 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
POMOCY! CHIP-TUNING ASX |
Autor |
Wiadomość |
Grozak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 1 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 01-07-2018, 11:00 POMOCY! CHIP-TUNING ASX
|
|
|
Zastanawiam się nad chipowaniem mojego asx z 2010r. w dieselu 1.8 DI-D MIVEC, czytałem dużo na temat jak się to robi i teoretycznie jest to bezpieczne dla części pod maska ale rozmawiałem tez na ten temat ze znajomym elektro-mechanikiem, który uważa że nie powinienem tego robić ponieważ skrócę znacząco żywotność silnika takim "zabiegiem". Może ktoś z was chipował swojego asx'a i mógłby napisać jak chip-tuning wpłynął na prowadzenie, moc, hałas w aucie no i najważniejsze czy faktycznie taki "zabieg" uszkadza jakieś części w aucie??
Pozdrawiam i życzę miłego dnia. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 01-07-2018, 16:13
|
|
|
Jedno jest pewne. Po modyfikacji oprogramowania trzeba bardziej dbać o samochód, bez względu na to czy jest tam 1.8 did, czy 1.9 tdi czy 4g63t. Mam tu na myśli częstsze wymiany oleju i to takiego klasy premium, podgląd na parametry pracy jednostki (afr, egt, boost, temperatura oleju) i zmiana nawyków za kierownicą. Auto odpowiednio długo nagrzewamy, nie butujemy z samego dołu zakresu obrotów, dłużej dajemy odpocząć po trasie i mocniejszym korzystaniu z mocy.
Jeżeli jednostka ma podniesione parametry ale w granicach rozsądku i w całym zakresie pracy zachowuje się stabilnie to jestem w stanie twierdzić że chip nie ma żadnego negatywnego wpływu. Niestety zawsze jest jakieś słabe ogniwo lub niedopatrzenie właściciela i nie wszystko przebiega tak jak należy. Nie mam wiedzy na temat modyfikacji 1.8did ale może moje zdanie zmieni twój pogląd ogólny na ten temat. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Verrm
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DID 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-08-2018, 13:54
|
|
|
Ja się na tym super nie znam ale IMO może Ci się nie opłacać. Tzn plus może być taki że będziesz mieć większy moment szybciej "z dołu" ale na góry to za bardzo nie licz - i tak większości dieslom krzywa mocy się wypłaszcza około 4k rpm a my mamy czerwone pole od 4,5k. Więc nie wiem czy warto. Może z 20 koni wyciągniesz a będziesz musiał bardziej uważać/dbać i potem możesz mieć problem przy sprzedaży. Oddaj tylko do jakiegoś pożądnego warsztatu żeby Ci nie wrzucili gówno-programu bo za bardzo skrócą Ci żywotność silnika. Osobiście dla tych kilku koni uważam że nie warto, tym bardziej, że autko kręcone pomiędzy 2,5k-3,5k się pięknie zbiera i bez chipa |
|
|
|
 |
|
|