Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
DPF się nie przepala
Autor Wiadomość
filemonn81 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Grójec
Wysłany: 16-05-2018, 12:42   DPF się nie przepala

Witam.
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka oleju na żółto sygnalizująca zbyt wiele oleju. Zajrzałem i faktycznie zlałem 1,5 litra czyli paliwo idzie do oleju. Obroty mam dziwne bo jak sie rozgrzeje siedza na 650. Silnik 2,2 177km mivec 2011r. Zrobilem od kupna 8k i jeszcze dpf mi sie nie wypalił jeszcze i stawiam że to problem. Może ktos pomóc?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 16-05-2018, 13:53   

Przede wszystkim zmień jak najszybciej olej.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 16-05-2018, 14:01   

To raczej wyglada na niezakończony process wypalania (przerwany) niż na wogóle nie wypalanie.
Przy przerwanym procesie paliwo przechodzi do oleju.
 
 
filemonn81 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2018
Posty: 27
Skąd: Grójec
Wysłany: 16-05-2018, 14:24   

Sprawdzałem wlaśnie i cisnienie chyba jest ok bo na maxa jak wciskam pedal to mam 12 kpa a lekko moze byc 40 z tego co wyczytałem. Znalazlem w interfejsie informacje dotyczaca ile zostało do nastepnego wypalenia i pokazuje 55s ale nie wiem jak to sie rusza.
 
 
barqar 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Stalowa
Wysłany: 09-07-2018, 18:24   

Filemon, czym się podłączasz do komputera tego miśka? Jakim urządzeniem i jakim softem ?
 
 
barzuc 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 63
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-07-2018, 20:53   

2.2 MIVEC 177KM (4N14) nie sygnalizuje, że DPF-a wypala - zobaczysz to po obrotach jak się zatrzymasz (normalnie trzyma ~650rpm, jak próbuje wypalać to ~900rpm) oraz po spalaniu chwilowym (np. normalnie jak zdejmiesz nogę z gazu i hamujesz silnikiem - spalanie spadnie do 0, przy wypalaniu - będzie pokazywał nawet koło 3-4l).
Ja miałem identyczny problem. Przy okazji wymiany oleju w ASO pan z obsługi dał mi kilka wskazówek z cyklu "z czego się to bierze" (na ile trafne czas pokaże)...
Z tego co się dowiedziałem to:
- MIVEC po prostu leje dużo więcej paliwa do cylindrów, które powinno zostać "wyplute" do DPF-u i tam spalone, ale żeby to się stało - musi być odpowiednie ciśnienie, które będzie przy min. ~2200 rpm. Przy niższych obrotach dodatkowe paliwo nie zostanie wyrzucone z cylindrów razem ze spalinami ale zostanie zebrane i trafi do oleju.
- jeśli można - nie przerywać wypalania, jak trafi w mieście to i tak kiszka (bo ciężko będzie wypalić ze względu na obroty).

Jak zobaczysz, że zaczyna wypalać (objawy jak pisałem) to pojedź trochę na wysokich obrotach (nawet i 50km/h ale na 2-3. biegu a nie 4 czy 5.). Możesz go też "przegonić" jak masz gdzie - ja jakby co wskakuję na obwodnicę i jadę 90km/h na 4. biegu. Wypalanie u mnie trwa koło 8-10 min, potem spokój.
Stosując te zasady na 1000km wydłużyłem przebieg pomiędzy wypaleniami (a jeżdżę tak samo, niby cykl mieszany około 60% poza miastem ale zwykle po kilkanaście km, w dodatku to co poza miastem to i tak koło za kołem, co chwilę ktoś hamuje - niby się nie zatrzymuję ale płynności jazdy w tym niewiele) z jakiś 50km do 130km (i rośnie), również czas wypalania się skraca. Zobaczymy co będzie dalej.

Swoją drogą - faktycznie - czym się łączysz do ECU?
_________________
Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC
 
 
barqar 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Stalowa
  Wysłany: 10-07-2018, 09:56   

Mój przebieg pomiędzy wypaleniami to 50 km :( Masakra
Czyścił ktoś tego DPFa tą metodą polegającą na demontażu i płukaniu płynami pod ciśnieniem? Bosh Serwisy mają taką usługę teraz . Czyszczenie DPF
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.