
|
|
|
Pozwolę sobie zapytać, czy wszystkie silniki w Galantach są kolizyjne? Wiem, że V6 tak, a co z 2.0, dieslem i GDI? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24268 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-01-2019, 16:24
|
|
|
pytanie dosyć ogólne, silniki 4G3x były niekolizyjne - w Galancie E1 i E3 stosowane |
|
|
|
 |
karino
Forumowicz KARINO

Auto: ELIPSE CROSS, GALANT EA 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 17-01-2019, 16:44
|
|
|
nawet najnowsze silniki z niewiadomych przyczyn mogą stanąć w poprzek... jak się dba od początku to nie ma z nim problemu.... to moja opinia.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17-01-2019, 16:55
|
|
|
Trochę niedoprecyzowałem pytanie Chodziło mi generalnie o VIII generację, bo one są najpopularniejsze i ich dotyczy to podforum |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-01-2019, 19:49
|
|
|
Wszystkie silniki w Galantach EA z lat 1996-2004 są kolizyjne jak jasna cholera. |
|
|
|
 |
|