 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Egr |
Autor |
Wiadomość |
ranwood
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: LEGNICA
|
Wysłany: 18-06-2018, 17:16 Egr
|
|
|
Witam
Jest może jakaś instrukcja dotycząca zaworu egr jak zdemontować i wyczyścić krok po kroku. |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 18-06-2018, 19:45
|
|
|
Wyjmowałem EGR do czyszczenia w DiD.
Najpierw najlepiej odpiąć aku. Następnie demontujesz plastikową rurkę od intercoolera do przepustnicy gaszącej, można zdjąć razem z gumową. Odkręcasz przepustnicę gaszącą na dolocie (najlepiej kupić nową uszczelkę, choć jak nie zużyta można założyć starą - nowa z Renault - będzie tańsza). Odpinasz wtyczkę z EGR, odkręcasz śruby (chyba 3) i po trochu wyciągasz EGR, pomagając sobie jakimś natłuszczaczem. Ja swój wybijałem po kawałku przez drewienko o karb, który wystawał między kołnierzem EGR a kolektorem. Uderzałem w kołnierz EGR - jest stalowy. Absolutnie nie używać żadnych ostrych narzędzi oraz nie robić dźwigni o kołnierz kolektora, bo łatwo zarysować (alu). Nie uderzamy ani nie ciągniemy w część z elektroniką. U mnie nie był jakoś mega zanieczyszczony. Na początku zanurzyłem całość (oprócz elektryki) do słoiczka z benzyną ekstrakcyjną i moczyłem. Potem czyściłem pędzelkiem. Na koniec podważyłem grzybek zaworu i czyściłem między grzybkiem a korpusem.
Jest też sposób żeby sprawdzić elektronikę zaworu multimetrem opisany w manualu.
Oczywiście składanie w odwrotnej kolejności. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
ranwood
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 9 Skąd: LEGNICA
|
Wysłany: 18-06-2018, 20:58
|
|
|
Trochę sie pospieszyłem z tym egr.Ale po klei ,podczas jazdy moją carismą nagle stracił moc , po chwili kontrolka check control i jazda powolna do domu bez mocy silnika, obroty max do chyba 2500 . Potem zauważyłem plamę oleju pod autem ,przestawiłem auto i w innym miejscu tez plama oleju i mokro na osłonie pod silnikiem ,chyba to coś poważniejszego od zaworu egr
Mitsubishi carisma 1.9 did
. |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 19-06-2018, 22:17
|
|
|
Bardziej turbo |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
fasolmateusz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD (2003)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2018 Posty: 4 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-10-2018, 15:05
|
|
|
Serwus,
ja również borykam się z tym problemem. Zawór EGR w mojej miśce już od jakiegoś czasu sprawia problemy, mam na niego *sposoby*, gdy się zatnie, ale nie tędy droga. W warsztacie słyszałem prognozy kosztu wymiany rzędu 700 zł i... przyznam, że poważnie zastanawiam się, czy nie wymienić tego segmentu samodzielnie. Jeśli samodzielnie, to czy polecacie jakiegośkonkretnego producenta części?
Co radzicie, Panie i Panowie?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|