 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Podłączenie modułu haka Erich Jaeger |
Autor |
Wiadomość |
caris
Nowy Forumowicz ...
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2024 Posty: 1 Skąd: Wolbrom
|
Wysłany: 05-09-2025, 03:42 Podłączenie modułu haka Erich Jaeger
|
|
|
Siema.
Założyłem sobie haka w ASX. Kupiłem dedykowaną wiązkę haka firmy Erich Jaeger, jednak nie jest tak do końca plug and play, bo trzeba się podłączyć luźnymi przewodami pod kierunki (lewy i prawy) i przeciwmgłowe (w ASX tylko jedno takie światło tylne, więc jednym przewodem, drugi do zaizolowania.
Sprawa jest niby prosta, ale czy ja dobrze myślę, że trzeba przeciąć przewód od kierunkowskazu i część od strony wiązki samochodu (na obrazku piktogram stycznika) po prostu opuścić i zaizolować?
Dla mnie to trochę dziwne, więc dlatego pytam, żeby czegoś nie [edit]. Z tego obrazka wynika, że przewód od wiązki haka trzeba podłączyć pod tą odciętą część przewodu kierunkowskazu od strony żarówki lampy.
Do obu kierunków jest po jednym przewodzie, a do przeciwmgłowego są dwa przewody, które się podłącza po jednym do każdej z dwóch końcówek uciętego przewodu, co jest bardziej logiczne.
Kolejna sprawa, to czy ktoś dysponuje może jeszcze wiedzą jakie kolory mają przewody kierunku lewego, prawego, światła przeciwmgłowego i światła wstecznego (to akurat do kamery potrzebuję).
Pozdro.
 |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 05-09-2025, 05:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
LaryLaryt
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2025 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-09-2025, 14:58
|
|
|
Twoja interpretacja schematu podłączenia kierunkowskazów jest błędna. Nie przecina się przewodu i nie izoluje się jego części. Schemat, który opisujesz, wskazuje na to, że wiązka haka powinna być włączona w obwód kierunkowskazu, a nie odcinać jego część. Działanie wiązki haka polega na zasilaniu dodatkowych żarówek na przyczepie, a nie na odcinaniu zasilania od fabrycznych lamp samochodu. W dedykowanych wiązkach z modułem (a wiązki Erich Jaeger z reguły takie mają) zasilanie pobiera się z akumulatora (lub innego stałego plusa), a impulsy sterujące (sygnały) pobiera się z przewodów świateł samochodu. Moduł wiązki haka interpretuje te sygnały i zasila światła przyczepy.
Prawidłowe podłączenie polega na włączeniu się w obwód istniejących przewodów świateł. Może to być zrobione za pomocą specjalnych szybkozłączek (konektorów), które są często dołączane do wiązek. Pozwalają one na wpięcie się w przewód bez konieczności jego przecinania.
Kierunkowskaz lewy: Przewód w kolorze niebieskim (zwykle z czarnym paskiem).
Kierunkowskaz prawy: Przewód w kolorze niebieskim (zwykle z żółtym paskiem).
Światło przeciwmgłowe (tylne): Przewód w kolorze żółtym .
Światło wsteczne: Przewód w kolorze białym (zwykle z zielonym paskiem). |
|
|
|
 |
|
|