Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie modułu haka Erich Jaeger
Autor Wiadomość
caris 
Nowy Forumowicz
...

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2024
Posty: 1
Skąd: Wolbrom
Wysłany: 05-09-2025, 03:42   Podłączenie modułu haka Erich Jaeger

Siema.

Założyłem sobie haka w ASX. Kupiłem dedykowaną wiązkę haka firmy Erich Jaeger, jednak nie jest tak do końca plug and play, bo trzeba się podłączyć luźnymi przewodami pod kierunki (lewy i prawy) i przeciwmgłowe (w ASX tylko jedno takie światło tylne, więc jednym przewodem, drugi do zaizolowania.

Sprawa jest niby prosta, ale czy ja dobrze myślę, że trzeba przeciąć przewód od kierunkowskazu i część od strony wiązki samochodu (na obrazku piktogram stycznika) po prostu opuścić i zaizolować?
Dla mnie to trochę dziwne, więc dlatego pytam, żeby czegoś nie [edit]. Z tego obrazka wynika, że przewód od wiązki haka trzeba podłączyć pod tą odciętą część przewodu kierunkowskazu od strony żarówki lampy.

Do obu kierunków jest po jednym przewodzie, a do przeciwmgłowego są dwa przewody, które się podłącza po jednym do każdej z dwóch końcówek uciętego przewodu, co jest bardziej logiczne. :)


Kolejna sprawa, to czy ktoś dysponuje może jeszcze wiedzą jakie kolory mają przewody kierunku lewego, prawego, światła przeciwmgłowego i światła wstecznego (to akurat do kamery potrzebuję).

Pozdro.



Ostatnio zmieniony przez Bizi78 05-09-2025, 05:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LaryLaryt 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2025
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-09-2025, 14:58   

Twoja interpretacja schematu podłączenia kierunkowskazów jest błędna. Nie przecina się przewodu i nie izoluje się jego części. Schemat, który opisujesz, wskazuje na to, że wiązka haka powinna być włączona w obwód kierunkowskazu, a nie odcinać jego część. Działanie wiązki haka polega na zasilaniu dodatkowych żarówek na przyczepie, a nie na odcinaniu zasilania od fabrycznych lamp samochodu. W dedykowanych wiązkach z modułem (a wiązki Erich Jaeger z reguły takie mają) zasilanie pobiera się z akumulatora (lub innego stałego plusa), a impulsy sterujące (sygnały) pobiera się z przewodów świateł samochodu. Moduł wiązki haka interpretuje te sygnały i zasila światła przyczepy.

Prawidłowe podłączenie polega na włączeniu się w obwód istniejących przewodów świateł. Może to być zrobione za pomocą specjalnych szybkozłączek (konektorów), które są często dołączane do wiązek. Pozwalają one na wpięcie się w przewód bez konieczności jego przecinania.

Kierunkowskaz lewy: Przewód w kolorze niebieskim (zwykle z czarnym paskiem).

Kierunkowskaz prawy: Przewód w kolorze niebieskim (zwykle z żółtym paskiem).

Światło przeciwmgłowe (tylne): Przewód w kolorze żółtym .

Światło wsteczne: Przewód w kolorze białym (zwykle z zielonym paskiem).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.