Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS9 2.0DOHC] Skrzynia biegów - przeróbka
Autor Wiadomość
gargel 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-12-2017, 12:01   [CS9 2.0DOHC] Skrzynia biegów - przeróbka

Witam, posiadam lancera 2.0 state wagon z 2004r, jeżdżę trochę autostradą i męczą mnie wycie silnika przy dużych obrotach. Mam pytanie czy ktoś przerabiał, zmieniał skrzynię na inna w tym modelu?
Skrzynia jaka posiadam (F5M422) ma przełożenie główne 4.052 i przy 120km/h ma 3500obr/min, przy 160km/h ma 4700obr/min.
Znalazłem inna z przełożeniem 3.454, i teraz pytanie czy ktoś się orientuje czy było jeszcze dłuższe? bo moim zdaniem to jest najdłuższe...
pozdrawiam
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-12-2017, 17:17   

gargel napisał/a:
Skrzynia jaka posiadam (F5M422)

Jaki dalej masz nr skrzyni ?
gargel napisał/a:
przy 120km/h ma 3500obr/min, przy 160km/h ma 4700obr/min.

Skrzynia taka sama jak w galancie tylko inne przełozenia 3.722
Głównie chodzi o piaty bieg są 0,767-gdi 0,733 diesel 0,820 -2.0 benzyna
Sprawdz jakie masz przełożenie 5- biegu
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
gargel 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-12-2017, 18:38   

Ja mam przełożenie 5-ki 0.820, właśnie myślałem o przełożeniu z galanta 2.0 TD bo ma przełożenie 3.722i V-ke 0.733, znalazłem jeszcze 1 krótsze przełożenie główne 3.454 z colta 1.6 16v tylko skrzynia ma V-ke 0.804, więc trzeba by zrobić z 2 skrzyń 1.

Innego pomysłu niemam
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-12-2017, 19:04   

Z dwoch skrzyn złozysz odpowiednie przełożenia tylko z diesla aby piąty bieg nie był za słaby do Twojego silnika jest o wiele nizszy moment obrotowy
Lub od 2.4 gdi cała skrzynia piaty bieg nie wiele rózni się od skrzyni diesla a jest o wiele szybszy niz co masz teraz
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Sal 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 61
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 20-12-2017, 09:37   

Tak z ciekawości, czy przypadkiem nic to nie zmieni, ponieważ przy tych prędkościach szum powietrza jest rownie głośny co szum silnika... :wink: Przynajmniej u mnie.
 
 
gargel 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-12-2017, 10:48   

U mnie silnik strasznie wyje, wpada w rezonans przy obrotach od 3500-3800, tak to okej. Nie wiem czy to wina kolektora czy silnika. Silnik zrobilem rok temu kpl. remont i się zaczelo...
Tak czy siak skrzynie zrobię i napisze jaki rezultat.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 20-12-2017, 11:43   

[quote="gargel"] wpada w rezonans przy obrotach od 3500-3800, tak to okej.

Jak ci silnik wpada w rezonans to prawdopodobnie masz źle ustawiony wałek balansowy.
_________________
zbychu74
 
 
gargel 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2017, 17:27   

niestety może to jest to, bo balans został usunięty z paskiem, wałek stoczony. Ale myślę że może być to też wina kolektora wydechowego. Jak będzie czas to sprawdze :) niewiem kiedy
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2017, 21:14   

gargel napisał/a:
męczą mnie wycie silnika przy dużych obrotach
Masz problem z silnikiem , a nie skrzynią. Nie przypominam sobie, żeby silnik mi kiedykolwiek wył nawet przy max prędkościach.
 
 
gargel 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-12-2017, 11:40   

Jeśli tylko ja tak mam to zacznę od wymiany wałka balansowego na orginał, bo jak wspomniałem wałek jest stoczony (nie wiem co mnie podkusiło go wsadzić - w końcu jakiś mądry Japończyk go wymyślił).
Szum, huk czy jak to tam zwał nie jest ogromny ale jeżdząc autostradą uczuliłem się na to i teraz mnie chce (edit).
Dam znać jak zrobię...
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 22-12-2017, 13:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 22-12-2017, 12:27   

gargel napisał/a:
Jeśli tylko ja tak mam to zacznę od wymiany wałka balansowego na orginał, bo jak wspomniałem wałek jest stoczony (nie wiem co mnie podkusiło go wsadzić - w końcu jakiś mądry Japończyk go wymyślił).
Szum, huk czy jak to tam zwał nie jest ogromny ale jeżdząc autostradą uczuliłem się na to i teraz mnie chce poj....ć.
Dam znać jak zrobię...

Jeżeli mowa o wałku balansowym napędzanym osobnym paskiem to musisz sprawdzić jeszcze prawidłowość ustawienia wałka balasu ,który jest pędzony paskiem rozrządu (on ma prawidłowe ustawienia co trzeci obrót)
_________________
zbychu74
 
 
gargel 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-12-2017, 18:42   

Właśnie ten jest ztoczony :) to jest wałek balansu od pompy oleju. Można go źle ustawić co 2 obrót .Na złożonym rozrządzie co 3 obroty pełne silnika synchronizuje się na znaku. Wałek ten można całkiem uciąć za pompą oleju, ale ze względu na mocne napięcie rozrządu przydaje się podparcie na panewce wałka balansowego, za panewką to już masa wyrównoważająca silnik z drugim wałkiem balansowym na małym pasku balansu.

tak czy owak, jak widać na tym przypadku lepszą kulturę pracy silnika uzyskamy na oryginale.
Pozdrawiam, dzięki za podpowiedzi.

A w temacie skrzyni chciałem zmienić 5-ty bieg - pozostałe biegi są ok. Spalanie na trasie napewno się zmniejszy.
Poniżej link do przeliczania prędkości z przełożeń może sie komus przyda
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
po wstawieniu danych opon 195/50r16 i przełożenia z lancera 2.0- 4.052 V-ty bieg 0.820
wychodzi przy 140km/h 4103obr/min
gdyby zmienić przełożenie V-ki na 0.733 zostawiając główne 4.052 daje nam to
przy 140km/h -- 3668obr/min - niestety nie ma dłuższego...
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-12-2017, 19:06   

gargel napisał/a:
gdyby zmienić przełożenie V-ki na 0.733 zostawiając główne 4.052 daje nam to
przy 140km/h -- 3668obr/min - niestety nie ma dłuższego...

Skrzynia Galant 2.0 benzyna 3.722 V-bieg od diesla i to jest najdłuższe przełożenie
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
gargel 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSO state wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-07-2018, 17:30   

Trochę to zajęło ale udało mi się w końcu zrobić. Moim zdaniem lepiej się jeździ, na trasie bajka :)

https://www.fotosik.pl/zdjecie/2018afdfe1de3a6e
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-07-2018, 17:51   

A co w końcu zrobiłeś? O ile obroty na 5 biegu spadły? O jakieś 600-700obr/min przy ~150km? Ja mam wtedy chyba koło 4500.... Tu widzę 3800-3900?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.