Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tarcze i klocki
Autor Wiadomość
SK666 
Forumowicz


Auto: BYŁ:Outlander III Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 232
Skąd: SK
Wysłany: 01-03-2017, 04:45   Tarcze i klocki

Klocki i tarcze hamulcowe to elementy eksploatacyjne, które zużywają się dosyć szybko, zależnie jednak od stylu jazdy jak i środowiska użytkowania pojazdu. Temat hamulców w naszych OIII pojawiał się, już wcześniej: http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=15
Wczoraj przy okazji wymiany kół, dokonałem przeglądu tarcz i klocków po 15 miesiącach użytkowania Outlandera. Poniżej dokumentacja foto:

Przebieg:



Przód:



„Prezentacja” fabrycznie zamontowanego klocka hamulcowego:





Tył:



Zużycie przednich klocków oceniam na ok. 40/50 % , tarcze i klocki równe. Tył również bez zastrzeżeń. Jak na 2 tonową masę auta z automatyczną skrzynią biegów to całkiem dobry wynik. Sprawdziłem z kolegą zaciski, nic się nie blokuje, diagnoza: „Jeździć”.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-03-2017, 08:26   

Zmierzyłeś może grubość powierzchni ciernej tarcz przednich?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-03-2017, 11:36   

SK666 napisał/a:
Wczoraj przy okazji wymiany kół, dokonałem przeglądu tarcz i klocków po 15 miesiącach użytkowania Outlandera
sugeruję regularnie powtarzać tę operację - zwłaszcza z tyłu :evil:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
SK666 
Forumowicz


Auto: BYŁ:Outlander III Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 232
Skąd: SK
Wysłany: 01-03-2017, 11:48   

Hugo napisał/a:
Zmierzyłeś może grubość powierzchni ciernej tarcz przednich?


Niestety nie mierzyłem, aż tak technicznie nie podszedłem do sprawy. Po oględzinach metodą organoleptyczną z udziałem mojego przyjaciela mechanika stwierdziliśmy, że tarcze posłużą jeszcze długo.

rezon napisał/a:
sugeruję regularnie powtarzać tę operację - zwłaszcza z tyłu


Pamiętam, pisałeś o tym w innym wątku. Tył łapie i przód się zdziera. Uwzględniłem Twoje porady i dlatego też przyjrzałem się tarczom i klockom dokładniej niż zazwyczaj tzn. w ogóle im się przyjrzałem :lol:
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-03-2017, 15:17   

SK666 napisał/a:
tzn. w ogóle im się przyjrzałem
i pewnie tyle im wystarczy :lol: Ja po prostu uwierzyłem, że ASO renomowanej marki na pewno to robi, tym bardziej że z reguły nie pozwala plątać się po hali, aby rzucić okiem na podwozie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-03-2017, 16:40   

Ja się natomiast dowiedziałem, że lista czynności w przeglądzie nie obejmuje czyszczenia i smarowania zacisków. :shock:
 
 
SK666 
Forumowicz


Auto: BYŁ:Outlander III Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 232
Skąd: SK
Wysłany: 01-03-2017, 17:46   

jacekk napisał/a:
Ja się natomiast dowiedziałem, że lista czynności w przeglądzie nie obejmuje czyszczenia i smarowania zacisków. :shock:


Można to wykonać we własnym zakresie. Takie działanie nie łamie chyba zasad ochrony gwarancyjnej? Czy ktoś może wypowiedzieć się merytorycznie w tej kwestii?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-03-2017, 21:59   

jacekk napisał/a:
lista czynności w przeglądzie nie obejmuje czyszczenia i smarowania zacisków.
ale obejmuje sprawdzenie :evil: Jak wytłumaczyć fakt, praktycznie dziewiczej tarczy tylnej od strony wewnętrznej po przejechaniu 80kkm :?: BTW po wymianie klocków oczywiście w ASO. :evil:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 02-03-2017, 08:42   

Outlander III to juz moje kolejne auto ktore cierpi ( a raczej cierpialo ) na trzepanie kierownicą przy hamowaniu z duzych predkosci.Kupilem 3,0 GT z przebiegiem 61 000 km i juz musialem wymienic tarcze.jakze sie zdziwilem gdy okazalo sie ze to sa te same tarcze co w O II .Na plus wersji 3,0 przemawia grubosc tarcz o 2 mm wieksza niz w europejczykach.Mam sprawdzoną firme z lodzi Bozarto.Polecam jesli ktos ma problemy z przednimi hamulcami.
 
 
sebowy 
Forumowicz

Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Wlkp
Wysłany: 02-03-2017, 10:57   

...no właśnie w temacie tarcze/klocki, co polecacie ?
kolega widzę poszedł w Bozarto... jakieś alternatywy ?
_________________
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 02-03-2017, 11:52   

Dodam ze do tarcz bozarto ktore sa nacinane i nawiercane sprzedawca dodaje niezbyt twarde ,ale za to skuteczne klocki TRW .Proponuje kolegom ktorzy mają podobne problemy z autem o zakup tarcz od amerykanca ktore sa 2mm grubsze .Moim zdaniem bez problemu powinny wejsc i zmiejscic sie wraz z klockami , a przelozy sie to na trwalosc i skutecznosc hamulcow.
 
 
sebowy 
Forumowicz

Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Wlkp
Wysłany: 02-03-2017, 14:17   

kubabrzesko napisał/a:
niezbyt twarde

ale niezbyt twarde w porównaniu do fabrycznych ? czy jak?
nasuwa się pytanie; to na ile one starczą te pierwsze wymieniłem przy 60tys jeszcze by na tysiaka starczyły, a te o których piszesz? masz od nich też klocki ? na ile starczają?
:?: :?: :?:
_________________
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2017, 14:31   

sebowy napisał/a:
? na ile starczają?

Na tyle, na ile pozwoli kierowca. Pytanie trochę naiwne bo wszystko zależy od techniki jazdy.
 
 
sebowy 
Forumowicz

Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Wlkp
Wysłany: 02-03-2017, 15:15   

sla napisał/a:
bo wszystko zależy od techniki jazdy

to akurat uznaję za stałą niezmienną bo pytam kubabrzesko, myślę że na każdych klockach jeździ tak samo :/ , chodzi mi o jego porównanie z innymi klockami , myślę że przy okazji napisze jak jeździ ... he, he
_________________
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-03-2017, 16:22   

ja polecam EBC Greenstuff mniej pylą niż std klocki. Trochę lepiej hamują. Tarcze gładkie. Nawiercane czy z rowkami są znacznie głośniejsze, chociaż lepiej odprowadzają ciepło.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.