Problem silnik Pajero 3.2 DiD |
Autor |
Wiadomość |
RAMIUS
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: K-K
|
Wysłany: 07-11-2017, 17:26 Problem silnik Pajero 3.2 DiD
|
|
|
Witam serdecznie
Mam pytanie, po 10 latach (bezproblemowego) użytkowania Miśka coś padło tzn. auto zaczęło szarpać podczas jazdy, po czym.. i tu zaczyna się dylemat, zapaliła się kontrolka silnika, szarpie silnikiem i potężnie kopci na czarno (nie da się jechać, laweta).
Auto odpala od "strzała " pochodzi 5 sekund i się zaczyna szarpanie i przy dodaniu gazu kopci potężnie na czarno. Po podpięciu u mechanika pod komputer wyskoczyło, błąd 26 - czujnik położenia wałka rozrządu oraz 48 - GE, samochód wszedł w tryb awaryjny max. 2000 RMP. Świeci się też kontrolka trakcji, jak by auto było w poślizgu cały czas.
Te dwa błędy nie da się skasować. Przebieg auta to 160.000 km paliwo tylko Verva lub Ultimate, wymiany filtrów i oleju co 10.000 km.
Co o tym myślicie ?. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez RAMIUS 07-11-2017, 18:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-11-2017, 18:01
|
|
|
Błąd 26 - control sleeve position sensor.
Oba błędy chyba dotyczą pompy wtryskowej, ale tu muszą się chyba odezwać znawcy Pajero .
Edit.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 07-11-2017, 19:54
|
|
|
do wymiany zbiornik, pompa do przeglądu, koszty nie wielkie. |
|
|
|
 |
RAMIUS
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: K-K
|
Wysłany: 07-11-2017, 20:20
|
|
|
Ciekawi mnie ten czujnik co z nim.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 07-11-2017, 22:23
|
|
|
Błędy dotyczą actuatora.
26 - błąd związany z czujnikiem położenia nastawnika dawki.
48 - błąd związany bezpośrednio z cewką elektromagnesu nastawnika dawki.
Oba błędy przeważnie chodzą w parze - bez względu na to, który z elementów wykazuje uszkodzenie.
W przypadku czujnika przyczyną może być zwarcie od syfu w paliwie. W przypadku cewki elektromagnesu - uszkodzenie izolacji uzwojenia. Z tego samego powodu.
W rachubę może też wchodzić uszkodzenie mechaniczne w postaci zatarcia - powód, jak wyżej . |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
RAMIUS
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: K-K
|
Wysłany: 08-11-2017, 07:20
|
|
|
Witam czyli uszkodzenie nastawnika dawki czy calej pompy, od czego zaczac szukanie zeby sie nie wkopac z pieniazkami za naprawe pompy ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-11-2017, 08:07 Re: Problem silnik Pajero 3.2 DiD
|
|
|
RAMIUS napisał/a: | Witam serdecznie
Mam pytanie, po 10 latach (bezproblemowego) użytkowania Miśka coś padło tzn. auto zaczęło szarpać podczas jazdy, po czym.. i tu zaczyna się dylemat, zapaliła się kontrolka silnika, szarpie silnikiem i potężnie kopci na czarno (nie da się jechać, laweta).
Auto odpala od "strzała " pochodzi 5 sekund i się zaczyna szarpanie i przy dodaniu gazu kopci potężnie na czarno. Po podpięciu u mechanika pod komputer wyskoczyło, błąd 26 - czujnik położenia wałka rozrządu oraz 48 - GE, samochód wszedł w tryb awaryjny max. 2000 RMP. Świeci się też kontrolka trakcji, jak by auto było w poślizgu cały czas.
Te dwa błędy nie da się skasować. Przebieg auta to 160.000 km paliwo tylko Verva lub Ultimate, wymiany filtrów i oleju co 10.000 km.
Co o tym myślicie ?. |
Przebieg nie ma znaczenia. Pompę najlepiej zregenerować całą a nie najpierw nastawnik później coś jeszcze.
Błędy wskazują, ze jest cała zaopiłkowana. Wymienisz nastawnik, założysz pompę, za chwile znowu coś wyskoczy bo opiłki w dalszym, ciągu są w pompie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
RAMIUS
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: K-K
|
Wysłany: 08-11-2017, 09:25
|
|
|
Czyli mowisz Zbyszku nie bawic sie tylko regeneracja i 6000 zl zainwestowac? |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-11-2017, 10:37
|
|
|
RAMIUS napisał/a: | Czyli mowisz Zbyszku nie bawic sie tylko regeneracja i 6000 zl zainwestowac? |
Masz 100% ze wszystko pompie jest ok. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
RAMIUS
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: K-K
|
Wysłany: 08-11-2017, 11:24
|
|
|
Ok dzieki za podpowiedz. Dzis laweta auto dojedzje do mechanika i bede infirmowal co i jak. |
_________________
 |
|
|
|
 |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 12-11-2017, 21:30
|
|
|
RAMIUS napisał/a: | Czyli mowisz Zbyszku nie bawic sie tylko regeneracja i 6000 zl zainwestowac? |
Optymista ... 6tys.
Na dniach przerabiałem TO.
Zbiornik paliwa stalowy + uszczelki 2100PLN.
Regeneracja pompy 4,7K.
Duperele + przy okazji zmiana oleju, wymiana przewodu hamulcowego ...
Łącznie faktury na 9,5kPLN.
Nie wymieniałem wlewu. Główna rura w miarę zdrowa, cienkie rurki ( odpowietrzenie ) wycięte i założone węże gumowe do hydrauliki.
Po naprawie.
Pali od strzała. Poprzednio trzeba było zakręcić przez 1, 2 sekundy.
Lepiej się zbiera. Oczywiste że TO subiektywne odczucie, nie mierzyłem wcześniej jak i teraz przyśpieszenia.
I ... chyba pali więcej, niestety. Ale to zweryfikuję się po dwóch, trzech tankowaniach. Na razie zrobiłem 400km.
PS
Też Zbycho |
|
|
|
 |
RAMIUS
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: K-K
|
Wysłany: 04-01-2018, 14:43
|
|
|
Pompa 3500 zl , szukam baku - laminat. |
_________________
 |
|
|
|
 |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 07-01-2018, 16:50
|
|
|
RAMIUS napisał/a: | Pompa 3500 zl , szukam baku - laminat. |
Netto ? brutto ? Ja też miałem podaną cenę OD 3,7k. Nie dopatrzyłem że netto. Inna rzecz, że wyboru raczej nie było. Ważne też, te OD ...
Demontaż, montaż, przewody, wlewowy, odpowietrzające, uszczelki, smok ...
Baki w e-pajero. Ja brałem metal. Jakoś nie mam wielkiego zaufania do laminatów. Poza tym, tysiąc taniej. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-01-2018, 09:24
|
|
|
RAMIUS napisał/a: | Pompa 3500 zl , szukam baku - laminat. |
Kevlar może być? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
alexs6
Forumowicz alexs6
Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 87 Skąd: kłodzko
|
Wysłany: 27-06-2018, 13:53
|
|
|
pytanie - gdzie najlepiej zrobić pompę ?
wczoraj po odpaleniu auta gasło , za którymś razem po odpaleniu chodziło ok ale już po wrzuceniu na "D " gasło ( mogłem tyci przytrzymać obroty gazem do około 1100 obrotów to nie gasło ) , przejechałem tak kilkaset metrów i praca się ustabilizowała i już za każdym razem odpala i jeździ normalnie , jednak myślę że sama wymiana filtra paliwa już nie pomoże ( choć jakiś miesiąc temu był wymieniany bo się okazało , że jakiś szlam się dostał i być może coś jeszcze pływa w zbiorniku ) kod błędu 46 |
_________________ alexs6 |
Ostatnio zmieniony przez alexs6 05-07-2018, 11:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|