Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana oleju corolla e11 1,4 vvti
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 02-06-2018, 23:03   Zmiana oleju corolla e11 1,4 vvti

witam

Rok temu zmieniłem olej w colcie z 10w40 na 5w40.
Na półsyntetyku musiałem dolewać 0,4-0,5l /1000km
po zmianie na pełen syntetyk zużycie oleju jest o połowę mniejsze a
silnik pracuje na lepszym oleju.
Zmiana na pewno na plus i zastanawiam się czy w corolli ojca nie zrobić tak samo,
oba auta mają podobny przebieg lekko powyżej 200k km , corolla bierze olej w takich samych ilościach co colt jak był na 10w40 .
Silnik raczej nie ma wycieków można sprawdzić na kanale czy się gdzieś nie poci ...
kulturę pracy przyśpieszenie uważam że ma dobrą .
Chyba po zmianie na 5w40 nic się nie stanie , w najgorszym wypadku będzie go pobierać więcej ?
_________________

 
 
joujoujou 
Forumowicz
łysy i brzydki.


Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 3434
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 02-06-2018, 23:34   

Dlaczego taki marny olej?

Bez urazy, ale to, że do silników o większym przebiegu leje się olej o większej lepkości, zakrawa na zabobon.

Do corolli lej 5w30, ale tylko i wyłącznie o specyfikacji A5/B5/C2. Wbrew pozorom jest ich na rynku trochę, w całkiem znośnych cenach.

Zresztą dla silników z rodziny ZZ najlepszym rozwiązaniem są częstsze wymiany, max co 8 tysięcy km.
_________________
Pozdr,

jou

Gość, skomentuj niebieską corolkę.

Gość, skomentuj samochodzik na baterie!
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 03-06-2018, 00:35   

Cytat:
Dlaczego taki marny olej?


Corolla jeździ z 7 lat na mobil x2000 10w40 ,pobór oleju 0,4-0,5l/1000km.
Ostatnio ojciec zostawił corolle w warsztacie na wymianę oleju
miał być ten sam mobil a mechanior .....wlał castrola jakiegoś z beczki :)
Chyba wszystkim leją z tej beczki .
Po odpaleniu przez sekunde słychać rzężenie tak jak przy pierwszym odpaleniu
po wymianie oleju czyli olej nie trzyma filmu olejowego .
Rozrząd słychać głośniej .
Dziwnie wygląda olej na końcówce bagnetu
tzn końcówka nie jest w całości zamoczona tylko na środku jest struga oleju ,
po odpaleniu na chwilę i rozgrzaniu wygląda normalnie .
Chce wymienić olej bez ryzyka że się coś stanie , na pewno trzeba wymienić
bo tez z beczki jest raczej gorszy niż ten mobil....
przy okazji można na lepszy niż mobil 10w40 .

joujoujou,
joujoujou napisał/a:
Bez urazy, ale to, że do silników o większym przebiegu leje się olej o większej lepkości, zakrawa na zabobon.

Po kupieniu corolli nie wiadomo było jaki był olej , nie znałem się , taki mechanik zalecił ...
z coltem podobnie .
Teraz myślę że powinno się lać jak najlepszy olej klasy zalecanej przez producenta auta
i nie patrzeć na przebieg .
_________________

Ostatnio zmieniony przez krzysieg 03-06-2018, 00:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
joujoujou 
Forumowicz
łysy i brzydki.


Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 3434
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 03-06-2018, 00:51   

Takiego mechanika to napoiłbym tym co wlał. :P

Umiesz liczyć - licz na siebie. Sam wymień na olej zgodny ze specyfikacją.

Fuchs Titan GT1 Pro C2 5W30
Total Quartz Ineo ECS 5W30
Millers XF Longlife C2 5W30
Valvoline Synpower Xtreme ENV C2 5W30
...to tak na szybko.

Gdybyś miał problem ze znalezieniem, to w ostateczności zostaje zawsze ASO i 5w30 Premium Fuel Economy.
_________________
Pozdr,

jou

Gość, skomentuj niebieską corolkę.

Gość, skomentuj samochodzik na baterie!
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 03-06-2018, 01:12   

Znalazłem coś takiego :

VALVOLINE SYNPOWER ENV C2 5W30 4L A5/B5 DPF
Jest A5/B5 , Acea C2 tylko bez nazwy xtreme - czy to istotne ? .
Akurat jest w firmie w której kupuje .
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-06-2018, 07:13   

Nie lej 5w30 tylko 5w40, Toyota swego czasu przez ten eco olej i dłuższe okresy międzywymianowe miała problemy z zapiekającymi się pierścieniami. Olej nie wytrzymywał wyższych temperatur i sadza powstała z jego spalania powodowała zapieczenie pierścieni.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 03-06-2018, 09:46   

Też tak myślę że lepiej z 10w40 na 5w40 zmiana na 5w30 jest troche zbyt radykalna .
Auto jest leciwe ale nie chce eksperymentować i źle doradzić bo nie jest moje .
W swoim to bym się nie zastanawiał tak tylko pilnował dokładnie co się dzieje po zmianie a
ojciec nie dba i nie sprawdzi stanu oleju .
_________________

 
 
joujoujou 
Forumowicz
łysy i brzydki.


Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 3434
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 03-06-2018, 10:49   

Bzdura. Pierścienie zapiekały się z powodu zbyt długich interwałów, fakt, ale przede wszystkim z powodu niewłaściwego oleju (A3/B4). Lej to co się zaleca obecnie. Moja do niedawna (bo idzie na złom z powodu zgnitej karoserii) corolka przy przebiegu pół miliona kilometrów nie brała ani kropli oleju pomiędzy wymianami! Zalewana Fuchsem, wymiany co 8 tys. km.
_________________
Pozdr,

jou

Gość, skomentuj niebieską corolkę.

Gość, skomentuj samochodzik na baterie!
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-06-2018, 13:36   

Lej 5W40 i się nie przejmuj zabobonami. Niektórzy najchętniej by lali 15W40, bo olej przecież musi być gęsty.

5W40 to najlepsze skojarzenie dobrej płynności w niskich temperaturach i zachowania lepkości przy wysokich temperaturach.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-06-2018, 19:11   

joujoujou, wcale nie bzdura, jedno i drugie dołożyło swoją cegiełkę.
 
 
joujoujou 
Forumowicz
łysy i brzydki.


Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 3434
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 04-06-2018, 09:37   

Bzdurą jest lanie nie tego co się zaleca. Jak dla mnie to OP może sobie zalać tę corollę nawet gnojowicą, mnie to nie rusza.
_________________
Pozdr,

jou

Gość, skomentuj niebieską corolkę.

Gość, skomentuj samochodzik na baterie!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.