Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Outlander I 2,4 2006r metaliczne stuki w zawieszeniu
Autor Wiadomość
Krzysztofd55 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 19-09-2017, 15:45   Outlander I 2,4 2006r metaliczne stuki w zawieszeniu

Podczas manewrowania na parkingu przy skręconych kołach podczas ruszania i hamowania wydobywa się metaliczne stukniecie z okolic prawego przedniego koła. Podczas jazdy po większych nierównościach lub przy gwałtowniejszym hamowaniu tak samo. Byłem w stacji diagnostycznej i "fachowcy" stwierdzili że skończyły się tuleje wahacza.Moim zdaniem jakby to były tuleje to nie będzie metalicznego uderzenia tylko stłumione no ale oni wiedzą lepiej. Po wymianie, tuleji, łożysk amortyzatora,drążka, końcówki i sprawdzeniu geometrii itp oraz kilku stówek w plecy jak stukało tak dalej wali jak młotkiem o kowadło Byłem w kilku warsztatach, szarpakach itp i według idiotów mieniących się mechanikami wszystko jest ok bo na szarpakach nie stuka. Ręce opadają. Może miał ktoś podobną sytuacje bo nie wiem już co zostało jeszcze do wymiany. W ten sposób wywalę następne dobre oryginalne części zawieszenia i nic z tego nie będzie. Pozdrawiam
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 19-09-2017, 17:07   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=51516

Tutaj opisane w carismie ale myślę że powinieneś szukać problemu właśnie w górnym mocowaniu amortyzatora. Moze tuleja, łożysko lub samo mocowanie się kończy.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 19-09-2017, 20:00   

A ja bym szukał przyczyny w zacisku hamulcowym. Być może wywalone są gumki z prowadnic i stąd to pukanie metaliczne. Gumki te mają za zadanie tłumić drgania na zacisku hamulcowym. Od tego bym zaczął.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-09-2017, 22:35   

Jak nie zawieszenie to może odgłos kończącego się wielowpustu w przekładni napędowej?
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 20-09-2017, 13:02   

Ja również obstawiam zacisk hamulcowy.
Wyciągnij prowadniczki i zamień je miejscami - dolna na górę, górna na dół.

:wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Krzysztofd55 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 20-09-2017, 16:20   

Dzięki za podpowiedzi. Jestem umówiony na piątek do następnego fachowca. Postaram się być przy rozbiórce i samemu poszukać przyczyny. Jak coś wyszukam to napiszę.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-09-2017, 18:50   

Żeby się przekonać czy stukają zaciski hamulcowe to podczas jazdy na nierównej drodze (jak słychać te stuki) lekko przyciśnij hamulec. Jak stuki znikną to masz odpowiedź i do mechanika nie musisz jechać :wink:
 
 
gregszczytno 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 11
Skąd: Szczytno
Wysłany: 23-09-2017, 18:50   

Ja jestem na etapie szukania podobnych usterek:
Zaczęło się od stuków stabilizatora - wymienione na nowe łączniki i gumy trzymające. Teraz od dawna męczył mnie dźwięk przy skręcaniu kół jakby sprężyny przeskakiwały. Zmieniłem poduszki górne, plastykowe podkładki (jakby łożysko) plus z jednej strony górną blachę trzymającą sprężynę. Sprężyny całe.
Po zabiegu jest jeszcze gorzej i nie wiem już co robić z tym !? Skręcone wszystko w odpowiedni sposób.

Doszły jeszcze sworznie dolne i końcówki kierownicze - to przede mną. Ale co zrobić z tymi sprężynkami ?
Może ktoś podpowie :)
 
 
kesikp 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-09-2017, 23:39   

Co do odgłosu "przeskakiwania sprężyn" przerabiałem to również u siebie. Przy wymianie cały zespół składany był na nowych częściach. Mechanik co składał to pierwszy raz, złożył to źle. Drugi co poprawiał, poprawił częściowo. Finalnie trafiłem do chłopaków w Wawie co się tylko miśkami zajmują i po rozebraniu okazało się, że do wymiany powtórnej poszły metalowe talerze (40162), bo sprężyny obcierały o nie od dołu i wyrobiły żłobki i do tego łożysko górnego mocowania (40002).

Patrz schemat zawieszenia

Powodem było, złe zmontowanie całego zespołu. Chodziło z tego co pamiętam o odpowiednie położenie talerza (zdaje się jest tam jakaś dziurka co ma się pokrywać w pionie z drugą na amortyzatorze). Jak się to źle skręci i zamontuje to od nowa trzeba wymieniać łożysko bo to delikatna rzecz jest.
 
 
rafal2482 
Nowy Forumowicz


Auto: Pegout 4007 2.2hdi, O1 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2017
Posty: 24
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 07-10-2017, 08:56   

Mam podobnie. Po wymianie u mechanika górnych mocowań i łożysk coś trzeszczy i jakby właśnie przeskakiwały sprężyny. Rozbiorę to w najbliższym czasie i zobaczę jak jest poskładane.
_________________
Rafał
 
 
kesikp 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 64
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 07-10-2017, 11:07   

Źle napisałem. Śruby górnego mocowania (w kielichach) obcierały od góry o talerz a nie sprężyny. :lol: Złe złożenie całego układu powoduje, że szczelina między talerzem a śrubami jest za mała. Talerz się klinuje obcierając o śruby i kiedy się odblokuje to sprężyna razem z nim przeskakuje. Tak było u mnie. Można w zasadzie łatwo to sprawdzić czy wszystko zostało dobrze złożone. Wystarczy koła skręcić na maksa i będzie widać dół amortyzatora i otwór w nim. U góry talerz też jest łatwo dostępny i jak przyświecisz to w jednym z jego zagłębień powinien być również otwór. Otwory powinny być prostopadłe względem siebie w osi pionowej.
 
 
Krzysztofd55 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 7
Skąd: Polska
Wysłany: 14-11-2017, 23:13   

Przyczyną był zerwany gwint w "nakrętce" mocującej wahacz w "sankach". Na szarpakach nic nie było widać bo siła była za słaba a i szarpanie poprzeczne a nie wzdłużne.Przy większym naprężeniu gwint przeskakiwał i strzelał. Mechanik wspawał nakrętkę, nowa śruba i jest ok.Dziękuje za podpowiedzi.
 
 
rafal2482 
Nowy Forumowicz


Auto: Pegout 4007 2.2hdi, O1 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2017
Posty: 24
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 28-01-2018, 12:46   

Po rozebraniu wszystkiego. Dokładnym wyczyszczeniu i poskładaniu jest ok. Wniosek z tego taki że jak chcesz żeby było wszystko ok zrób to sam :)
_________________
Rafał
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-01-2018, 20:23   

rafal2482 napisał/a:
Wniosek z tego taki że jak chcesz żeby było wszystko ok zrób to sam
Nic dodać, nic ująć.
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 12-08-2018, 18:48   Przednie zawieszenie

Panowie, jak u Was z przednim zawieszeniem ? Głośno ? Mnie zaczyna mocno wkurzać.

Jakiś miesiąc temu wymieniłem parę pierdół w przednim zawieszeniu. Byłem 2 razy na

szarpakach plus sprawdzenie ręczne. Wszystko super, zero luzów itp a jak jedzie się powoli po

kiepskiej drodze to zawieszenie dość głośno daje o sobie znać.

Wiem, że Outlandery to wogóle dość głośne auta ale może macie jakieś sugeste jak to "wyciszyć" ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.