[CS9 2.0DOHC] Skrzynia biegów - przeróbka |
Autor |
Wiadomość |
gargel
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-12-2017, 12:01 [CS9 2.0DOHC] Skrzynia biegów - przeróbka
|
|
|
Witam, posiadam lancera 2.0 state wagon z 2004r, jeżdżę trochę autostradą i męczą mnie wycie silnika przy dużych obrotach. Mam pytanie czy ktoś przerabiał, zmieniał skrzynię na inna w tym modelu?
Skrzynia jaka posiadam (F5M422) ma przełożenie główne 4.052 i przy 120km/h ma 3500obr/min, przy 160km/h ma 4700obr/min.
Znalazłem inna z przełożeniem 3.454, i teraz pytanie czy ktoś się orientuje czy było jeszcze dłuższe? bo moim zdaniem to jest najdłuższe...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-12-2017, 17:17
|
|
|
gargel napisał/a: | Skrzynia jaka posiadam (F5M422) |
Jaki dalej masz nr skrzyni ?
gargel napisał/a: | przy 120km/h ma 3500obr/min, przy 160km/h ma 4700obr/min. |
Skrzynia taka sama jak w galancie tylko inne przełozenia 3.722
Głównie chodzi o piaty bieg są 0,767-gdi 0,733 diesel 0,820 -2.0 benzyna
Sprawdz jakie masz przełożenie 5- biegu |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
gargel
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-12-2017, 18:38
|
|
|
Ja mam przełożenie 5-ki 0.820, właśnie myślałem o przełożeniu z galanta 2.0 TD bo ma przełożenie 3.722i V-ke 0.733, znalazłem jeszcze 1 krótsze przełożenie główne 3.454 z colta 1.6 16v tylko skrzynia ma V-ke 0.804, więc trzeba by zrobić z 2 skrzyń 1.
Innego pomysłu niemam |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-12-2017, 19:04
|
|
|
Z dwoch skrzyn złozysz odpowiednie przełożenia tylko z diesla aby piąty bieg nie był za słaby do Twojego silnika jest o wiele nizszy moment obrotowy
Lub od 2.4 gdi cała skrzynia piaty bieg nie wiele rózni się od skrzyni diesla a jest o wiele szybszy niz co masz teraz |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Sal
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2016 Posty: 61 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 20-12-2017, 09:37
|
|
|
Tak z ciekawości, czy przypadkiem nic to nie zmieni, ponieważ przy tych prędkościach szum powietrza jest rownie głośny co szum silnika... Przynajmniej u mnie. |
|
|
|
 |
gargel
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-12-2017, 10:48
|
|
|
U mnie silnik strasznie wyje, wpada w rezonans przy obrotach od 3500-3800, tak to okej. Nie wiem czy to wina kolektora czy silnika. Silnik zrobilem rok temu kpl. remont i się zaczelo...
Tak czy siak skrzynie zrobię i napisze jaki rezultat. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 20-12-2017, 11:43
|
|
|
[quote="gargel"] wpada w rezonans przy obrotach od 3500-3800, tak to okej.
Jak ci silnik wpada w rezonans to prawdopodobnie masz źle ustawiony wałek balansowy. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
gargel
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-12-2017, 17:27
|
|
|
niestety może to jest to, bo balans został usunięty z paskiem, wałek stoczony. Ale myślę że może być to też wina kolektora wydechowego. Jak będzie czas to sprawdze niewiem kiedy |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-12-2017, 21:14
|
|
|
gargel napisał/a: | męczą mnie wycie silnika przy dużych obrotach | Masz problem z silnikiem , a nie skrzynią. Nie przypominam sobie, żeby silnik mi kiedykolwiek wył nawet przy max prędkościach. |
|
|
|
 |
gargel
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-12-2017, 11:40
|
|
|
Jeśli tylko ja tak mam to zacznę od wymiany wałka balansowego na orginał, bo jak wspomniałem wałek jest stoczony (nie wiem co mnie podkusiło go wsadzić - w końcu jakiś mądry Japończyk go wymyślił).
Szum, huk czy jak to tam zwał nie jest ogromny ale jeżdząc autostradą uczuliłem się na to i teraz mnie chce (edit).
Dam znać jak zrobię... |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 22-12-2017, 13:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 22-12-2017, 12:27
|
|
|
gargel napisał/a: | Jeśli tylko ja tak mam to zacznę od wymiany wałka balansowego na orginał, bo jak wspomniałem wałek jest stoczony (nie wiem co mnie podkusiło go wsadzić - w końcu jakiś mądry Japończyk go wymyślił).
Szum, huk czy jak to tam zwał nie jest ogromny ale jeżdząc autostradą uczuliłem się na to i teraz mnie chce poj....ć.
Dam znać jak zrobię... |
Jeżeli mowa o wałku balansowym napędzanym osobnym paskiem to musisz sprawdzić jeszcze prawidłowość ustawienia wałka balasu ,który jest pędzony paskiem rozrządu (on ma prawidłowe ustawienia co trzeci obrót) |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
gargel
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-12-2017, 18:42
|
|
|
Właśnie ten jest ztoczony to jest wałek balansu od pompy oleju. Można go źle ustawić co 2 obrót .Na złożonym rozrządzie co 3 obroty pełne silnika synchronizuje się na znaku. Wałek ten można całkiem uciąć za pompą oleju, ale ze względu na mocne napięcie rozrządu przydaje się podparcie na panewce wałka balansowego, za panewką to już masa wyrównoważająca silnik z drugim wałkiem balansowym na małym pasku balansu.
tak czy owak, jak widać na tym przypadku lepszą kulturę pracy silnika uzyskamy na oryginale.
Pozdrawiam, dzięki za podpowiedzi.
A w temacie skrzyni chciałem zmienić 5-ty bieg - pozostałe biegi są ok. Spalanie na trasie napewno się zmniejszy.
Poniżej link do przeliczania prędkości z przełożeń może sie komus przyda
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
po wstawieniu danych opon 195/50r16 i przełożenia z lancera 2.0- 4.052 V-ty bieg 0.820
wychodzi przy 140km/h 4103obr/min
gdyby zmienić przełożenie V-ki na 0.733 zostawiając główne 4.052 daje nam to
przy 140km/h -- 3668obr/min - niestety nie ma dłuższego... |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 22-12-2017, 19:06
|
|
|
gargel napisał/a: | gdyby zmienić przełożenie V-ki na 0.733 zostawiając główne 4.052 daje nam to
przy 140km/h -- 3668obr/min - niestety nie ma dłuższego... |
Skrzynia Galant 2.0 benzyna 3.722 V-bieg od diesla i to jest najdłuższe przełożenie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
gargel
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-07-2018, 17:51
|
|
|
A co w końcu zrobiłeś? O ile obroty na 5 biegu spadły? O jakieś 600-700obr/min przy ~150km? Ja mam wtedy chyba koło 4500.... Tu widzę 3800-3900? |
|
|
|
 |
|