Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 1.8 DID 2011r - Niskie obroty biegu jałowego
Autor Wiadomość
krossa2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Krosno/Ciechanów
Wysłany: 23-01-2017, 20:34   Lancer 1.8 DID 2011r - Niskie obroty biegu jałowego

Witam wszystkich,

Mam problem ze zbyt niskimi obrotami biegu jałowego (ok.600~650obr/min), co z kolei wywołuje nieprzyjemne wibracje w aucie.

Problem występuje tylko na rozgrzanym silniku w momencie, gdy puszczę pedał sprzęgła.
Jednak żeby było ciekawiej, czasem bywa tak, że obroty same się wyrównują do prawidłowej wartości.
Czasem również zdarza się przy dojeździe i zatrzymaniu do świateł, że trzyma ładnie prawidłowe obroty, a dopiero po chwili obroty spadają do niskich wartości.

Brak jakichkolwiek innych objawów, ostatnio wyczyszczona została przepustnica, świeżo zalany olej i nowe filtry, lecz niestety nie rozwiązało to problemu.
Byłem również w ASO w Płońsku, gdzie dowiedziałem się, że minimalnie za niskie obroty są zupełnie normalne.. Niestety u mnie nie jest to minimalna wartość.

Aktualny przebieg auta to 80tyś km.

Będę Wam wdzięczny za wszelkie sugestie, które pomogą mi w rozwiązaniu tego problemu.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-01-2017, 21:54   

Masz falowanie obrotów?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
krossa2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Krosno/Ciechanów
Wysłany: 24-01-2017, 06:15   

Nie, obroty nie falują.

Dodatkowa obserwacja - jak stoję na wciśniętym sprzęgle to w większości przypadków wszystko jest w porządku. Jednak, gdy jest na zewnątrz ciepło i silnik jest rozgrzany to w trakcie wciśniętego sprzęgła obroty także potrafią się (niekiedy) znacznie zmniejszyć.

@milo: podejrzewasz adaptację?
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 24-01-2017, 14:09   

krossa2 napisał/a:
Mam problem ze zbyt niskimi obrotami biegu jałowego (ok.600~650obr/min),


Jest to celowe działanie sterownika ECU. Zmniejszenie obrotów silnika na biegu jałowym występuje jak sam zauwazyłeś:
krossa2 napisał/a:
na rozgrzanym silniku w momencie, gdy puszczę pedał sprzęgła
- oczywiście przy zatrzymanym pojeździe

Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje podniesienie obrotów pod granicę 900 rpm tzw. przygotowanie do jazdy. Zmniejszonych obrotów nie będziesz miał na początku włączenia klimatyzacji, ogrzewania tylnej szyby, włączenia nawiewów (prawdopodobnie kwestie związane z alternatorem i regulacją stałego napięcia). Również w przypadku wypalania filtra DFP nie będziesz miał nigdy zmniejszonych obrotów.

Jaki to ma cel ? Pewnie ekonomia, ekologia itp. Natomiast nie jest to usterka. To że pojazd wpada w wibracje to może być prblem, natomiast nie samej jednostki napędowej, ale spasowaniu elementów plastikowych, które wpadają w rezonans przy pewnych wartościach obrotowych.
 
 
krossa2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Krosno/Ciechanów
Wysłany: 07-02-2017, 07:49   

wiewioor napisał/a:
Zmniejszonych obrotów nie będziesz miał na początku włączenia klimatyzacji, ogrzewania tylnej szyby, włączenia nawiewów

Niestety nie do końca tak jest, otóż przy włączeniu klimatyzacji lub ogrzewania tylnej szyby obroty jedynie minimalnie drgną - widoczna reakcja na wzrost obciążenia i na wywołany tym spadek napięcia, lecz nic więcej.

Ostatnio dłużej obserwowałem co ma wpływ na obroty, a co nie i znalazłem ciekawą zależność. Otóż, gdy włączę nawiew na maksymalną temperaturę (im wyższa prędkość nawiewu, tym szybciej uzyskuję efekt), to obroty pomału zaczynają wzrastać i po kilku minutach mam stabilne obroty na poziomie ok 800, gdzie nic nie drży.

Tylko teraz nie wiem jak powiązać takie objawy z jakąkolwiek przyczyną. Po powyższej obserwacji jestem skłonny stwierdzić, że to któryś z czujników temperatury, bo skoro na nie rozgrzanym silniku trzyma obroty to włączając ogrzewanie odbieram ciepło z silnika szybciej :?: dlatego ogrzewanie chwilowo pomaga :?:

wiewioor napisał/a:
krossa2 napisał/a:
na rozgrzanym silniku w momencie, gdy puszczę pedał sprzęgła

wiewioor napisał/a:
- oczywiście przy zatrzymanym pojeździe

Próbowałem w czasie jazdy, po wrzuceniu na luz - obroty również spadają.

wiewioor napisał/a:
krossa2 napisał/a:
Mam problem ze zbyt niskimi obrotami biegu jałowego (ok.600~650obr/min),

wiewioor napisał/a:
Jest to celowe działanie sterownika ECU.

Może ktoś z silnikiem 1.8 DID potwierdzić, że to zupełne normalne, że obroty spadają do 600~650? Wtedy miałbym pewność, że to kwestia np poduszki silnika/wpadania w drgania któregoś z elementów.
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 07-02-2017, 20:29   

krossa2 napisał/a:
Może ktoś z silnikiem 1.8 DID potwierdzić, że to zupełne normalne, że obroty spadają do 600~650? Wtedy miałbym pewność, że to kwestia np poduszki silnika/wpadania w drgania któregoś z elementów.


Ja mogę potwierdzić że to normalne że obroty spadają do ok. 650 rpm podczas postoju w pewnych przypadkach o których pisałem powyżej. U siebie również tak jest, u znajomych w ASX z tym samym motorem również, ale:

krossa2 napisał/a:
Próbowałem w czasie jazdy, po wrzuceniu na luz - obroty również spadają.

to zachowanie moim zdaniem już nie jest normalne. Przy jakiejkolwiek prędkości ECU nie powinien pozwolić na spadek obrotów.

krossa2 napisał/a:
otóż przy włączeniu klimatyzacji lub ogrzewania tylnej szyby obroty jedynie minimalnie drgną

Przy "zimnym silniku" co do zasady obroty wtedy powinny być w "normalnych" granicach (tak jak przy wciśniętym sprzęgle).

Biorąc pod uwagę, że obroty również spadają podczas jazdy może oznaczać to jednak problem:
- łapie lewe powietrze ?
- problem z wtryskami ?
- problem z ciśnieniem ? czujnik ?

Masz problem tylko z obrotami czy jeszcze jakieś inne objawy ? Szarpie, dławi ?
 
 
krossa2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Krosno/Ciechanów
Wysłany: 08-02-2017, 20:27   

wiewioor napisał/a:
Przy "zimnym silniku" co do zasady obroty wtedy powinny być w "normalnych" granicach (tak jak przy wciśniętym sprzęgle).

Mówię tu tylko o sytuacji dotyczącej rozgrzanego silnika, na zimnym jest zawsze w porządku.
wiewioor napisał/a:
Masz problem tylko z obrotami czy jeszcze jakieś inne objawy ? Szarpie, dławi ?

Jedyny inny problem, to problem z klimatyzacją, ale to inny temat (raz chłodzi, a raz nie, pomimo pełnej zawartości czynnika chłodniczego - prawdopodobnie to kwestia zaworu rozprężnego).

Jeśli chodzi o silnik to tylko problem z obrotami. Nie szarpie, nie dławi, nie kopci, brak innych objawów, a po podłączeniu do komputera błędów nie pokazuje. Co ciekawe, wczoraj silnik trzymał cały czas obroty prawidłowo :)
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 09-02-2017, 08:01   

krossa2 napisał/a:
Mówię tu tylko o sytuacji dotyczącej rozgrzanego silnika, na zimnym jest zawsze w porządku.

Przy rozgrzanym silniku gdy włączę klimatyzację czy inne podzespoły również obroty nie wzrastają (co do zasady).

Jeśli będzie przy okazji w Rzeszowie, to możesz się do mnie odezwać. Spotkamy się i sprawdzimy na miejscu czy objawy przez Ciebie napisane są faktycznie dziwne czy raczej wynikają z prawidłowych ustawień ECU. Napisz PW jak jesteś zainteresowany - dam ci nr tel.

krossa2 napisał/a:
Co ciekawe, wczoraj silnik trzymał cały czas obroty prawidłowo

Na długim odcinku? Wczoraj były spore mrozy więc pomimo dłuższego czasu niż zazwyczaj obroty mogły nie być zmniejszane.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 09-02-2017, 11:01   

Potwierdzam że to niskie obroty to normalna praca silnika u mnie od nowości jest tak jak opisujesz więc to jak najbardziej normalne że obroty spadają, u mnie nic nie drży i nie czesie gdy są tak nisko.
_________________
pablo diablo
 
 
 
krossa2 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Krosno/Ciechanów
Wysłany: 10-02-2017, 07:34   

wiewioor napisał/a:
Na długim odcinku?

50km, jak na razie 3 dni z rzędu obroty równo 800.

W sumie to jak mówicie, że spadki obrotów są normalne, to muszę się skupić na znalezieniu przyczyn wibracji.
Zaczynam podejrzewać, że może być to przednia poduszka silnika. W ubiegłym roku przy okazji wymiany chłodnic na nowe, przednia poduszka została wymieniona, na nową, ale tanią.. Kiedyś w Renault Megane miałem identyczne objawy, tzn na jałowych strasznie przenosiło drgania - po wymianie poduszki na porządną jak ręką odjął.


wiewioor napisał/a:
Jeśli będzie przy okazji w Rzeszowie, to możesz się do mnie odezwać.

Super, dzięki za propozycję - odezwę się na pw :)
 
 
ToMaSs1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-05-2018, 08:51   

Hej. Być może trochę off top i z góry przepraszam, ale jestem dość długi użytkownikiem tego świetnego auta jakim jest Lancer z silnikiem 1.8did natomiast trapii mnie problem i stąd zarejestrowałem się na powyższe forum.
Pisze też pod tym postem bo najbardziej pasuje do moich objawów a właściwie najbardziej do rodzaju silnika. Przejrzałem całe forum i nic bardziej podobnego nie odnalazłem.
Do rzeczy. Od kilku lat mam to auta i dzieje się u mnie rzecz niesłychana. Podwyższają się mi obroty auta z jednoczesnym (tak się domyślam) procesem wypalania filtra dpf. Niestety dzieje to z dokładną regularnoscią 100 km. Niezależnie czy to trasa czy miasto. Po sprawdzanie filtra i wypalania go niejednokrotnie w ASO i u znajomego mechanika problem w dalszym ciągu występuje...Równo rok temu miałem wymieniane też wtryski za namową mechanika który twierdził ze to wina "lecącego" się paliwa do wtrysków i nie wypalania go...niestety nic z tego objawy występują dalej...
Zaznaczę że bardzo szybko wzrasta również poziom oleju co sugeruje mieszanie się jego z paliwem. Przy jednoczesnych podwyższonych obrotach następuje również kopcenie w kolorze szarym. Występuje tak mniej więcej około 5-10 km i wszystko wraca do normy...i tak co 100 km.
Pomożecie co może być przyczyną ? Pytałem się innych "fachowców" i coś wspominali ze może zła praca sondy lamba ? W ASO powiedzieli....ze to taki urok tego silnika...więc ręce mi opadają
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.