 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Warsztatowy dylemat, zawieszenie, Lublin |
Autor |
Wiadomość |
nubi
Mitsumaniak 03556/KMM

Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017 Posty: 70 Skąd: LU
|
Wysłany: 23-06-2018, 22:51 Warsztatowy dylemat, zawieszenie, Lublin
|
|
|
Zastanawiam się w jaki sposób znaleźć w Lublinie sensowny warsztat.
Do zrobienia zawieszenie (2.0 Sport). Coraz więcej twardych stuków przenosi się na kierownicę, prawdopodobnie to nie tylko łączniki stabilizatorów.
Kilku napraw dokonałem w takim "zwykłym" warsztacie (dużym, nie jakimś blaszaku), mam tam sensowne ceny robocizny ale warsztat ogólny, najczęściej robią popularne samochody, a części dają takie jakie są dostępne pod ręką, aby samochód długo im nie stał, duży przerób.
To tak z autopsji z poprzednim samochodem, w którym te naprawy często po 3 miesiącach kończyły się ponownymi, bo wsadzona była jakaś najtańsza guma (bo taka była akurat na magazynie), a i mechanicy chyba nieszczególnie przejmują się ile to pojeździ, nie mówiąc o czymś takim jak próba wciśnięcia instrukcji od mitsu do ręki, itp.
Kilku forumowiczów jest z LU.
Mam 3 myśli:
1. Pojechać na "zwykły" warsztat, na szarpaki, i to co znajdzie zrobić sobie zdjęcia a potem szukać w katalogu która to guma/tuleja/śruba/.. i szukać na necie czegoś o sensownej jakości
2. Pojechać do ASO (lublin - Parexbud tylko?) na diagnostykę, niech zrobią mi kalkulacje co jest do zrobienia i rozpiskę cenową, jak mnie to nie zabije (wątpię) to może nawet zrobię w ASO, a jak nie, to może zyskam /w cenie tego przeglądu/ przynajmniej które elementy obstawiają z nr katalogowymi na gotowo, szukać na necie i zrobić na "zwykłym" warsztacie z własnymi cześciami.
3. ? |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2018, 13:23
|
|
|
nubi napisał/a: | przynajmniej które elementy obstawiają z nr katalogowymi na gotowo, | Nic takiego nie dostaniesz. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 25-06-2018, 10:44
|
|
|
1. Pojedź na szarpaki do Moto-Plex
2. Pojedź na weryfikację do warsztatu - ja zwykle jeżdżę do Grześka Prażmo (dawniej prowadził to Andrzej Jerwan, ale przeszedł na emeryturę)
3. Zostaw samochód i pozwól zrobić robotę - chłopaki mają lepsze zniżki niż Ty.
4. Pojedź do Moto-Plex na ustawienie geometrii zawieszenia
5. Ciesz się jazdą |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 25-06-2018, 11:40 Re: Warsztatowy dylemat, zawieszenie, Lublin
|
|
|
nubi napisał/a: | Z z własnymi cześciami.
|
tylko skąd je weźmiesz ? masz dwie opcje kupić je w ASO lub na hurtowniach tych samych co korzystają wszyscy czy sklepów internetowych .
Rynek jest jaki jest i nic lepszego nie wymyślisz , no chyba że stworzysz własną markę .
Szanujący się serwis zamontuje część takiego producenta jak sobie klient życzy lub przedstawi mu kilka do wyboru .
Teraz części to loteria od Yamato po po jotoczuł.
Masz jeszcze do wyboru poliuretan ale to czego nie ma z katalogu trzeba dorabiać a to wymaga czasu .
Amorów , sprężyn i sworzni nie przeskoczysz .
Chcesz lepszy wybór części zmień samochód na świętą trójcę : Mercedes , BMW czy Audi . |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
nubi
Mitsumaniak 03556/KMM

Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017 Posty: 70 Skąd: LU
|
Wysłany: 25-06-2018, 23:51
|
|
|
Podziękował. Nie napawa to zbyt optymistycznie, a właśnie ostatnio ten samochód zaczął mi się bardziej podobać (nawet przestałem myśleć o założeniu gazu).
[edit] ps. Tak się jeszcze zastanawiam nad "Masz jeszcze do wyboru poliuretan ..", bo mam dojście do profesjonalnych (za miliony) narzędzi m.in.: frezarka (30k.obr/min), elekto-wreżarka, laser (3m/s 3x7m), skaner laserowy, ..i kilka innych ciekawych narzędzi (tokarki niestety nie ma), wszystko sterowane komputerowo -czyli moje tematy. Tylko musiałbym zarwać kolejne noce na nauce ich obsługi, no i dla jednego samochodu to się raczej nie opyla. Zacząć produkcję pod swoją marką? Ciekawe czy by się opłaciło ..zmienić zawód. |
|
|
|
 |
|
|