 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pajero 3.2did problem ze skrzynią |
Autor |
Wiadomość |
Tomo300
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2018 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-03-2018, 16:14 Pajero 3.2did problem ze skrzynią
|
|
|
Posiadam Pajero 3.2 did z 2006 roku ze skrzynią automatyczną v5a51. Skrzynią druga używana. Poprzednia miała garść opiłków w misce.
Po wymianie kilkadziesiat kilometrów było ok po czym zaczęła się grzaći stracila wsteczny. Okazało się że chłodnica jest zapchana tak że nie ma przepływu. Została ominięta chłodnica podłączone na krótko. Wymieniony olej i filtr. Teraz problem jest taki że nadal brak biegu wstecznego i do tego 2 i 5.
Gdy przerzucam na D samochód ciągnie lecz gdy dodaje gazu i chce zmienić na drugi bieg chodzi jak na luzie. Bieg wyskakuje.
Jeżeli się rozpędze na tiptronicu na 1 i przerzuce na na 3 auto jedzie normalnie. Na 4 dalej się rozpędza a gdy wrzucam 5 auto szarpie i bieg wyskakuje.
Gdy wrzucam wsteczny samochód nie jedzie. Jedynie słychać coś jakby się ślizgało albo przelewało w skrzyni.
Stan oleju jest prawidłowy. Olej nowy.
Gdzie szukać przyczyny? Co jest odpowiedzialne za te biegi? Diagnostyka mut3 nie wykazuje żadnych błędów.
Proszę o pomoc |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-03-2018, 17:25 Re: Pajero 3.2did problem ze skrzynią
|
|
|
Tomo300 napisał/a: | Posiadam Pajero 3.2 did z 2006 roku ze skrzynią automatyczną v5a51. Skrzynią druga używana. Poprzednia miała garść opiłków w misce.
Po wymianie kilkadziesiat kilometrów było ok po czym zaczęła się grzaći stracila wsteczny. Okazało się że chłodnica jest zapchana tak że nie ma przepływu. Została ominięta chłodnica podłączone na krótko. Wymieniony olej i filtr. Teraz problem jest taki że nadal brak biegu wstecznego i do tego 2 i 5.
Gdy przerzucam na D samochód ciągnie lecz gdy dodaje gazu i chce zmienić na drugi bieg chodzi jak na luzie. Bieg wyskakuje.
Jeżeli się rozpędze na tiptronicu na 1 i przerzuce na na 3 auto jedzie normalnie. Na 4 dalej się rozpędza a gdy wrzucam 5 auto szarpie i bieg wyskakuje.
Gdy wrzucam wsteczny samochód nie jedzie. Jedynie słychać coś jakby się ślizgało albo przelewało w skrzyni.
Stan oleju jest prawidłowy. Olej nowy.
Gdzie szukać przyczyny? Co jest odpowiedzialne za te biegi? Diagnostyka mut3 nie wykazuje żadnych błędów.
Proszę o pomoc |
Skrzynia do wyjęcia i weryfikacji, |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Chef4x4
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 2 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 20-05-2018, 23:53
|
|
|
Witam serdecznie! w zwiazku z problemem ktory posiadam trafilem na to forum i bardzo prosze o pomoc kogos doswiadczonego w tym temacie, a mianowicie stalo sie tak w moim kochanym Pajero: samochod po wlozeniu D szarpie i robi to tez przy R (przy R nawet wydaje mi sie ze troche bardziej. na zegarze caly czas mruga lampka N. Po przesunieciu lewarka na manual wskakuje od razu 3 i dalej mruga N... bez znaczenia czy silnik cieply czy zimny. olej w skrzyni czysciutki i poziom wzorowy. przebywam obecnie w alpach na lodowcu i potrzebuje by ktos doradzil od czego powinienem zaczac i co tam sie stalo? czy tak mozna jezdzic? jadac czuje ze samochod ne zmienia biegow probowalem do 4000 obrotow i nic! manualnie tez nie idzie zmienic biegu ani do gory ani na dol! jak kosztowna bedzie ta naprawa i co to moze byc, bo chyba musze gdzies do servisu podjechac ale wiem ze sa wstanie powiedziec co chca byzarobic ... dlatego prosze o wskazowki i pomoc. z gory za wszystko co sie przyda dziekuje. dodam ze stalo sie to nadrugi dzien po tym jak grzebalem w bezpiecznikach jesli to ma cos wspolnego szukalem migaczy tylnych bo przestaly dzialac natomiast ta usterka zostala naprawiona ( byl to wyciagniety styk w kostce ktora znajduje sie w schowku lewarka do podnoszenia samochodu. ) |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-05-2018, 10:57
|
|
|
Chef4x4 napisał/a: | Witam serdecznie! w zwiazku z problemem ktory posiadam trafilem na to forum i bardzo prosze o pomoc kogos doswiadczonego w tym temacie, a mianowicie stalo sie tak w moim kochanym Pajero: samochod po wlozeniu D szarpie i robi to tez przy R (przy R nawet wydaje mi sie ze troche bardziej. na zegarze caly czas mruga lampka N. Po przesunieciu lewarka na manual wskakuje od razu 3 i dalej mruga N... bez znaczenia czy silnik cieply czy zimny. olej w skrzyni czysciutki i poziom wzorowy. przebywam obecnie w alpach na lodowcu i potrzebuje by ktos doradzil od czego powinienem zaczac i co tam sie stalo? czy tak mozna jezdzic? jadac czuje ze samochod ne zmienia biegow probowalem do 4000 obrotow i nic! manualnie tez nie idzie zmienic biegu ani do gory ani na dol! jak kosztowna bedzie ta naprawa i co to moze byc, bo chyba musze gdzies do servisu podjechac ale wiem ze sa wstanie powiedziec co chca byzarobic ... dlatego prosze o wskazowki i pomoc. z gory za wszystko co sie przyda dziekuje. dodam ze stalo sie to nadrugi dzien po tym jak grzebalem w bezpiecznikach jesli to ma cos wspolnego szukalem migaczy tylnych bo przestaly dzialac natomiast ta usterka zostala naprawiona ( byl to wyciagniety styk w kostce ktora znajduje sie w schowku lewarka do podnoszenia samochodu. ) |
zadzwoń 602673905 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 22-05-2018, 21:35
|
|
|
Przyłączę siem.
P3 2003 automat.
Skrzynia umarła ...
Znaczy, daje oznaki życia, ale ... nie przełącza, blokuje się. Na trójce nie zmieniła biegu tylko szarpnęła, zablokowała koła, odpuściła ...
Wcześniej.
Rano nie chciała ruszyć.
Po dwóch, trzech minutach jechało.
Po jeździe próbnej, pół godziny na autostradzie, 3,5tys. obrotów nie chce zmieniać biegów, pokazuje bieg i N, Jw. szarpie, blokuje ...
Jestem umówiony w Samco ? samko k. Węgrowa na serwis.
PS
w niedzielę sprawdzany olej. 2-3cm Powyżej stanu. kolor oleju szary.
[ Dodano: 30-05-2018, 17:45 ]
Pytanie;
1. Czy z P4 skrzynia wchodzi do P3 ?
2. Używana z Carmontu do nabycia jest/bywa ?
3. Czemu to takie drogie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-06-2018, 14:23
|
|
|
DonVito napisał/a: | Przyłączę siem.
P3 2003 automat.
Skrzynia umarła ...
Znaczy, daje oznaki życia, ale ... nie przełącza, blokuje się. Na trójce nie zmieniła biegu tylko szarpnęła, zablokowała koła, odpuściła ...
Wcześniej.
Rano nie chciała ruszyć.
Po dwóch, trzech minutach jechało.
Po jeździe próbnej, pół godziny na autostradzie, 3,5tys. obrotów nie chce zmieniać biegów, pokazuje bieg i N, Jw. szarpie, blokuje ...
Jestem umówiony w Samco ? samko k. Węgrowa na serwis.
PS
w niedzielę sprawdzany olej. 2-3cm Powyżej stanu. kolor oleju szary.
[ Dodano: 30-05-2018, 17:45 ]
Pytanie;
1. Czy z P4 skrzynia wchodzi do P3 ?
2. Używana z Carmontu do nabycia jest/bywa ?
3. Czemu to takie drogie |
Na pewno uszkodzona płyta sterująca
i prawdopodobnie spalone tarczki. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 22-06-2018, 15:58
|
|
|
Skrzynia nie żyje.
Koszt naprawy 10300pln. Bez sensu ...
Używana z montażem wyjdzie koło 7k.
Nie mam tyle kasy, a jak mam to na inne cele.
Oddam zwłoki P3 w dobre ręce ...
Skrzynia wyjęta.
Auto stoi w firmie Samko w Miedznej. |
|
|
|
 |
|
|