Carisma problem z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
MatricePL
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-05-2018, 08:09 Carisma problem z silnikiem
|
|
|
Cześć wszystkim Pacjentem jest Mitsubishi Carisma z silnikiem 1.8 GDI. No wlaśnie. Coś boli moją Cari w serduszku. Kiedy silnik jest zimny i odpalany pierwszy raz po dłuższej przerwie (kilka-kilkanascie godzin) to chodzi jak żyleta. W momencie w którym sie go zgasi i ponownie odpali, ale np po 20-30 minutach to zaczynają sie problemy. Szarpie przy dodawaniu gazu. Brakuje mu mocy i silnik nie wkręca się wyżej niż ok 4000 obrotów nawet z gazem w podłodze. Jest charakterystyczne łutututu jakby odcięcie zapłonu. Przy przyspieszaniu jest tak, że do ok 3 tysięcy obrotów przyspiesza wolno, ale przyspiesza. W momencie gdy przekroczy te 3 tyś jest szarpnięcie takie jakbym ospuścił pedał gazu. Nagły zanik mocy. Prędkość utrzyma, ale nic więcej. Nie wiem czy to poszlaka, ale świece zapłonowe bywaja zachlapane olejem (tu też jestem otwarty na pomysły). Ktoś coś? Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-05-2018, 20:57
|
|
|
Świece w oleju to praktycznie ściąganie głowicy bo olej do gniazd świec dostaje się z pomiędzy dwóch części głowicy. Że też Cię skusił silnik GDI
Napisz z którego roku jest autko bo od tego zależy sposób diagnostyki. |
|
|
|
 |
MatricePL
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-05-2018, 22:11
|
|
|
Autko z 2003 mam nadzieje ze nie bedzie to jakos mocno pracochlonne i kosztowne |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-05-2018, 07:39
|
|
|
Podstawa to diagnostyka więc najpierw podepnij pod komputer w celu sprawdzenia błędów silnika. W tym roczniku da się to zrobić za pomocą taniego interfejsu Elm327 bluetooth i jakiejś aplikacji na androida np. Torque lub Piston lub jeszcze innej których jest wiele. Można też się podpiąć przewodem od VW czyli VAG KKL na czipie FTDI232 i programem Evoscan, tu masz o tym temat https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 Zrobisz tym pełniejszą diagnostykę niż tym Elmem.
Najprawdopodobniej masz problem z ciśnieniem paliwa co jest zmora tych silników, problemy i ich diagnostykę masz opisaną w tym temacie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Kupiłeś auto którego naprawy silnika nie ogarnie większość mechaników, najczęściej ostatecznie te auta naprawiają sami właściciele po lekturze forum. |
|
|
|
 |
MatricePL
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-05-2018, 08:46
|
|
|
Coraz bardziej mam dosc tego auta 😂 No dobra. Postaram sie to zrobic i wtedy znow napisze czego sie dowiedzialem. Narazie czekam na ten przewod. Zobaczymy jak to zadziala |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-05-2018, 09:06
|
|
|
A który kupiłeś, Elma czy Vaga? Jak Vaga to musi być na pewno na czipie FTDI232 bo inaczej nie zadziała.
Jeśli nie planujesz LPG i sam to ogarniesz to powinieneś być zadowolony z auta, też kiedyś miałem taką Carismę i bardzo fajnie mi się nią jeździło ale jednak rozsądek wygrał i zmieniłem ją na Carismę 1.6 |
|
|
|
 |
MatricePL
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-05-2018, 12:07
|
|
|
Kupilem Elma. Stwierdzilem, ze bez bawienia sie w przewody bedzie lepiej LPG nie planuje i do tej pory (za wyjatkiem paru sytuacji) jestem zadowolony, ale wiadomo, ze kazdy chcialby zeby jego auto dzialalo idealnie |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-05-2018, 12:12
|
|
|
Elm jest bardziej uniwersalny i zadziała z większością aut benzynowych wyprodukowanych po 2001 na rynek europejski ale w Miśkach Evoscanem i kablem VAG KKL zrobisz znacznie więcej. |
|
|
|
 |
MatricePL
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-05-2018, 12:17
|
|
|
W razie czego zamowie drugi. Lepsze to niz wydawanie bezcelowe pieniedzy na mechanika, ktory nawet nie bedzie umial tego zdiagnozowac. Mysle, ze ok czwartku bym sie z tym pobawil wiec wtedy moze znajde cos co jej dolega |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-05-2018, 12:24
|
|
|
Najpierw sprawdź błędy to może coś się rozjaśni. |
|
|
|
 |
MatricePL
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-05-2018, 13:10
|
|
|
Okej. Dzieki za pomoc. Pewnie niedlugo sie odezwe |
|
|
|
 |
|