[3.2 DID] Problem z manetkami na kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
starwind
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3,2 DiD Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 110 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 14-04-2018, 05:36 [3.2 DID] Problem z manetkami na kierownicy
|
|
|
Witam
Świerzo kupiłem auto i już mam problem nie jeden ale zacznę od manetek.
Na początku problem pojawiał się sporadycznie i wystarczyło ruszyć kostkę od manetki kierunków ale niestety ostatnio zgasło całkiem i nie pomagają żadne "sztuczki". Nie działają kierunki, długie światła, i spryskiwacze. Światła się zapalają, wycieraczki działają. Po zgaszeniu zapłonu światła gasną pomimo włączonej manetki ale nic nie piszczy jak otwieram drzwi. Nie działa tempomat ale on nie działał chyba nawet jak były kierunki to chyba przyczyna jest gdzie indziej.
Gdzie szukać przyczyny?
Czy wystarczy kupić drugą manetkę |
_________________ Był Galant
JEST Pajero
Niech Moc będzie z nami |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-04-2018, 19:05 Re: Problem z manetkami na kierownicy
|
|
|
starwind napisał/a: | Witam
Świerzo kupiłem auto i już mam problem nie jeden ale zacznę od manetek.
Na początku problem pojawiał się sporadycznie i wystarczyło ruszyć kostkę od manetki kierunków ale niestety ostatnio zgasło całkiem i nie pomagają żadne "sztuczki". Nie działają kierunki, długie światła, i spryskiwacze. Światła się zapalają, wycieraczki działają. Po zgaszeniu zapłonu światła gasną pomimo włączonej manetki ale nic nie piszczy jak otwieram drzwi. Nie działa tempomat ale on nie działał chyba nawet jak były kierunki to chyba przyczyna jest gdzie indziej.
Gdzie szukać przyczyny?
Czy wystarczy kupić drugą manetkę |
Trzeba spróbować założyć druga. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
starwind
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3,2 DiD Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 110 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 17-04-2018, 17:36
|
|
|
niestety zmiana manetki kierunków nie pomogła
Pytanie czy wie ktoś skąd tam idzie prąd?
do włącznika świateł idzie
do wycieraczek idzie (ale tylko do stałych, szybkich wolne nie działają ) |
_________________ Był Galant
JEST Pajero
Niech Moc będzie z nami |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 18-04-2018, 10:18
|
|
|
Te uszkodzenia mogą mieć źródło w ETACS-ECU. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
starwind
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3,2 DiD Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 110 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 18-04-2018, 19:42
|
|
|
Georg napisał/a: | Te uszkodzenia mogą mieć źródło w ETACS-ECU. |
znaczy komputer do wymiany???
Można to jakoś sprawdzić poza opcją wymiany? |
_________________ Był Galant
JEST Pajero
Niech Moc będzie z nami |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 19-04-2018, 10:22
|
|
|
Spokojnie - awaria ETACS-ECU - to mało prawdopodobne zdarzenie.
Kolega Greg chciał zapewne zwrócić uwagę na to ze we współczesnych samochodach nie ma już prostego okablowania typy przełącznik/przekaźnik/urządzenie - po drodze mamy podłączenie sygnałów sterujących do tzw. komputerów - w Pajero IV a jak rozumiem tez i w III sygnał z przełącznika mówiąc obrazowa "przechodzi" przez skrzynkę kompa (przykład z IV - załamać się na pierwszy rzut oka można - w pajero III jest pewnie podobnie)
http://faq.out-club.ru/do...0000290aENG.HTM
I teraz jak się do tego zabrać:
Najprościej - podłączyć pod MUT III - ma funkcje diagnostyki tego układu - otrzymasz odpowiedz na pytanie co jest uszkodzone - przełącznik zespolony przy kierownicy, wiązki i konektory, sam ETACS.
Jak już wiesz po podłączeniu do MUTa ze nie ETACS ani przełącznik - niestety trzeba "przedzwonić" wszystkie wiązki (niestety MUT III prawdopodobnie nie wskaże która to). Robota na długie wieczory jak nie wiesz co i jak lub dobry elektryk który to załatwi - albo wycieczka z Malborka trasą 22 |
|
|
|
 |
starwind
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3,2 DiD Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 110 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 20-04-2018, 21:16
|
|
|
Dziś magicznie zaczęły działać kierunki i nie tylko ale wg własnego widzimisię chwilę działają chwile nie
Gdzie jest tak moduł ETACS gdzie go znajdę muszę zdecydowanie przeszukać tę wiązki bo nic nie naprawia się magicznie nawet częściowo |
_________________ Był Galant
JEST Pajero
Niech Moc będzie z nami |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 22-04-2018, 09:09
|
|
|
ETACS, to ta skrzynka z bezpiecznikami - pod kokpitem, nad lewą stopą kierowcy ...jeżeli rzeczywiście podejrzewasz ten moduł. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
starwind
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3,2 DiD Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 110 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 14-06-2018, 18:26
|
|
|
gdzie jest bezpiecznik od tempomatu?
szukam w instrukcji i nic nie widzę
[ Dodano: 31-07-2018, 18:49 ]
Dobra zabrałem się w końcu za kopanie w kablach i stwierdziłem że jak odłącze kostkę koło bezpieczników to wszystko działa normalnie na kierownicy ale przestają działać drzwi kierowcy (W sensie głośnika, sterowania szybami) ale manetki na kierownicy działają bez zarzutu.
Czy ma ktoś schemat tej kostki ?
Bo nie chce ciąć kabli na chybił trafił w celu eliminacji?
[ Dodano: 05-08-2018, 21:02 ]
Problem rozwiązany
Okazało się że bruździ panel sterowania szybami w drzwiach kierowcy. Po odłączeniu panela wszystko wraca do normy |
_________________ Był Galant
JEST Pajero
Niech Moc będzie z nami |
|
|
|
 |
|