3.5 GDI Zbyt duże spalanie, brak błędów |
Autor |
Wiadomość |
pajeroszymon
Nowy Forumowicz
Auto: PaJero Long 3.5 GDi 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2017 Posty: 3 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 23-10-2017, 10:09 3.5 GDI Zbyt duże spalanie, brak błędów
|
|
|
Witam. Jestem dość świeżym użytkownikiem Pajero. Po kupnie oczywiście sprawdzałem spalanie. Z lekką nogą w jeździe mieszanej palił mi w granicach 12-13 litrów. Obecnie pali prawie 18. Przestała się zapalać lampka Eco GDI a w samochodzie często czuć spaliny. Diagnostyka komputerowa nie pokazała żadnych błędów. Co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-10-2017, 13:10
|
|
|
Zwiększyło się spalanie rzeczywiste czy stwierdzasz to na podstawie wskazań komputera pokładowego? |
|
|
|
 |
majchas_1976
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2017 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2017, 16:39 Re: 3.5 GDI Zbyt duże spalanie, brak błędów
|
|
|
pajeroszymon napisał/a: | Witam. Jestem dość świeżym użytkownikiem Pajero. Po kupnie oczywiście sprawdzałem spalanie. Z lekką nogą w jeździe mieszanej palił mi w granicach 12-13 litrów. Obecnie pali prawie 18. Przestała się zapalać lampka Eco GDI a w samochodzie często czuć spaliny. Diagnostyka komputerowa nie pokazała żadnych błędów. Co może być przyczyną? |
U mnie tak to się przedstawia:
jazda mieszana około 13,5 l/100 z czego 300 km przejechane autostrada z prędkościa między 120-140km/h i około 180 km jazda w mieście ale raczej krótkie odcinki po 2x2 km. Kolejne tankowanie do pełna jazda wyłacznie po mieście, raczej poza zakresem zielonej kontrolki GDI, spalanie około 16l/100. Zakłdam, że im bliżej końca paliwa w zbiorniku tym spalanie będzie wzrastać. Stawiam na 18l/100. Więc wydaje mi się, że tego należy się spodziewać. Zaobserwowałem, że kontrolka GDI zapala się dopiero po podniesieniu temperatury silnika (jak już dobrze czuć ciepło w aucie). |
_________________ L200 2.5 did |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2017, 17:14
|
|
|
błędów może nie pokazać ale odczyty czujników mogą nie być w normie. Na jakim komputerze był sprawdzany? na Muttcie czy innym? Te inne łączą się ale nie zawsze pokazują dobrze. Może być np. czujnik temperatury |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
pajeroszymon
Nowy Forumowicz
Auto: PaJero Long 3.5 GDi 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2017 Posty: 3 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 24-10-2017, 08:24
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Spalanie rzeczywiste - tankowanie do odbicia pistoletu. 18l przy jeździe 80% do 100km/h w tym trasa ok 250km. Wcześniej w jeździe mieszanej, w tym las przyczepką, 12,5l. Kontrolka Eco w ogóle się nie zapala. Sprawdzana na jakimś ogólnym komputerze. Nie ma u mnie w okolicy speca od Mitsubishi.
[ Dodano: 24-10-2017, 08:28 ]
Czyli najprawdopodobniej czujnik temperatury i komputer podaje zbyt bogatą mieszankę? |
|
|
|
 |
Luke Enduro
Nowy Forumowicz
Auto: P III Long 3,2 DID Expedition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Mar 2017 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-10-2017, 09:46
|
|
|
A kontrolka check engine jest sprawna (zapala się jak włączasz zapłon)? Pytam, bo u mnie spalanie rosło do 18 l/100km, kiedy silnik przechodził w "tryb awaryjny". Tylko wówczas zapalała się właśnie kontrolka check engine. |
_________________ Slowly, but steady.
Było: P III Long 3,5 V6 GDI '02 - cywil
Jest: P III Long 3,2 DID '01 - Expedition: lift 2" OME, zderzak ARB, snorkel Safari, 32" AT, osłony podwozia etc... |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 24-10-2017, 09:49
|
|
|
niekoniecznie czujnik temperatury, tak rzuciłem, ale też może być. Mogą sondy lambda przekłamywać i idzie zbyt bogata mieszanka jest kilka rzeczy można strzelać. Ale jak piszesz że czuć spalinami to zapewne jest zbyt bogata mieszanka, a za to też przepływomierz odpowiada |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-10-2017, 12:13
|
|
|
Najlepiej było by podpiąć się pod komputer u kogoś kumatego, najlepiej pod MUT lub chociaż pod Evoscan a nawet pod jakiś uniwersalny Elm327 i sprawdzić pracę sondy lambda, wartości korekt paliwowych oraz wskazania przepływomierza. |
|
|
|
 |
Jedlak27
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-12-2017, 16:25
|
|
|
Mam ten problem, kupiłem mojego 3.5 V6 gdi i po przejechaniu 10 km włączył mi się chek engine i wszedł w tryb awaryjny tak przejechałem 300 km, na drugi dzień przeczyscilem przepustnice i chek się wyłączył , wymieniłem świece kupiłem nową sondę lambda i spalanie dalej mam 20 l na 100 km też czuje paliwo z rury wydechowej i jak cisnę mu na full do tylko dojdzie do 4000 tys obrotów i chek engine się włącza jak słyszę lekko z pedała gazu wyłącza się, jaka może być przyczyną jeszcze tego włączania się cheka ?
Przepustnice też wymieniłem ostatnio i dalej tak samo reaguje silnik.
Aa i jeszcze sprzedający mówił mi że miał jakiegoś magika co tylko mu błędy usuwał i tak jeździł do puki mu się znowu czek nie włączył, mógł ten magik coś w sterowniku poprzestawiać że spala tyle paliwa? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-12-2017, 16:47
|
|
|
Samo kasowanie błędów nie naprawi auta, trzeba sprawdzić co to za błędy dzięki czemu dowiedział byś się co je powoduje i nie trzeba do tego żadnego magika. Napisz z którego roku jest auto bo od rocznika zależy sposób sprawdzania. |
|
|
|
 |
Jedlak27
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-12-2017, 16:58
|
|
|
2001 r , już zamówiłem tego elm327 i spróbuję sam ogarnąć bledy
[ Dodano: 06-12-2017, 17:01 ]
Tylko to spalanie mnie przeraża, trochę na forach czytałem że spalanie 14 l miasto i dla tego się skusiłem na to auto, ale myślę go sprzedać jak ma tyle palic |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-12-2017, 17:19
|
|
|
Może masz gdzieś w dolocie nieszczelność, powinno pozwolić to stwierdzić sprawdzenie błędów oraz podgląd korekt i wykresu pracy sondy lambda.
Jakiego kupiłeś, wersję USB czy bluetooth? |
|
|
|
 |
Jedlak27
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-12-2017, 17:22
|
|
|
Bluetooth
[ Dodano: 06-12-2017, 17:48 ]
Możesz rozwinąć określenie stylu "w dolocie ' masz na myśli że nie ma szczelności w kolektorach ssących? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-12-2017, 18:43
|
|
|
W dolocie czyli po między przepustnicą a głowicą może być jakaś nieszczelność przez co ten nadmiar tlenu nie zostanie wykorzystany podczas spalania co wykryje sonda lambda i na podstawie jej sygnału sterownik doleje więcej benzyny co będzie skutkowało większym spalaniem. Podobna sytuacja może być też kiedy będzie nieszczelność na wydechu po miedzy głowicą a sondą lambda.
Jeśli nieszczelność jest spora to powinien pojawić się błąd informujący o zbyt ubogiej mieszance lub o korektach poza zakresem. Jeśli nieszczelność nie jest duża to błędu może nie być ale taką nieszczelność powinno się zauważyć po dodatnich korektach lub po wykresie pracy sondy lambda. |
|
|
|
 |
Jedlak27
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-12-2017, 18:58
|
|
|
Dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
|