Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt CZT - czy warto?
Autor Wiadomość
Mu7an7 
Nowy Forumowicz

Auto: Toyota Auris Touring Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: silesia
Wysłany: 03-05-2018, 20:05   Colt CZT - czy warto?

Cześć,

Na początku krótkie wprowadzenie - noszę się z zamiarem kupna Colta CZT z rocznika 2007-2009. Samochód ma służyć jako transport do pracy i pokonywac ok 3k km miesięcznie. Trasa głównie przez małe mieściny, lasy. W celu zminimalizowania kosztów planuję zainstalowanie lpg.

I teraz zestaw pytań:
- pierwsze najważniejsze - czy warto? Od kilku dni przeglądam fora, czytam recenzje i ogólnie staram się znaleźć jakiekolwiek informacje na temat tego modelu. Niestety nie ma tego zbyt wiele, dlatego jeśli któreś z Was jest szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem, to prosiłbym o kilka wskazówek :)
- drugie pytanie - sugerowano mi, że zawieszenie jest dosyć twarde i na takie "trasy" się nie nadaje. Czy rzeczywiście jest aż taka kłoda, że nie da się wysiedzieć? Czy to raczej wyolbrzymienie, przez kogoś, kto jeździł po wertepach i dziwił się, że trzęsie?
- trzecie pytanie - jeśli ktoś z Was ma u siebie podtlenek lpg - jak wygląda spalanie? Wiem, że to zależy od stylu jazdy, ale załóżmy, że jadąc raczej normlanie, jak dorosły człowiek, co ma z tyłu głowy, że dziecko czeka w domu i nie szaleje zbytnio.
- czwarte pytanie - wiadomo, zę jest to "usportowiony" samochód, więc różne osobniki mogły go używać. Na co najbardziej zwracać uwagę przy zakupie?

Za każde informację bedę bardzo wdzięczny!

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-05-2018, 20:14   

Tutaj masz tematu userów CZT, może tam coś znajdziesz 8) .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=100177&postdays=0&postorder=asc&start=0
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=87770&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Mu7an7 
Nowy Forumowicz

Auto: Toyota Auris Touring Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: silesia
Wysłany: 03-05-2018, 20:49   

Bizi78 napisał/a:
Tutaj masz tematu userów CZT, może tam coś znajdziesz 8) .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=100177&postdays=0&postorder=asc&start=0
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=87770&start=0


Przebrnąłem przez to, ale raczej nie ma w nich odpowiedzi na moje pytania. Za to jest całkiem sporo pomysłów "na przyszłość, jak się zona zgodzi" ;)

Więc temat dalej otwarty :)
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 03-05-2018, 22:22   

Zasada jest jedna i nie dotyczy tylko colta : im krótszy rozstaw osi tym samochód mniej wygodny .
Jeśli masz zamiar jeździć normalnie to colta CZT sobie odpuść to nie jest auto do kaleczenia i do okaleczania go co jest równoznaczne z montażem gazu .
Jeśli uważasz , że mam chaos w głowie to KUP to bardzo fajny samochód ale taką dziadkową jazdą i tym gazem szybko Ci się odpłaci a wtedy przypomnisz sobie , że jednak miałem racje .
Dziwi mnie jednak , że ktoś szuka oszczędności w paliwie a porywa się na CZT czy inne sportowe wersje samochodów .
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 04-05-2018, 08:08   

Zostałem wywołany do odpowiedzi :D
Mu7an7 napisał/a:
Na początku krótkie wprowadzenie - noszę się z zamiarem kupna Colta CZT z rocznika 2007-2009. Samochód ma służyć jako transport do pracy i pokonywac ok 3k km miesięcznie. Trasa głównie przez małe mieściny, lasy. W celu zminimalizowania kosztów planuję zainstalowanie lpg.


Z mojego punktu widzenia CZT jest fajnym małym miejskim hot-hatch'em. Używam go od ponad roku jako daily :) Przy spokojnej jeździe jest nawet ekonomiczny :) i całkiem pojemny jak na tak małe auto - w dwie osoby można całkiem wygodnie podróżować (zakładam, że szukasz 3 drzwiowego CZT)

Mu7an7 napisał/a:
- pierwsze najważniejsze - czy warto? Od kilku dni przeglądam fora, czytam recenzje i ogólnie staram się znaleźć jakiekolwiek informacje na temat tego modelu. Niestety nie ma tego zbyt wiele, dlatego jeśli któreś z Was jest szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem, to prosiłbym o kilka wskazówek


Na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi. Przy prędkościach powyżej 120km/h auto pali i to całkiem sporo. Co do samego samochodu, ma swoje wady, jak każde auto. Minus jest taki, że to rzadka wersja, a zatem niektórych elementów nie kupisz z zamiennika. A ASO tanie jest. Przykładem jest chociażby łożysko wyciskowe sprzęgła, które jest na stałe zintegrowane z łapą - niby widnieje w katalogach, ale nigdzie w Polsce nie ma dostępnego. W ASO jest i kosztuje około 400zł. kompletny rozrząd to też koszt około 1000zł.

Odradzam stanowczo kupowanie okazji, zwłaszcza z LPG z niemiec. U mnie była instalacja BRC, w Polsce słabo serwisowana przez poprzedniego właściciela, który miał zerowe pojęcie o motoryzacji, toteż na dzień dobry musiałem wymienić słupek silnika. Generalnie podaż takich elementów jak silniki, skrzynie biegów, przednie zderzaki do CZT jest marna.

Mu7an7 napisał/a:
drugie pytanie - sugerowano mi, że zawieszenie jest dosyć twarde i na takie "trasy" się nie nadaje. Czy rzeczywiście jest aż taka kłoda, że nie da się wysiedzieć? Czy to raczej wyolbrzymienie, przez kogoś, kto jeździł po wertepach i dziwił się, że trzęsie?


Wiesz co, seryjne zawieszenie jest dość miękkie i komfortowe. Ja mam u siebie Eibach Pro Kit i też nie jest mega twardo - zwłaszcza na seryjnych kołach. Przejechałem tym samochodem w zeszłym roku ponad 5000km trasami i nie narzekam, mimo, że mam założone 17" koła z dość niskim profilem opon. Ale może nie sugeruj się moim opisem, bo zawsze miałem sztywne auta, nawet w Outku mam gwint ISC.

Mu7an7 napisał/a:
trzecie pytanie - jeśli ktoś z Was ma u siebie podtlenek lpg - jak wygląda spalanie? Wiem, że to zależy od stylu jazdy, ale załóżmy, że jadąc raczej normlanie, jak dorosły człowiek, co ma z tyłu głowy, że dziecko czeka w domu i nie szaleje zbytnio.


Ja mam LPG i po wymianie słupka dokonałem zmian - wywaliłem BRC i założyłem STAG Qbox, do tego reduktor ACR01RED i wtryski Barracuda 130. Cały zestaw wystrojony pod benzynę z uwzględnieniem AFR i dziala bezobsługowo. Spalanie? W spokojnej trasie około 8l lpg, w trybie mieszanym 9-10l lpg. Aaaaale przy prędkościach autostradowych spalanie już rzędu 12-15l LPG. W jeździe czysto miejskiej nie sprawdzałem, bo mieszkam pod miastem i po mieście robię dosłownie 2-3km dziennie.

Mu7an7 napisał/a:
czwarte pytanie - wiadomo, zę jest to "usportowiony" samochód, więc różne osobniki mogły go używać. Na co najbardziej zwracać uwagę przy zakupie


"Usportowione" "he he he" - Piotr Żyła... Jak przy każdym aucie. Jednostka napędowa - sprawdź czy nie ma w dolocie dużych ilości oleju, poza tym, czy nie wywala żadnych błędów. Charakterystyczny dźwięk przy ruszaniu jest czymś normalnym - niestety inżynierowie MM źle przemysleli i łożysko wyciskowe sprzęgła lubi hałasować mimo niskiego przebiegu. Poza tym w skrzyni na wałku głównym jedno z łożysk lubi padać i trzeba je wymienić jak hałasuje. Cóż więcej - sprawdź zawieszenie, amorki i sprężyny, bo są nieco inne niż w wersjach wolnossących. Z elektroniką raczej problemów nie ma, choć czasem potrafi płatać figle. Potrafi np wyrzucić błąd stabilizacji toru jazdy i auto przestaje reagować na pedał przyspieszenia. Wystarczy zgasić silnik i odpalić ponownie i wszystko wraca do normy. Mnie się to zdarzylo do tej pory raptem raz - czytalem na coltmanii, że to się pojawia po wymianie fabrycznego DV na Blow-offa - sterownik silnika się gubi i wywala byleco. Poza tym wyświetlacz komputera pokładowego lubi paść, ale naprawa jest tania i elektronik sobie z nią poradzi - wystarczy przelutować styki procesorów (dwóch) i działa. Jeśli będziesz sprawdzał samochód to doładowanie powinno być 0,6bara - czyli dość niskie.

U mnie mimo przebiegu 270tys km z czego 130tys na LPG (dla budy i osprzętu, aktualny słupek na 130tys km przelotu, u mnie od 15tys) auto nie bierze oleju. Nie bralo go też na fabrycznym słupku, mimo pęknięć w głowicy :)

czarny.marcin napisał/a:
Dziwi mnie jednak , że ktoś szuka oszczędności w paliwie a porywa się na CZT czy inne sportowe wersje samochodów .


CZT to nie jest sportowa wersja samochodu. Te 150KM nie urywa niczego. W mieście jest dość dynamiczny, ale szału ciał nie ma :) Rozumiem Twoją awersję do LPG, nie każdy musi oszczędzać na paliwie. Ja mam LepszePaliwoGamoniu (mam nadzieje, że ta żartobliwa forma Cię nie obraziła :) ) w obu autach. Przy odpowiednio dobranej instalacji i strojeniu pod konkretny setup na prawdę jest i oszczędnie i dynamicznie i nic się złego z jednostkami napędowymi nie dzieje.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Mu7an7 
Nowy Forumowicz

Auto: Toyota Auris Touring Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: silesia
Wysłany: 04-05-2018, 08:14   

Zapas mocy jest mi potrzebny żeby móc sprawnie wyprzedzać ciężarówki i inne furmanki, które z całą pewnością będą mi przeszkadzać w sprawnym dostaniu się do/z pracy.
Co do montażu lpg - widzę po Twoim awatarze, że raczej nie ma co liczyć na rzeczową dyskusję w tej kwestii ;)
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 04-05-2018, 08:28   

Mu7an7 napisał/a:
Zapas mocy jest mi potrzebny żeby móc sprawnie wyprzedzać ciężarówki i inne furmanki, które z całą pewnością będą mi przeszkadzać w sprawnym dostaniu się do/z pracy.

Tutaj tego zapasu nie ma wiele niestety :) ale auto dość sprawnie się rozpędza. Niestety do szybkiego wyprzedzania potrzeba redukować bieg. Generalnie wyprzedzanie przy prędkościach 50-80km/h jest nawet dynamiczne, ale na autostradzie rozpędzanie 130-160 trwa już dość długo...

Mu7an7 napisał/a:
Co do montażu lpg - widzę po Twoim awatarze, że raczej nie ma co liczyć na rzeczową dyskusję w tej kwestii

A to chyba nie do mnie :D :roll:
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Mu7an7 
Nowy Forumowicz

Auto: Toyota Auris Touring Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: silesia
Wysłany: 04-05-2018, 08:46   

W@sio - dzięki wielkie! Właśnie czegoś takiego potrzebowałem :) Szczerze powiedziawszy mam coraz bardziej mieszane uczucia, ale to może dlatego, że teraz mam samochód od nowości i raczej nie jestem przyzwyczajony do wizyt u mechanika.
Co do wyprzedzania - to właśnie w tym zakresie prędkości będe podróżował, więc jak dla mnie wystarczy.
Zastanawiam sięjeszcze, czy rzeczywiście warto iść w gaz+lpg, czy raczej w diesla. Muse jeszcze popytać ;)

Dzięki wielkie za odpowiedzi!
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 04-05-2018, 12:09   

W@sio napisał/a:
Ja mam LepszePaliwoGamoniu (mam nadzieje, że ta żartobliwa forma Cię nie obraziła :) )

no co Ty :mrgreen: z przedszkola już dawno wyszedłem a w gimnazjum nigdy nie byłem :mrgreen:
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 267
Skąd: pl
Wysłany: 04-05-2018, 13:21   

czarny.marcin napisał/a:

no co Ty :mrgreen: z przedszkola już dawno wyszedłem a w gimnazjum nigdy nie byłem :mrgreen:

A ale za to ideologie nie są Ci obce niczym prawa ręka i lewa noga ojca R z Torunia. :D

Co do tematu to zgodzę się z przedmówcami z jednym małym "ale" uważam że czt jak na serie+potencjał w zwykłym sofcie spalanie ma bardzo małe. Oczywiście jeżeli będziemy je brać przez pryzmat autostrad to spotka nas los dokładnie taki sam jak w każdym innym małolitrażowym aucie czyli duże spalanie.
Co do w/w wspomnianego lpg uzależniłbym to tylko od planowanych przebiegów i dobrego gazownika.
Jeżeli chodzi o diesla to zależy jakiego diesla porównamy do czt.
Bo jeżeli będzie to np: 1,4 d4d z yarisa to przy małych prędkościach wolałbym yarisa ale jeżeli miałbym brać z dieslem jakieś nowoczesne rozwiązania typu dwumasy/dpf itd.to wolałbym czt z lpg.

I może uprzedzę dalszą dyskusję zrobiłem na lpg pewnie z pół miliona kilometrów, nawet dostawczaka w firmie też mam na lpg... :twisted:
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 04-05-2018, 13:57   

ledziu napisał/a:
czarny.marcin napisał/a:

no co Ty :mrgreen: z przedszkola już dawno wyszedłem a w gimnazjum nigdy nie byłem :mrgreen:

A ale za to ideologie nie są Ci obce niczym prawa ręka i lewa noga ojca R z Torunia. :D



Fani motoryzacj w gazie , duży silnik wstyd gazować a mały silnik śmiech gazować .
Historia zna już człowieka który o gazie dużo wiedział ale już nie żyje .
Chcesz tanio to kup elektryczne . :mrgreen:
[Edit]
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 05-05-2018, 05:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mu7an7 
Nowy Forumowicz

Auto: Toyota Auris Touring Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 5
Skąd: silesia
Wysłany: 04-05-2018, 22:27   

Cóż, z lpg można się śmiać, ale mając ok. 150-250zł miesięcznie w kieszeni, to po ok. 6 miesiącach instalacja się zwróci, a po kolejnych 6 będę już 1500zł do przodu :)
CZT już zamówiony u kolegi handlarza. Jako, że wyjatkowo czas mnie nie goni, to ma się rozejrzeć za jakąś wspaniałą okazją, co by kolejny Niemiec mógł uronić kilka łez! ;)

Dziękuję raz jeszcze za wszystkie cenne rady!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.