Tarcze i klocki |
Autor |
Wiadomość |
SK666
Forumowicz

Auto: BYŁ:Outlander III Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 232 Skąd: SK
|
Wysłany: 01-03-2017, 04:45 Tarcze i klocki
|
|
|
Klocki i tarcze hamulcowe to elementy eksploatacyjne, które zużywają się dosyć szybko, zależnie jednak od stylu jazdy jak i środowiska użytkowania pojazdu. Temat hamulców w naszych OIII pojawiał się, już wcześniej: http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=15
Wczoraj przy okazji wymiany kół, dokonałem przeglądu tarcz i klocków po 15 miesiącach użytkowania Outlandera. Poniżej dokumentacja foto:
Przebieg:
Przód:
„Prezentacja” fabrycznie zamontowanego klocka hamulcowego:
Tył:
Zużycie przednich klocków oceniam na ok. 40/50 % , tarcze i klocki równe. Tył również bez zastrzeżeń. Jak na 2 tonową masę auta z automatyczną skrzynią biegów to całkiem dobry wynik. Sprawdziłem z kolegą zaciski, nic się nie blokuje, diagnoza: „Jeździć”. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-03-2017, 08:26
|
|
|
Zmierzyłeś może grubość powierzchni ciernej tarcz przednich? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-03-2017, 11:36
|
|
|
SK666 napisał/a: | Wczoraj przy okazji wymiany kół, dokonałem przeglądu tarcz i klocków po 15 miesiącach użytkowania Outlandera | sugeruję regularnie powtarzać tę operację - zwłaszcza z tyłu |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
SK666
Forumowicz

Auto: BYŁ:Outlander III Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 232 Skąd: SK
|
Wysłany: 01-03-2017, 11:48
|
|
|
Hugo napisał/a: | Zmierzyłeś może grubość powierzchni ciernej tarcz przednich? |
Niestety nie mierzyłem, aż tak technicznie nie podszedłem do sprawy. Po oględzinach metodą organoleptyczną z udziałem mojego przyjaciela mechanika stwierdziliśmy, że tarcze posłużą jeszcze długo.
rezon napisał/a: | sugeruję regularnie powtarzać tę operację - zwłaszcza z tyłu |
Pamiętam, pisałeś o tym w innym wątku. Tył łapie i przód się zdziera. Uwzględniłem Twoje porady i dlatego też przyjrzałem się tarczom i klockom dokładniej niż zazwyczaj tzn. w ogóle im się przyjrzałem |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-03-2017, 15:17
|
|
|
SK666 napisał/a: | tzn. w ogóle im się przyjrzałem | i pewnie tyle im wystarczy Ja po prostu uwierzyłem, że ASO renomowanej marki na pewno to robi, tym bardziej że z reguły nie pozwala plątać się po hali, aby rzucić okiem na podwozie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-03-2017, 16:40
|
|
|
Ja się natomiast dowiedziałem, że lista czynności w przeglądzie nie obejmuje czyszczenia i smarowania zacisków. |
|
|
|
 |
SK666
Forumowicz

Auto: BYŁ:Outlander III Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 232 Skąd: SK
|
Wysłany: 01-03-2017, 17:46
|
|
|
jacekk napisał/a: | Ja się natomiast dowiedziałem, że lista czynności w przeglądzie nie obejmuje czyszczenia i smarowania zacisków. |
Można to wykonać we własnym zakresie. Takie działanie nie łamie chyba zasad ochrony gwarancyjnej? Czy ktoś może wypowiedzieć się merytorycznie w tej kwestii? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-03-2017, 21:59
|
|
|
jacekk napisał/a: | lista czynności w przeglądzie nie obejmuje czyszczenia i smarowania zacisków. | ale obejmuje sprawdzenie Jak wytłumaczyć fakt, praktycznie dziewiczej tarczy tylnej od strony wewnętrznej po przejechaniu 80kkm BTW po wymianie klocków oczywiście w ASO. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 02-03-2017, 08:42
|
|
|
Outlander III to juz moje kolejne auto ktore cierpi ( a raczej cierpialo ) na trzepanie kierownicą przy hamowaniu z duzych predkosci.Kupilem 3,0 GT z przebiegiem 61 000 km i juz musialem wymienic tarcze.jakze sie zdziwilem gdy okazalo sie ze to sa te same tarcze co w O II .Na plus wersji 3,0 przemawia grubosc tarcz o 2 mm wieksza niz w europejczykach.Mam sprawdzoną firme z lodzi Bozarto.Polecam jesli ktos ma problemy z przednimi hamulcami. |
|
|
|
 |
sebowy
Forumowicz
Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014 Posty: 130 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 02-03-2017, 10:57
|
|
|
...no właśnie w temacie tarcze/klocki, co polecacie ?
kolega widzę poszedł w Bozarto... jakieś alternatywy ? |
_________________  |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 02-03-2017, 11:52
|
|
|
Dodam ze do tarcz bozarto ktore sa nacinane i nawiercane sprzedawca dodaje niezbyt twarde ,ale za to skuteczne klocki TRW .Proponuje kolegom ktorzy mają podobne problemy z autem o zakup tarcz od amerykanca ktore sa 2mm grubsze .Moim zdaniem bez problemu powinny wejsc i zmiejscic sie wraz z klockami , a przelozy sie to na trwalosc i skutecznosc hamulcow. |
|
|
|
 |
sebowy
Forumowicz
Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014 Posty: 130 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 02-03-2017, 14:17
|
|
|
kubabrzesko napisał/a: | niezbyt twarde |
ale niezbyt twarde w porównaniu do fabrycznych ? czy jak?
nasuwa się pytanie; to na ile one starczą te pierwsze wymieniłem przy 60tys jeszcze by na tysiaka starczyły, a te o których piszesz? masz od nich też klocki ? na ile starczają?
|
_________________  |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2017, 14:31
|
|
|
sebowy napisał/a: | ? na ile starczają? |
Na tyle, na ile pozwoli kierowca. Pytanie trochę naiwne bo wszystko zależy od techniki jazdy. |
|
|
|
 |
sebowy
Forumowicz
Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014 Posty: 130 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 02-03-2017, 15:15
|
|
|
sla napisał/a: | bo wszystko zależy od techniki jazdy |
to akurat uznaję za stałą niezmienną bo pytam kubabrzesko, myślę że na każdych klockach jeździ tak samo :/ , chodzi mi o jego porównanie z innymi klockami , myślę że przy okazji napisze jak jeździ ... he, he |
_________________  |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 02-03-2017, 16:22
|
|
|
ja polecam EBC Greenstuff mniej pylą niż std klocki. Trochę lepiej hamują. Tarcze gładkie. Nawiercane czy z rowkami są znacznie głośniejsze, chociaż lepiej odprowadzają ciepło. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|