 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Dziwny pisk tylko na niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 09-07-2018, 20:20 Dziwny pisk tylko na niskich obrotach
|
|
|
Witam
Coraz częściej pojawia się u mnie taki problem :
Na postoju na niskich obrotach, po pełnym rozgrzaniu
jak obroty spadną do 750rpm słychać jednolity pisk w bardzo wysokim tonie .
Nie jest głośny ale irytujący tak jakby w uszach piszczało
Delikatne dodanie gazu i pisku nie ma ,z powrotem spadną
obroty i piszczy .
Raczej to nie jest piszczący pasek , ale może łożysko np alternatora.
Myśle aby zdjąć pasek klimy i wspomagania kier., jeśli nic to nie da to pasek pompy płynu chłodzącego i alternatora .
Chyba nic się nie stanie gdy odpalę bez osprzętu na chwilę.
[ Dodano: 22-07-2018, 16:25 ]
Pompę wspomagania i sprężarkę klimy mogę wykluczyć , po zdjęciu paska pisk był nadal .
Po zdjęciu paska alternatora i pompy wody silnik pracował parę minut i pisku nie było , więc
może tu tkwi problem nie wiem nie zawsze ten pisk słychać ,pasek w dobrym stanie ale wymienię na nowy .
W ubiegłym roku wymieniona pompa wody Skf , alternator pewnie od nowości nie ruszany .
Nie wiem czy przebieg 210 000 to dużo dla alternatora ?
Czasem spada napięcie ładowania i po chwili wraca do normy więc i tak chyba warto do niego zajrzeć i wymienić łożyska .
[ Dodano: 10-09-2018, 15:56 ]
Pasek alternatora wymieniłem na Dayco - bez zmian.
Założyłem stary Gates- bez zmian,
naciągnąłem go dość mocno-bez zmian .
Musze poczekać aż się pogorszy i będzie ten pisk na niskich obrotach
zawsze .
Jeszcze myślałem o czymś w rodzaju słuchawek i mikrofonu kierunkowego
albo słuchawek lekarskich żeby sprawdzić skąd ten pisk dobiega
ma ktoś doświadczenie w czyms takim ?
jest takie urządzenie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gostas
Nowy Forumowicz Egzorcysta amator
Auto: Colt CJ0 Sport Edition / O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 9 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 17-09-2018, 01:08
|
|
|
Rozumiem że ze zdjętym paskiem alternatora nie odpalałeś?
Spróbuj całkowicie bez osprzętu odpalić i wtedy słuchać, aby wykluczyć alternator czy pompe wody, jeśli sprężarka i pompa wspomagania ok.
Co do ostatniego pytania to obadaj na allegro "Stetoskop" widziałem że już od 15 zł w górę coś kupisz. |
_________________ instagram @coltsportedition |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 18-09-2018, 20:42
|
|
|
Próbowałem bez pasków odpalać i nie było słychać pisku ale jak pisałem raz piszczy raz nie .
Wydaje mi się że na luźniejszym pasku alternatora rzadziej piszczy więc może pomoże porządny pasek i odpowiedni naciąg .
Kupiłem pasek Bando i szukam service manuala jaki ma być idealny naciąg .
[ Dodano: 25-09-2018, 21:51 ]
Przejechałem kawałek po placu na 1 i 2 biegu, bez gazu ,ciepły silnik obroty zeszły poniżej 650 rpm. bez paska alternatora-pompy wody efekt : nie piszczy kiedy zawsze przy tych najniższych obrotach był pisk.
Jeszcze raz sprawdziłem luz na kole alternatora i pompy wody i jest wyraźnie wyczuwalny luz na pompie wody gdy chwycę koło od góry i ruszam góra-dół lub na boki .
Dam radę sam wymienić pompę mając podstawowe narzędzia ?
Część korpusu pompy wchodzi pod plastikową obudowę rozrządu nie wiem czy można ją odgiąć czy trzeba ściągać koło pasowe napędzające -na wale aby zdjąć obudowę a następnie pompę .
Już kiedyś próbowałem zdjąć te koło na wale i nie dałem rady odkręcić . |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-09-2018, 07:56
|
|
|
Trzeba sie dobierac do rozrzadu by wymienic pompe wody, przy duzej wilgoci w powietrzu pisk sie zmienial? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 26-09-2018, 16:02
|
|
|
robertdg napisał/a: | Trzeba sie dobierac do rozrzadu by wymienic pompe wody, przy duzej wilgoci w powietrzu pisk sie zmienial? |
Nie, nie zmieniał się .
Dzisiaj nawet nie było pisku tocząc się na 2 bez gazu ale jest luz
więc pompa GMB do wywalenia .
Znalazłem za 140zł +wysyłka pompę Aisin to tanio bo w serwisie chcieli ok 400zł .
Na pewno trzeba odkręcić koło pasowe aby zdjąć pokrywę rozrządu , napinacz pasek
rozrządu też trzeba ściągać ?
Jaka jest uczciwa cena za taką wymianę (sama robocizna) ?
Nie wiem czy ja nie dobiłem tej pompy , na początku roku trochę podciągałem pasek bo piszczał jak było zimno ale wiedziałem że nie można do oporu, trochę się uginał.
Wg serwisówki ma być ok 6-9mm ugięcia ,ale ciężko to zmierzyć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-09-2018, 19:16
|
|
|
Sama robocizna najbiedniej okolo 200zł, przecietnie kolo 300zł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 27-09-2018, 09:43
|
|
|
Daje do warsztatu , niech przy okazji sprawdzą czy nic się nie dzieje z paskiem- napinaczem
rozrządu wymienianym rok temu .
Pompa pasuje : AISIN WPM-055V , Aisin to najlepszy wybór ,znacznie lepsza od Gmb ?
Podobno Aisin jest stosowany na pierwszy montaż .
No i muszę uważać z tym naciąganiem pasków , lepiej za luźno niż za mocno naciągnięte .
Przy paskach zawsze sam grzebałem i przy starej pompie jednak nie było problemów z łożyskiem tylko zaczęła cieknąć .
Podejrzewam że AISIN WPM-055 to był oryginał a AISIN WPM-055V( który kupiłem) to to samo ale made in Korea .
[ Dodano: 05-10-2018, 13:32 ]
Pompa wymieniona ale podobno stara była dobra a że klient tak sobie zażyczył to wymienili
Sam już nie wiem , zgłupiałem ale jak ruszając kołem pasowym na boki i góra dół wyczuwałem luz to pompa była w idealnym stanie ?
Mam tą starą pompę ale bez koła i trzymając w rękach już nie mogę stwierdzić luzu.
Oglądałem w warsztacie pompę która miała wycieki brak luzu
(trzymając w rękach bez kola przynajmniej) mimo że słychać było tarcie przy obracaniu .
Za bardzo dbam o to auto nic się nie psuję to ...wymieniam dobre części
[ Dodano: 07-11-2018, 17:16 ]
Podsumowując nie warto podciągać starego paska ,tylko założyć nowy.
Pompa chyba jednak dobrze że została wymieniona nie powinna
piszczeć nawet przy zbyt mocnym naciągnięciu paska .
Pasek mam ustawiony tak że można go odciągnąć na 1 cm , wbrew pozorom
to sporo , kiedyś bym pomyślał że jest za luźny .
Do tej pory jest ok nic nie piszczy ,założone nowe paski to Bando i Gates ,
Gates się poprawił nie wystają włókna po bokach i guma nie jest twarda . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|