Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem silnik Pajero 3.2 DiD
Autor Wiadomość
RAMIUS 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: K-K
Wysłany: 07-11-2017, 17:26   Problem silnik Pajero 3.2 DiD

Witam serdecznie
Mam pytanie, po 10 latach (bezproblemowego) użytkowania Miśka coś padło tzn. auto zaczęło szarpać podczas jazdy, po czym.. i tu zaczyna się dylemat, zapaliła się kontrolka silnika, szarpie silnikiem i potężnie kopci na czarno (nie da się jechać, laweta).
Auto odpala od "strzała " pochodzi 5 sekund i się zaczyna szarpanie i przy dodaniu gazu kopci potężnie na czarno. Po podpięciu u mechanika pod komputer wyskoczyło, błąd 26 - czujnik położenia wałka rozrządu oraz 48 - GE, samochód wszedł w tryb awaryjny max. 2000 RMP. Świeci się też kontrolka trakcji, jak by auto było w poślizgu cały czas.
Te dwa błędy nie da się skasować. Przebieg auta to 160.000 km paliwo tylko Verva lub Ultimate, wymiany filtrów i oleju co 10.000 km.
Co o tym myślicie ?.
_________________

Ostatnio zmieniony przez RAMIUS 07-11-2017, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-11-2017, 18:01   

Błąd 26 - control sleeve position sensor.
Oba błędy chyba dotyczą pompy wtryskowej, ale tu muszą się chyba odezwać znawcy Pajero :wink: .

Edit.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 07-11-2017, 19:54   

do wymiany zbiornik, pompa do przeglądu, koszty nie wielkie.
 
 
RAMIUS 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: K-K
Wysłany: 07-11-2017, 20:20   

Ciekawi mnie ten czujnik co z nim..
_________________

 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 07-11-2017, 22:23   

Błędy dotyczą actuatora.
26 - błąd związany z czujnikiem położenia nastawnika dawki.
48 - błąd związany bezpośrednio z cewką elektromagnesu nastawnika dawki.
Oba błędy przeważnie chodzą w parze - bez względu na to, który z elementów wykazuje uszkodzenie.
W przypadku czujnika przyczyną może być zwarcie od syfu w paliwie. W przypadku cewki elektromagnesu - uszkodzenie izolacji uzwojenia. Z tego samego powodu.
W rachubę może też wchodzić uszkodzenie mechaniczne w postaci zatarcia - powód, jak wyżej :wink: .
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
RAMIUS 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: K-K
Wysłany: 08-11-2017, 07:20   

Witam czyli uszkodzenie nastawnika dawki czy calej pompy, od czego zaczac szukanie zeby sie nie wkopac z pieniazkami za naprawe pompy ?
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-11-2017, 08:07   Re: Problem silnik Pajero 3.2 DiD

RAMIUS napisał/a:
Witam serdecznie
Mam pytanie, po 10 latach (bezproblemowego) użytkowania Miśka coś padło tzn. auto zaczęło szarpać podczas jazdy, po czym.. i tu zaczyna się dylemat, zapaliła się kontrolka silnika, szarpie silnikiem i potężnie kopci na czarno (nie da się jechać, laweta).
Auto odpala od "strzała " pochodzi 5 sekund i się zaczyna szarpanie i przy dodaniu gazu kopci potężnie na czarno. Po podpięciu u mechanika pod komputer wyskoczyło, błąd 26 - czujnik położenia wałka rozrządu oraz 48 - GE, samochód wszedł w tryb awaryjny max. 2000 RMP. Świeci się też kontrolka trakcji, jak by auto było w poślizgu cały czas.
Te dwa błędy nie da się skasować. Przebieg auta to 160.000 km paliwo tylko Verva lub Ultimate, wymiany filtrów i oleju co 10.000 km.
Co o tym myślicie ?.

Przebieg nie ma znaczenia. Pompę najlepiej zregenerować całą a nie najpierw nastawnik później coś jeszcze.
Błędy wskazują, ze jest cała zaopiłkowana. Wymienisz nastawnik, założysz pompę, za chwile znowu coś wyskoczy bo opiłki w dalszym, ciągu są w pompie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
RAMIUS 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: K-K
Wysłany: 08-11-2017, 09:25   

Czyli mowisz Zbyszku nie bawic sie tylko regeneracja i 6000 zl zainwestowac?
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-11-2017, 10:37   

RAMIUS napisał/a:
Czyli mowisz Zbyszku nie bawic sie tylko regeneracja i 6000 zl zainwestowac?

Masz 100% ze wszystko pompie jest ok.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
RAMIUS 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: K-K
Wysłany: 08-11-2017, 11:24   

Ok dzieki za podpowiedz. Dzis laweta auto dojedzje do mechanika i bede infirmowal co i jak.
_________________

 
 
DonVito 
Forumowicz

Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 70
Skąd: Ze WSI
Wysłany: 12-11-2017, 21:30   

RAMIUS napisał/a:
Czyli mowisz Zbyszku nie bawic sie tylko regeneracja i 6000 zl zainwestowac?


Optymista ... 6tys. :lol: :lol: :lol:
Na dniach przerabiałem TO.
Zbiornik paliwa stalowy + uszczelki 2100PLN.
Regeneracja pompy 4,7K.
Duperele + przy okazji zmiana oleju, wymiana przewodu hamulcowego ...
Łącznie faktury na 9,5kPLN.
Nie wymieniałem wlewu. Główna rura w miarę zdrowa, cienkie rurki ( odpowietrzenie ) wycięte i założone węże gumowe do hydrauliki.

Po naprawie.
Pali od strzała. Poprzednio trzeba było zakręcić przez 1, 2 sekundy.
Lepiej się zbiera. Oczywiste że TO subiektywne odczucie, nie mierzyłem wcześniej jak i teraz przyśpieszenia.
I ... chyba pali więcej, niestety. Ale to zweryfikuję się po dwóch, trzech tankowaniach. Na razie zrobiłem 400km.

PS
Też Zbycho :P
 
 
RAMIUS 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: K-K
Wysłany: 04-01-2018, 14:43   

Pompa 3500 zl , szukam baku - laminat.
_________________

 
 
DonVito 
Forumowicz

Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 70
Skąd: Ze WSI
Wysłany: 07-01-2018, 16:50   

RAMIUS napisał/a:
Pompa 3500 zl , szukam baku - laminat.


Netto ? brutto ? Ja też miałem podaną cenę OD 3,7k. Nie dopatrzyłem że netto. Inna rzecz, że wyboru raczej nie było. Ważne też, te OD ...
Demontaż, montaż, przewody, wlewowy, odpowietrzające, uszczelki, smok ...

Baki w e-pajero. Ja brałem metal. Jakoś nie mam wielkiego zaufania do laminatów. Poza tym, tysiąc taniej.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-01-2018, 09:24   

RAMIUS napisał/a:
Pompa 3500 zl , szukam baku - laminat.

Kevlar może być?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
alexs6 
Forumowicz
alexs6

Auto: pajero 3.2 DID 2003r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: kłodzko
Wysłany: 27-06-2018, 13:53   

pytanie - gdzie najlepiej zrobić pompę ?
wczoraj po odpaleniu auta gasło , za którymś razem po odpaleniu chodziło ok ale już po wrzuceniu na "D " gasło ( mogłem tyci przytrzymać obroty gazem do około 1100 obrotów to nie gasło ) , przejechałem tak kilkaset metrów i praca się ustabilizowała i już za każdym razem odpala i jeździ normalnie , jednak myślę że sama wymiana filtra paliwa już nie pomoże ( choć jakiś miesiąc temu był wymieniany bo się okazało , że jakiś szlam się dostał i być może coś jeszcze pływa w zbiorniku ) kod błędu 46
_________________
alexs6
Ostatnio zmieniony przez alexs6 05-07-2018, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.