DPF się nie przepala |
Autor |
Wiadomość |
filemonn81
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2018 Posty: 27 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 16-05-2018, 12:42 DPF się nie przepala
|
|
|
Witam.
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka oleju na żółto sygnalizująca zbyt wiele oleju. Zajrzałem i faktycznie zlałem 1,5 litra czyli paliwo idzie do oleju. Obroty mam dziwne bo jak sie rozgrzeje siedza na 650. Silnik 2,2 177km mivec 2011r. Zrobilem od kupna 8k i jeszcze dpf mi sie nie wypalił jeszcze i stawiam że to problem. Może ktos pomóc? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1929 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 16-05-2018, 14:01
|
|
|
To raczej wyglada na niezakończony process wypalania (przerwany) niż na wogóle nie wypalanie.
Przy przerwanym procesie paliwo przechodzi do oleju. |
|
|
|
 |
filemonn81
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2018 Posty: 27 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 16-05-2018, 14:24
|
|
|
Sprawdzałem wlaśnie i cisnienie chyba jest ok bo na maxa jak wciskam pedal to mam 12 kpa a lekko moze byc 40 z tego co wyczytałem. Znalazlem w interfejsie informacje dotyczaca ile zostało do nastepnego wypalenia i pokazuje 55s ale nie wiem jak to sie rusza. |
|
|
|
 |
barqar
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: Stalowa
|
Wysłany: 09-07-2018, 18:24
|
|
|
Filemon, czym się podłączasz do komputera tego miśka? Jakim urządzeniem i jakim softem ? |
|
|
|
 |
barzuc
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-07-2018, 20:53
|
|
|
2.2 MIVEC 177KM (4N14) nie sygnalizuje, że DPF-a wypala - zobaczysz to po obrotach jak się zatrzymasz (normalnie trzyma ~650rpm, jak próbuje wypalać to ~900rpm) oraz po spalaniu chwilowym (np. normalnie jak zdejmiesz nogę z gazu i hamujesz silnikiem - spalanie spadnie do 0, przy wypalaniu - będzie pokazywał nawet koło 3-4l).
Ja miałem identyczny problem. Przy okazji wymiany oleju w ASO pan z obsługi dał mi kilka wskazówek z cyklu "z czego się to bierze" (na ile trafne czas pokaże)...
Z tego co się dowiedziałem to:
- MIVEC po prostu leje dużo więcej paliwa do cylindrów, które powinno zostać "wyplute" do DPF-u i tam spalone, ale żeby to się stało - musi być odpowiednie ciśnienie, które będzie przy min. ~2200 rpm. Przy niższych obrotach dodatkowe paliwo nie zostanie wyrzucone z cylindrów razem ze spalinami ale zostanie zebrane i trafi do oleju.
- jeśli można - nie przerywać wypalania, jak trafi w mieście to i tak kiszka (bo ciężko będzie wypalić ze względu na obroty).
Jak zobaczysz, że zaczyna wypalać (objawy jak pisałem) to pojedź trochę na wysokich obrotach (nawet i 50km/h ale na 2-3. biegu a nie 4 czy 5.). Możesz go też "przegonić" jak masz gdzie - ja jakby co wskakuję na obwodnicę i jadę 90km/h na 4. biegu. Wypalanie u mnie trwa koło 8-10 min, potem spokój.
Stosując te zasady na 1000km wydłużyłem przebieg pomiędzy wypaleniami (a jeżdżę tak samo, niby cykl mieszany około 60% poza miastem ale zwykle po kilkanaście km, w dodatku to co poza miastem to i tak koło za kołem, co chwilę ktoś hamuje - niby się nie zatrzymuję ale płynności jazdy w tym niewiele) z jakiś 50km do 130km (i rośnie), również czas wypalania się skraca. Zobaczymy co będzie dalej.
Swoją drogą - faktycznie - czym się łączysz do ECU? |
_________________ Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC |
|
|
|
 |
barqar
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: Stalowa
|
Wysłany: 10-07-2018, 09:56
|
|
|
Mój przebieg pomiędzy wypaleniami to 50 km Masakra
Czyścił ktoś tego DPFa tą metodą polegającą na demontażu i płukaniu płynami pod ciśnieniem? Bosh Serwisy mają taką usługę teraz . Czyszczenie DPF |
|
|
|
 |
|