Wadliwe hamulce ???!! |
Autor |
Wiadomość |
jedmarek
Nowy Forumowicz
Auto: pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2018 Posty: 5 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 23-07-2018, 09:52 Wadliwe hamulce ???!!
|
|
|
Podczas hamowania przy prędkości 120-140 szarpie kierownicą objaw nie występuje poniżej 80
klocki tarcze wymienione układ kierowniczy sprawdzony żadne kolo nie jest bardziej ciepłe od pozostałych amortyzatory wymienione- pajero IV 2015r czeski film nikt nic nie wie powiedziano mi że trzeba sie oswoić i tyle ......hm |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-07-2018, 11:17 Re: Wadliwe hamulce ???!!
|
|
|
jedmarek napisał/a: | Podczas hamowania przy prędkości 120-140 szarpie kierownicą objaw nie występuje poniżej 80
klocki tarcze wymienione układ kierowniczy sprawdzony żadne kolo nie jest bardziej ciepłe od pozostałych amortyzatory wymienione- pajero IV 2015r czeski film nikt nic nie wie powiedziano mi że trzeba sie oswoić i tyle ......hm |
Zaciski hamulcowe sprawdzone. Bija jak są rozgrzane czy nie ma znaczenia? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jedmarek
Nowy Forumowicz
Auto: pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2018 Posty: 5 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 23-07-2018, 13:59
|
|
|
raczej rozgrzane co prawda nie doprowadzałem do próbnego hamowania zaraz po starcie ale za bardzo nie ma gdzie w Polsce rozpędzić pajero do 150 na spokojnie więc raczej rozgrzane |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-07-2018, 20:59
|
|
|
jedmarek napisał/a: | raczej rozgrzane co prawda nie doprowadzałem do próbnego hamowania zaraz po starcie ale za bardzo nie ma gdzie w Polsce rozpędzić pajero do 150 na spokojnie więc raczej rozgrzane |
czyli na początku po uruchomieniu zimnego auta nie bija dopiero po jeździe przez jakiś czas zaczyna kierownica wpadać w wibracje? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jedmarek
Nowy Forumowicz
Auto: pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2018 Posty: 5 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 24-07-2018, 06:59
|
|
|
tak to wyglada....- jak sie puści hamulce to wibracja natychmiast znika |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-07-2018, 08:57
|
|
|
jedmarek napisał/a: | tak to wyglada....- jak sie puści hamulce to wibracja natychmiast znika |
to wina tarcz hamulcowych lub piasty. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jedmarek
Nowy Forumowicz
Auto: pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2018 Posty: 5 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 24-07-2018, 09:05
|
|
|
tarcze nowe więc dobiorę się do piasty bardzo dziękuje pozdrawiam |
|
|
|
 |
Daniel_S
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV long 2015
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2018 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-07-2018, 23:48
|
|
|
Raczej obstawiam tarcze, wg informacji z ASO uklad hamulcowy jest lekko mowiąc niedopracowany, dokładniej rzecz ujmując - wadliwy. Nie radzi sobie z masą auta co skutkuje przegrzaniem tarcz hamulcowych juz przy pierwszym mocniejszym hamowaniu - ale nie tylko, wystarczy na rozgrzanych tarczach przytrzymać dlużej hamulec np. w korku i juz sie krzywią. Mitsu o tym wie ale nie kiwną w tej sprawie palcem bo... nie muszą, bo im się nie chce, bo maja klienta w... no, wiadomo. Tarcze to element eksploatacyjny wiec nie podlega gwarancji, serwis z łaski może ale nie musi wiec jest jak jest. Wymiana na nowe z ASO jest bez sensu bo po kilku tys. km mamy to samo. Toczyć tarcz się praktycznie nie da bo "na zimno" są proste, odksztalcają sie dopiero po rozgrzaniu. Można zakładać "miekkie" klocki by oszczędzały tarcze, można wolniej jeździć i lżej hamować można iść w np. DBA lub coś podobnego. Seryjne tarcze dowolnego producenta raczej nie sprostają ale to też zależy od użytkownika i sposobu eksploatacji auta.
Mam dokladnie ten sam problem, tarcze nowe ale wystarczyło jedno hamowanie na autostradzie i po zawodach, na zimno jest ok, po rozgrzaniu telepie przy dotknięciu hamulca. Auto na gwarancji więc możliwość manewru niewielka, ASO oczywiście rozkłada ręce. Skończy się pewnie na DBA na własny koszt.
Generalnie między PII a PIV jeśli chodzi o jakość, solidność, żywotnośc elementów to... przepaść |
|
|
|
 |
MAX-315
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT V3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 97 Skąd: PADEW NARODOWA
|
Wysłany: 04-08-2018, 10:07
|
|
|
Witam podepne sie pod temat
czyli nie ma sensu kupowac w ASO
a nawiercane Rotingera bedą lepsze
wspominasz o DBA to jakis producent tarcz
ja miałem spokuj dopuki nie wymieniłem klocków na nowe teraz tez mam bicie i musze wymienic tarcze
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Daniel_S
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV long 2015
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2018 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-08-2018, 14:47
|
|
|
Z opisu widzę, ze masz P Sport, nie wiem czy w Twoim aucie problem jest identyczny jak w PIV, Pajero Sport chyba jest trochę lżejszy więc może oryginalne tarcze z ASO dają radę.
Firmy Rotinger nie znam (nie miałem styczności) wiec sie nie wypowiem.
DBA to Australijski producent tarcz hamulcowych, generalnie o dobrej opinii.
Może w Twoim przypadku, jeśli zmieniłeś klocki niedawno, powinieneś poczekać aż się "ułożą" do starej tarczy. |
|
|
|
 |
|