Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
L200 zawor recyrkulacji spalin EGR
Autor Wiadomość
clusca 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 04-06-2009, 14:17   L200 zawor recyrkulacji spalin EGR

Na wstepie witam wszystkich Mitsumaniakow i w ogole wszystkich motomaniakow skupionych wokol tego forum. Jest to moj pierwszy post tutaj i dlatego po krotce o mnie. Mowia na mnie kluska, stad po malych modyfikacjach moj nick - clusca. Mieszkam w 3city i jezdze L200 od jakiegos czasu.

A teraz do konkretow. Pech chcial, ze szlag trafil wymieniony w temacie zawor EGR. Pech wiekszy tym bardziej, ze serwis twierdzi, ze to niezwykle rzadka przypadlosc, a na dodatek niecale 3 miechy temu uplynal termin gwarancji. Proba reanimacji sie nie powiodla, a nowy kosztuje niemalo, bo okolo 1,8k (szok, taka pierdola). Stad moje pytanie: czy sa na rynku jakies zamienniki, badz czy mozna to ustrojstwo dostac gdzies za troche rozsadniejsze pieniadze?

Pytam, bo zerknalem na Aledrogo i widze, ze do niektorych aut, w tym rowniez mniejszych braci eLki, mozna dostac cos takiego za mniejsza kase.

Od razu profilaktycznie napisze, ze przeszukalem forum i nie znalazlem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi.

Serdecznie pozdrawiam i z gory dziekuje za rady.
_________________
clusca
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 04-06-2009, 15:10   

jak kupisz taniej to albo z trupa albo cieple. Zamiennikow brak.
_________________
nam
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-06-2009, 15:33   

mialem taki problem- zawor wymieniony zostal na gwarancji i bez problemu... wiec chyba nie takie rzadkie schorzenie... upominaj sie o gwarancje do 2 lat (to juz raczej minelo) lub zamiennie 3 lata do 100000km. jesli masz rocznik '06, to okolice konca gwarancji, walcz o swoje.

daj znac na PW jaki efekt.

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
słoń
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2009, 16:05   

a jakie są objawy w/w usterki??
 
 
clusca 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 04-06-2009, 16:21   

Problem w tym, ze to marzec 2006, wiec juz jakis czas po terminie. No chyba, ze sa jakies kruczki prawne, zeby mozna to obejsc i jeszcze z gwarancja zawalczyc ;)

Co do objawow, to w zasadzie zadnych procz swiecacej sie kontrolki alarmu na zegarach. Serwis twierdzi, ze procz "zmniejszonej ekologicznosci jazdy" innych efektow ubocznych brak. Jestem ciekaw, czy podczas badania technicznego przekroczylby norme emisji spalin.

Najgorsze jest to, ze jesli by to zignorowac i jezdzic bez wymiany tego ustrojstwa, to kontrolka alarmujaca o awarii bedzie caly czas aktywna i w momencie wystapienia innej dolegliwosci nie bedzie nawet o tym ostrzezenia, no bo kontrolka juz sie swieci... No chyba, ze mozna dezaktywowac ten konretny czujnik i nie bedzie alarmu.
_________________
clusca
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-06-2009, 22:28   

na goracym silniku nie przekroczysz normy emisji spalin, tylko pod obciążeniemi na zimniaczu, wtedy lubi lekko zakopcić... ale swoją drogą warto poszukac na aledrogo, bo masz stale "check" i jakby cos powazniejszego, to nie zwróci twojej uwagi na czas...

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
słoń
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2009, 01:03   

jezeli jeszcze nie znalazles tego zaworu to skontaktuj sie z chlopakami auto-marpo- 0713242874.na alegro maja wystawiona turbine do 2,5did ale turbina jest sfotograrowana na kompletnym silniku wiec moze...
 
 
clusca 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 08-06-2009, 18:17   

Dzięki za informacje.
Sloń - Thx za namiary na Auto-Marpo.

Pozdrawiam,
_________________
clusca
 
 
Matins 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-11-2009, 23:59   

miałem również przypadłość z EGR, serwis ARPOL Toruń powiedział tysiąc i szeset i za 2 dni będzie ok
zapytałem czym się objawia i grozi jego awaria, gość w sumie się motał, jak zawsze, qr.. fachowcy
w efekcie powiedziałem passssss, to ja sobie pojeżdżę z zapaloną kontrolką,
i tak już wcześniej zrobiłem jakieś 1000km bo akurat dłuższa trasa się trafiła, a poza świeceniem się żadnych objawów nie było więc sie jakoś nie stresowałem
przejechałem jeszcze jakieś 4000km i pewnego pochmurnego wieczora, przedzierając się przez listopadowe ciemności oraz wyboje polskich dróg haaallleeellluuujjaaaaa, kontrolka zgasła
tak więc + za samonaprawę :) i na pohybel "specom" z serwisów
 
 
Januszl200 
Forumowicz
Januszl200

Auto: Mitsubishi L200
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 132
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-12-2009, 09:07   

Matins napisał/a:
kontrolka zgasła
Może kontrolka padła?



... :wink:
 
 
Matins 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-12-2009, 11:14   

nie no kontrolka się pali po przekręceniu kluczyka i gaśnie po uruchomieniu, tak jak było przedtem, brałem pod uwagę że to to tylko fikcyjna naprawa ale niedawno miałem przegląd i stwierdzili, że żadnego błędu EGR nie znajdują
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 01-12-2009, 11:28   

kontrolka sie nie stresujcie, czesto sie zapala bez powodu a czasem wystepowanie powaznych awarii nie jest sygnalizowane kontrolka. Elektronika...
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-12-2009, 08:41   

Matins, mogłeś mieć chwilową anomalię, co spowodowało zapalenie kontrolki, problem minął sam, więc po kilkukrotnym prawidłowym uruchomieniu kontrolka zgasła sama. natomiast powinien pozostac w pamięci ECU ślad błędu, wtedy wiadomo co było przyczyną, jesli nie było nic, to znaczy, ze panowie przypadkiem skasowali błąd i nie chcą się do tego przyznać, albo zapalenie kontrolki było spowodowane ich błędem (np. nieszczelny przewód od czujnika MAP, albo kabelki od MAP) a chcieli cie "naciągnąć" na półtora koła...

ppozdrawiam
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 29-08-2012, 09:45   L200 zawor recyrkulacji spalin EGR- zaslepiac czy nie ?

Dzien dobry,

przeczesalem forum, mam nadzieje, ze na tyle dobrze, ze nie pominalem interesujacego mnie watku- zaslepianie EGR.
Pojawia sie co prawda krotka informacja na ten temat, o tu:http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=19642&postdays=0&postorder=asc&highlight=zaslepienie+egr&start=15
w odpowiedzi Lumpyego, ale poza tym malo.

Dlaczego odswiezam temat, ano zastanawia mnie praktyczne zastosowanie zaslepienia EGR i faktyczne korzysci z tego plynace. Jezeli na naszym forum sa osoby, ktore w L200 tego dokonaly i moga podzielic sie spostrzezeniami bede zobowiazany.
Osobiscie rozwazam taka opcje, tym bardziej, ze czytajac ostatnio o takim zabiegu w naszych autach na zagranicznycy forach, mozna dojsc do wniosku, ze moze byc tylko lepiej- brak problemow z wymiana EGR, lepsze osiagi etc oczywiscie nie ma nic za "darmo", klopoty takze sie pojawiaja ale nie sa one tak uciazliwe, jak wymiana zaworu za tysiac cos zlotych, o srodowisku nie wspominam, bo to osobny temat dla ekologow, ktorzy i tak w EU przesadzaja.
Mateusz
 
 
hiszpan2525 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-09-2012, 23:38   

Witam,
u mnie kontrolka check i zawór EGR pojawiły się dopiero teraz po 123 tys km.
Czyściłem zawór na myjce ultradźwiękowej i nie dało to rezultatu.
Pojawił się jeszcze inny błąd na listwie CAN o sterowaniu skrzyni biegów- magistrala CAN N lub U 1101 Timeout.
Mechanik zapytał czy nie zmieniałem automatycznej skrzyni na mnualną ?!? nie.
Poprzednie błedy to P0403 i P2413. Pierwszy kod to zakłucenia zaworu drugi to "zawór pozostaje otwarty" Chyba nie może być otwarty bo nie dymi z rury - tak twierdzi mechanik.
Najciekawsze jest to że kontrolka się świeci a elka jedzie jak jechała - moc i przyśpieszenie to samo.
Też jestem zainteresowany tym pomysłem zaślepienia EGRu.
pozdrawiam
hiszpan2525
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.