Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
3.5 GDI Zbyt duże spalanie, brak błędów
Autor Wiadomość
pajeroszymon 
Nowy Forumowicz

Auto: PaJero Long 3.5 GDi 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Żagań
Wysłany: 23-10-2017, 10:09   3.5 GDI Zbyt duże spalanie, brak błędów

Witam. Jestem dość świeżym użytkownikiem Pajero. Po kupnie oczywiście sprawdzałem spalanie. Z lekką nogą w jeździe mieszanej palił mi w granicach 12-13 litrów. Obecnie pali prawie 18. Przestała się zapalać lampka Eco GDI a w samochodzie często czuć spaliny. Diagnostyka komputerowa nie pokazała żadnych błędów. Co może być przyczyną?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-10-2017, 13:10   

Zwiększyło się spalanie rzeczywiste czy stwierdzasz to na podstawie wskazań komputera pokładowego?
 
 
majchas_1976 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2017, 16:39   Re: 3.5 GDI Zbyt duże spalanie, brak błędów

pajeroszymon napisał/a:
Witam. Jestem dość świeżym użytkownikiem Pajero. Po kupnie oczywiście sprawdzałem spalanie. Z lekką nogą w jeździe mieszanej palił mi w granicach 12-13 litrów. Obecnie pali prawie 18. Przestała się zapalać lampka Eco GDI a w samochodzie często czuć spaliny. Diagnostyka komputerowa nie pokazała żadnych błędów. Co może być przyczyną?


U mnie tak to się przedstawia:
jazda mieszana około 13,5 l/100 z czego 300 km przejechane autostrada z prędkościa między 120-140km/h i około 180 km jazda w mieście ale raczej krótkie odcinki po 2x2 km. Kolejne tankowanie do pełna jazda wyłacznie po mieście, raczej poza zakresem zielonej kontrolki GDI, spalanie około 16l/100. Zakłdam, że im bliżej końca paliwa w zbiorniku tym spalanie będzie wzrastać. Stawiam na 18l/100. Więc wydaje mi się, że tego należy się spodziewać. Zaobserwowałem, że kontrolka GDI zapala się dopiero po podniesieniu temperatury silnika (jak już dobrze czuć ciepło w aucie).
_________________
L200 2.5 did
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 23-10-2017, 17:14   

błędów może nie pokazać ale odczyty czujników mogą nie być w normie. Na jakim komputerze był sprawdzany? na Muttcie czy innym? Te inne łączą się ale nie zawsze pokazują dobrze. Może być np. czujnik temperatury
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
pajeroszymon 
Nowy Forumowicz

Auto: PaJero Long 3.5 GDi 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Żagań
Wysłany: 24-10-2017, 08:24   

Dzięki za odpowiedzi. Spalanie rzeczywiste - tankowanie do odbicia pistoletu. 18l przy jeździe 80% do 100km/h w tym trasa ok 250km. Wcześniej w jeździe mieszanej, w tym las przyczepką, 12,5l. Kontrolka Eco w ogóle się nie zapala. Sprawdzana na jakimś ogólnym komputerze. Nie ma u mnie w okolicy speca od Mitsubishi.

[ Dodano: 24-10-2017, 08:28 ]
Czyli najprawdopodobniej czujnik temperatury i komputer podaje zbyt bogatą mieszankę?
 
 
Luke Enduro 
Nowy Forumowicz

Auto: P III Long 3,2 DID Expedition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2017
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-10-2017, 09:46   

A kontrolka check engine jest sprawna (zapala się jak włączasz zapłon)? Pytam, bo u mnie spalanie rosło do 18 l/100km, kiedy silnik przechodził w "tryb awaryjny". Tylko wówczas zapalała się właśnie kontrolka check engine.
_________________
Slowly, but steady.
Było: P III Long 3,5 V6 GDI '02 - cywil
Jest: P III Long 3,2 DID '01 - Expedition: lift 2" OME, zderzak ARB, snorkel Safari, 32" AT, osłony podwozia etc...
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 24-10-2017, 09:49   

niekoniecznie czujnik temperatury, tak rzuciłem, ale też może być. Mogą sondy lambda przekłamywać i idzie zbyt bogata mieszanka jest kilka rzeczy można strzelać. Ale jak piszesz że czuć spalinami to zapewne jest zbyt bogata mieszanka, a za to też przepływomierz odpowiada
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-10-2017, 12:13   

Najlepiej było by podpiąć się pod komputer u kogoś kumatego, najlepiej pod MUT lub chociaż pod Evoscan a nawet pod jakiś uniwersalny Elm327 i sprawdzić pracę sondy lambda, wartości korekt paliwowych oraz wskazania przepływomierza.
 
 
Jedlak27 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-12-2017, 16:25   

Mam ten problem, kupiłem mojego 3.5 V6 gdi i po przejechaniu 10 km włączył mi się chek engine i wszedł w tryb awaryjny tak przejechałem 300 km, na drugi dzień przeczyscilem przepustnice i chek się wyłączył , wymieniłem świece kupiłem nową sondę lambda i spalanie dalej mam 20 l na 100 km też czuje paliwo z rury wydechowej i jak cisnę mu na full do tylko dojdzie do 4000 tys obrotów i chek engine się włącza jak słyszę lekko z pedała gazu wyłącza się, jaka może być przyczyną jeszcze tego włączania się cheka ?
Przepustnice też wymieniłem ostatnio i dalej tak samo reaguje silnik.
Aa i jeszcze sprzedający mówił mi że miał jakiegoś magika co tylko mu błędy usuwał i tak jeździł do puki mu się znowu czek nie włączył, mógł ten magik coś w sterowniku poprzestawiać że spala tyle paliwa?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-12-2017, 16:47   

Samo kasowanie błędów nie naprawi auta, trzeba sprawdzić co to za błędy dzięki czemu dowiedział byś się co je powoduje i nie trzeba do tego żadnego magika. Napisz z którego roku jest auto bo od rocznika zależy sposób sprawdzania.
 
 
Jedlak27 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-12-2017, 16:58   

2001 r , już zamówiłem tego elm327 i spróbuję sam ogarnąć bledy

[ Dodano: 06-12-2017, 17:01 ]
Tylko to spalanie mnie przeraża, trochę na forach czytałem że spalanie 14 l miasto i dla tego się skusiłem na to auto, ale myślę go sprzedać jak ma tyle palic
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-12-2017, 17:19   

Może masz gdzieś w dolocie nieszczelność, powinno pozwolić to stwierdzić sprawdzenie błędów oraz podgląd korekt i wykresu pracy sondy lambda.
Jakiego kupiłeś, wersję USB czy bluetooth?
 
 
Jedlak27 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-12-2017, 17:22   

Bluetooth

[ Dodano: 06-12-2017, 17:48 ]
Możesz rozwinąć określenie stylu "w dolocie ' masz na myśli że nie ma szczelności w kolektorach ssących?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-12-2017, 18:43   

W dolocie czyli po między przepustnicą a głowicą może być jakaś nieszczelność przez co ten nadmiar tlenu nie zostanie wykorzystany podczas spalania co wykryje sonda lambda i na podstawie jej sygnału sterownik doleje więcej benzyny co będzie skutkowało większym spalaniem. Podobna sytuacja może być też kiedy będzie nieszczelność na wydechu po miedzy głowicą a sondą lambda.
Jeśli nieszczelność jest spora to powinien pojawić się błąd informujący o zbyt ubogiej mieszance lub o korektach poza zakresem. Jeśli nieszczelność nie jest duża to błędu może nie być ale taką nieszczelność powinno się zauważyć po dodatnich korektach lub po wykresie pracy sondy lambda.
 
 
Jedlak27 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-12-2017, 18:58   

Dzieki za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.